بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۶
کد خبر : ۱۰۰۸۴۸
کاظم صدیقیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه طی روزهای آینده بازار سهام متعادل خواهد بود، گفت: در این بازار، گروه‌های بانکی به نسبت وضعیت بهتری را طی می‌کنند.

وی ادامه داد: سهام گروه‌های بانکی همیشه با شیب ملایم حرکت می‌کنند و از جمله سهم‌هایی هستند که آینده بهتری دارند.

این کارشناس بازار سهام همچنین با اشاره به دلایل ارزندگی سهام هلدینگ نفت‌، گاز و پتروشیمی تأمین که سه‌شنبه هفته گذشته پنج درصد از سهام آن در بازار دوم بورس عرضه‌ شد، گفت: خرید نزدیک به 300 میلیون از سهم تاپیکو در بازار نسبتا رو به پایین بورس آن هم در قیمت‌های مثبت، نشان از ارزنده بودن این سهم در میان دیگر سهم‌ها دارد.

وی ادامه داد: فعالان حرفه‌ای و برخی حقوقی‌ها هم در بازار سعی در خرید سهام تاپیکو در قیمت‌های پایین از خریداران حقیقی عرضه‌های اولیه دارند؛ بدیهی است که در آینده فروشنده‌ای با این قیمت‌ها پیدا نخواهد شد.

صدیقیان تصریح کرد: هلدینک تأمین لیستی از شرکت‌های با ارزش  پتروشیمی و پالایشی را در پرتفوی بورسی و غیر بورسی خود دارد که اخبار مثبت پیرامون هر یک از این شرکتها می‌تواند محرک لازم را برای تدوام روند صعودی این سهم را فراهم کند.

این کارشناس بازار سهام با اشاره به اخبار آینده نزدیک تاپیکو، گفت: راه‌اندازی واحد 300 هزارتنی پلی اتیلن ایلام طی هفته‌های آتی، عرضه اولیه شرکت پتروشیمی جم در روزهای آینده، تعدیل پیش‌بینی سود قابل ملاحظه نماد پتروشیمی خراسان و عملکرد 3 ماهه و پوشش  640 ریال سود و احتمال تقسیم سود انباشته در مجمع پتروشیمی فن‌آوران از جمله اخبار مثبت این هلدینگ به‌شمار می‌رود.

به گزارش فارس، درصد مالکیت شرکت‌های بورسی زیرمجموعه هلدینگ تأمین به ترتیب پالایش نفت اصفهان 13.13، پتروشیمی مارون 12.55، پتروشیمی فناوران 47.81، پتروشیمی خراسان 43.95، پتروشیمی جم 25.84، پتروشیمی امیرکبیر 31.97، هلدینگ صنایع پتروشیمی 41.21، پتروشیمی اراک 20.06، پتروشیمی خارک 22.19، نفت ایرانول 48.09، نفت پاسارگاد 52.51، پتروشیمی آبادان 56.63، صنایع لاستیکی کرمان 51.52 درصد است.

همچنین نفت ستاره خلیج فارس 38.77، پتروشیمی مروارید 17، پتروشیمی برزویه 17 و پتروشیمی مرجان 17 درصد از مالکیت شرکت‌های خارج از بورس زیرمجموعه هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی تأمین به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش، هفته گذشته یک میلیارد و 450 میلیون سهم از این هلدینگ با قیمت 350 تومان کشف قیمت شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر