بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۶
مدیر سرمایه گذاری های صندوق سرمایه گذاری مشترک یکم سامان عنوان کرد:

پتانسیل سنگ آهنی ها برای رشد سودآوری

سهام فعالان این گروه از جمله سهم هایی است که طی یک ماه اخیر و در زمانی که بسیاری از شرکت ها رشد قابل توجه قیمت سهام خود را شاهد بودند، روند قیمتی متعادلی را پشت سرگذارد. از همین رو، براساس تمامی عوامل عنوان شده می توان گفت شرکت های سنگ آهنی جزو صنایع پربازده بورس طی سال جاری قرار دارند.
کد خبر : ۱۰۴۴۶۹

بازار سهام طی روزهای اخیر با نوسانات مثبت و منفی متعددی همراه بوده که به نظر می رسد به موجب این امر و نیز شرایط حاکم بر این بازار شناسایی صنایع پربازده بورس تا اندازه ای مشکل بوده و با عدم قطعیت همراه باشد. اما در مقابل با نگاهی میان مدت و بلندمدت می توان شرکت های سنگ آهنی را در زمره صنایع پربازده قرار دارد.

مدیر سرمایه گذاری های صندوق سرمایه گذاری مشترک یکم سامان با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: آنچه که از صورت های مالی شرکت های فعال در گروه سنگ آهن و روند سودآوری آنها از ابتدای سال جاری تاکنون می توان دریافت، برآورد بودجه سال مالی جاری آنها براساس نگرش محتاطانه است. از این رو به نظر می رسد این شرکت ها از قابلیت رشد سودآوری طی دوره های آتی برخوردار باشند.

نیما ملایی افزود: علاوه بر این، سهام فعالان این گروه از جمله سهم هایی است که طی یک ماه اخیر و در زمانی که بسیاری از شرکت ها رشد قابل توجه قیمت سهام خود را شاهد بودند، روند قیمتی متعادلی را پشت سرگذارد. از همین رو، براساس تمامی عوامل عنوان شده می توان گفت شرکت های سنگ آهنی جزو صنایع پربازده بورس طی سال جاری قرار دارند.

وی صنعت پتروشیمی را به عنوان دیگر گروه پرپتانسیل بورس خواند و اظهار داشت: برخی از شرکت های پتروشیمی براساس نوع خوراک مصرفی آنها و نیز نوع محصولات تولیدی شان از پتانسیل رشد سودآوری و نیز صعود قیمت سهام خود برخوردارند. مضاف برآن شرکت های سرمایه گذاری که پرتفوی بورسی آنها شامل شرکت هایی است که از وضعیت مناسب سودآوری برخوردارند را می توان در کنار صنایع مذکور قرار داد.

این مقام مسئول در ارتباط با شرکت های خودروساز اظهار داشت: توجه به این نکته حائز اهمیت است که شکوفایی این صنعت و بهبود روند تولید شرکت های بزرگ خودروساز طی بازه زمانی بلندمدت و در صورت گسترش روابط بین المللی کشور امکان پذیر است.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص صنعت بانکی بیان کرد: سهام بانکی ها رشد قیمتی مناسبی را طی ماه های اخیر تجربه کرده اند و در حال حاضر نیز وارد فاز استراحت کوتاه مدت شده اند. اما در این بین به نظر می رسد بهبود هرچه بیشتر وضعیت فعالان این گروه تا اندازه زیادی به برنامه و سیاست هایی که دولت در خصوص صنعت بانکی اتخاذ می کند و نیز چگونگی روابط بین المللی کشور بستگی پیدا کند.

مدیر سرمایه گذاری های صندوق سرمایه گذاری مشترک یکم سامان در ارتباط با روند بازار سهام اظهار داشت: روند صعودی سودآوری شرکت های بزرگ فعال در گروه های مختلف و تداوم امیدها نسبت به آینده، در مجموع موجب حاکمیت روندی مثبت بر بازار سهام شده، هرچند که بازار بورس با نوسانات متعددی همراه است. برهمین اساس می توان گفت عامل تأثیر گذار بر شکل گیری روند مثبت یا منفی بر بازار سهام به انتشار خبرهای جدید اثرگذار بر وضعیت سودآوری شرکت های بزرگ بورسی بستگی دارد.

ملایی افزود: علاوه بر این، بسیاری از معامله گران در حال حاضر به دلیل رشد قیمت سهام موجود در پرتفوی بورسی خود اقدام به فروش سهام تحت تملک خود و شناسایی سود می کنند. این در حالی است که عده ای از افراد نیز سرمایه خود را از بازارهای موازی به سمت بازار سهام آورده و به خرید سهام مبادرت می ورزند. از این رو حضور این دو گروه از معامله گران با هدف های متفاوت به طور همزمان، موجب حرکت آونگی در بازار می شود.

وی در خاتمه آخرین رقم خالص ارزش روز دارایی های صندوق سرمایه گذاری مشترک یکم سامان را مبلغ 213 هزار تومان عنوان کرد و گفت: سرمایه گذاری در سهام شرکت های پربازده بازار بورس براساس تحلیل های انجام شده توسط کارشناسان از جمله استراتژی های صندوق جهت کسب بازدهی مثبت است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر