بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۵
از سوی بورس نیوز صورت پذیرفت:

یک تشکر، یک انتقاد

با به جا ماندن عملکرد مناسب سازمان بورس در برخورد با پتروشیمی اصفهان، فعالان بازار سرمایه انتظار دارند تا در موارد دیگر نیز نهاد ناظر در برابر دولت کوتاه نیامده و جهت ابهامات موجود اقدام نماید تا افزون بر حمایت از حقوق سهامدار خرد، این نقطه قوت سازمان در ذهن سرمایه گذاران برجای بماند.
کد خبر : ۱۰۴۸۲۵
این روزها شرکت پتروشیمی اصفهان بعد از ماه ها توقف نماد در حالی با تعطیلی کارخانه و مشکلات قضایی مواجه است که به نظر می رسد سهم سازمان بورس و اوراق بهادار در روشن شدن مشکلات و شفافیت این شرکت سهمی قابل توجه باشد.

براساس گزارش بورس نیوز، نماد معاملاتی شرکت پتروشیمی اصفهان در حالی از تاریخ 91.4.20 متوقف شده که مدیر نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس بارها از وجود مشکلاتی همچون عدم توافق این مجموعه با شرکت پالایش نفت اصفهان جهت دریافت خوراک، عدم ارایه گزارش های مالی شفاف و در نهایت مسائل و مشکلاتی پیرامون عدم بازگشت مبالغ خارج شده از حساب های آن توسط خریدار قبلی سهام بلوکی آن خبر داد و دلایل توقف نماد مذکور را نیز همین عوامل عنوان کرده که این وضعیت صلاحیت بازگشت دوباره این سهم به تابلوی معاملات را تأیید نمی کرد.

همه این ابهامات این روزها در حالی خاتمه یافته که مدیران شرکت پتروشیمی اصفهان با مشکلات قضایی مواجه بوده و کاخانه مذکور نیز به مدت یک ماه است که تعطیل می باشد.

آنچه در این بین بیش از هر چیز دیگری برای بازار سرمایه اهمیت می یابد، عملکرد مناسب و به جای سازمان بورس در برخورد با عدم شفافیت ها و ابهامات "شصفها" بوده؛ به گونه ای که می توان گفت مدیر نظارت بر ناشران با وجود همه تهدیدها و تطمیع ها از موضع و نظر خود در خصوص ابهامات این شرکت بورسی کوتاه نیامده و به دفاع از حقوق سهامداران آن پرداخت. از همین رو به جاست که در کنار همه انتقادهای وارده به سازمان بورس این بار با نگاهی مثبت تر، از تلاش و همت این نهاد ناظر برای شفافیت هرچه بیشتر شرکت پتروشیمی اصفهان تقدیر به عمل آورد.

واما یک انتقاد ...

انتقادی که در کنار چنین عملکرد مناسبی می توان به سازمان بورس داشت، این است که چرا در خصوص شرکت هایی که دولت توسط سازمان خصوصی سازی اقدام به ورود آنها به بورس می نماید نیز سخت گیری و عملکرد مشابهی ندارد و در برابر عدم شفافیت های موجود در آنها با پافشاری بر موضع و نظر خود به دفاع از حقوق سهامداران آنها و همچنین رفع هرچه بیشتر ابهامات نمی پردازد.

چه بسا با به جا ماندن عملکرد مناسب سازمان بورس در برخورد با شرکت پتروشیمی اصفهان، فعالان بازار سرمایه اکنون انتظار دارند تا در موارد دیگر نیز نهاد ناظر در برابر دولت کوتاه نیامده و جهت ابهامات موجود اقدام نماید تا افزون بر حمایت از حقوق سهامدار خرد،این نقطه قوت سازمان در ذهن سرمایه گذاران برجای بماند. 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر