بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۲
کد خبر : ۱۰۰۱۹۰
یک کارشناس بازار سرمایه با بیان این‌که بورس در شرایطی متعادل به سر می‌برد، اظهار کرد: با توجه به شرایط ایجاد شده در اقتصاد، رسیدن به رشد بالای شاخص‌ها کاملا قابل پیش‌بینی بود.

محمد ابراهیم قربانی فرید در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به بالا‌بودن متوسط بازده سهام‌ها در مقابل قیمت‌ها اشاره کرد و توضیح داد: با توجه به افزایش سود درصد بالایی از شرکت‌های حاضر در بازار سهام، بازده بعدی افزایش یافته و جذابیت‌هایی برای سرمایه‌گذاران به وجود آورده است.

وی سود شرکت‌ها را به دو دسته عملیاتی و غیرعملیاتی تقسیم کرد و گفت: سود عملیاتی حاصل فعالیت‌های اقتصادی شرکت است و سود غیرعملیاتی به سودهای اتفاقی و غیرمستمر اطلاق می‌شود. نحوه ی تقسیم‌بندی این سود از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید سعی کرد این درآمد طوری توزیع شود که بازار به هم نریزد.

قربانی افت دیگر بازارها را نیز در رشد شاخص بورس موثر قلمداد کرد و افزود: این امر بخشی از نقدینگی سرگردان در بازار‌ها را به بورس آورد و با افزایش سهم تقاضا نسبت به عرصه شاخص را ارتقاء بخشید.

وی امید به آینده را از دیگر شاخص‌های موثر در اقبال مردم به بورس دانست و خاطر نشان کرد:‌مردم وقتی به آینده وضعیت اقتصادی امیدوار نباشند، از ورود به عرصه‌های اقتصادی خودداری می‌کنند و پول خود را در بانک نگه می‌دارند، اما در هفته‌های گذشته پس از مشخص شدن نتیجه‌ی انتخابات این امید در بین مردم ایجاد شده و بسیاری نسبت به ورود به بازار سرمایه امیدوار شده‌اند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر