بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۴
همچنین سه نماد "تاپیکو"، "رمپنا" و "واتی" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز گذشته بودند که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه در نماد "رمپنا" فروش حقوقی ها بیش از خرید آنها بوده است.
کد خبر : ۱۰۱۶۶۷
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی پیگیری شد که شاخص کل با 613 واحد صعود از 55 هزار و 329 واحد به 55 هزار و 942 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات دیروز با بیش از 48 واحد نزول نسبت به روز قبل از آن به دو هزار و 90 میلیارد ریال دست یافته که بیش از 99 درصد آن به معاملات خرد و مابقی آن به معاملات بلوکی اختصاص داشت. همچنین از دو هزار و 90 میلیارد ریال ارزش معاملات روز گذشته بیش از 71 درصد حجم خرید و بیش از 57 درصد فروش سهام را حقیقی ها رقم زده اند.

حجم معاملات نیز با بیش از سه درصد افزایش نسبت به روز قبل از آن به 816 میلیون سهم و حق تقدم صعود کرد.

همچنین سه نماد "تاپیکو"، "رمپنا" و "واتی" پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز گذشته بودند که در هر سه نماد بیشترین حجم معاملات مربوط به حقیقی ها بوده، حال آنکه در نماد "رمپنا" فروش حقوقی ها بیش از خرید آنها بوده است.

در این میان نزدیک به یک میلیون سهم شرکت تراکتورسازی ایران به تملک شرکت نوآوران مدیریت سبا درآمد.

بانک تجارت نیز بیش از سه میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری ملی ایران را تحصیل کرد و شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین سه میلیون سهم "تاپیکو" را به پرتفوی بورسی خود افزود.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع معدنی امید پنج میلیون سهم "وسپه" را فروخت و بیش از سه میلیون سهم بانک پاسارگاد از تملک شرکت آینده نگر توسعه خاورمیانه خارج شد.

شرکت سرمایه گذاری تأمین آتیه مسکن بیش از 14 میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری خوارزمی را واگذار کرد و در نماد "ورنا" نیز، شرکت پیشگامان بازرگانی ستاره تابان فروشنده یک میلیون سهم آن بود.

همچنین شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران بیش از چهار میلیون سهم "ختراک" و شرکت سرمایه گذاری سمند بیش از پنج میلیون سهم "خودرو" را به فروش رساند.

شرکت سرمایه گذاری صنایع ایران بیش از یک میلیون سهم شرکت لیزینگ ایران و شرکت سرمایه گذاری توسعه نور دنا یک میلیون سهم بانک سینا را از سبد بورسی خود خارج کرد.

طی معاملات روز گذشته شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی نفت عرضه کننده پنج میلیون سهم "وغدیر" و نیز پنج میلیون سهم "وصنعت" بود.

همچنین شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان دو میلیون سهم "شیراز"، یک میلیون و پانصد هزار سهم "کرماشا" و دو میلیون سهم "شپدیس" را به فروش رساند.

در نماد "قثابت" نیز شرکت تجهیزات پزشکی مهرگان تأمین پارس خریدار بیش از سه میلیون سهم آن بود و در مقابل شرکت داده پردازی جهان گستر تالش چهار میلیون سهم آن را از تملک خود خارج کرد.

در پایان این گزارش می افزاید، بیش از یک میلیون سهم "وتوشه" در حالی از پرتفوی بورسی شرکت صنعتی پارس خزر خارج شد که شرکت سرمایه گذاری کوشا پیشه بیش از دو میلیون سهم آن را خریداری کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر