بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۱
کد خبر : ۱۰۶۴۲۶
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بازار خرید و فروش دلار در نخستین روز هفته جاری همانند هفته گذشته با نوسانات متعددی روبه‌رو شده و در حال حاضر به 3 هزار تومان رسیده است.
به اعتقاد فعالان این بازار با وجود مذاکرات در عرصه بین الملل این روزها روند کاهشی قیمت دلار طبیعی بوده و باید خرید و فروش فقط در شرایط اضطراری صورت گیرد. البته خریداران دلار با گله‌مندی از اینکه نسبت به هفته گذشته کاهش قیمت‌ها باعث بروز ضرر و زیان‌هایی برای آنها شده است معتقدند دولت باید تدبیر مناسبی را برای کنترل قیمت دلار اتخاذ نماید.
ملکی یکی از فعالان بازار دلار ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر دلار را با قیمت 2970 تومان خریداری کرده و 2980 تومان به متقاضیان به فروش می‌رسانم، افزود: در این معامله فقط 10 تومان سود برای من گنجانده شده است که این میزان سود نسبت به هفته گذشته بسیار اندک است.
وی زمزمه‌های آشتی میان ایران و کشورهای اروپایی را یکی از دلایل کاهش قیمت دلار طی چند روز اخیر دانست و گفت: بازار این روزهای خرید و فروش دلار بی‌رونق است و فقط مردم در شرایط اضطراری و با توجه به نیاز خود اقدام به خریداری و یا فروش دلارهای خود می‌کنند.
به اعتقاد ملکی دولت باید تکلیف قیمت دلار را مشخص کند چرا که از یک سال پیش که قیمت‌ها در نوسان بسیار بالایی قرار داشت مردم اثرات منفی را تجربه کرده اند که باید تدبیر مناسبی برای ثبات نگه داشتن قیمت‌ها صورت گیرد. 
*ترس کاهش قیمت و فروش دلار زیر قیمت
خانم میانسالی که در حال فروش دلارهای خود به یکی از خریداران بود،‌ در این رابطه اظهار داشت: از ترس آنکه قیمت‌ها کاهش و دلارها روی دستم بماند امروز به بازار آمده و در صدد فروش آنها هستم چرا که برخی از فروشندگان معتقدند احتمال پایین آمدن دلار ظرف روزهای آینده دور از ذهن نیست.
فروشنده دیگری که در کنار میدان فردوسی در حال فروش دلار است به خبرنگار تسنیم گفت: پنج شنبه دلار به قیمت 3 هزار و 80 خریدم و الان ارزان شده است. باید با هر راهکاری دلارهای خود را به فروش برسانم.
البته این فرد درمورد بازار قیمت سکه نیز اظهار داشت: هنوز قیمت ثابت سکه مشخص نشده است البته چون رقم دقیقی هنوز معلوم نشده ارقام متفاوتی از سوی فروشندگان عنوان می شود و کمتر خریداری خواستار معامله در بازار سکه است. 
وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی خرید و فروش بسیار کم شده است گفت: هستند فروشندگانی که دلار را به قیمت 3 هزار تومان نیز به مشتریان می‌فروشند که مردم با عدم آگاهی اقدام به خریداری می‌کنند.
ضمن گلایه از اینکه پنج شنبه دلار خود را 3 هزار و 100 تا 3 هزار و 80 خریداری کرده بودم اما هم اکنون قیمت ها به 2 هزار و 900 تومان رسیده است گفت: به نظر می‌رسد روند کاهش قیمت تا دوشنبه این هفته ادامه خواهد یافت.
یکی از صرافان میدان فردوسی ضمن گلایه از اینکه کاهش قیمت دلار و سکه ضررهایی را به ما وارد کرده است، گفت: هر انس قیمت دلار در بازار جهانی کاهش داشته است که این امر تاثیر قابل توجهی را در بازار داخلی قیمت‌گذاری دلار و سکه گذاشته است.
به گفته وی قیمت یورو نیز امروز با کاهش قیمت روبه رو بوده و با ارزش 3970 هزار تومان خریداری و با قیمت 4 هزار تومان بفروش می رسد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر