بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۴
مستطيل شيشه اي تالار

بازار تحت تأثیر بانک ها

بدین ترتیب بانک صادرات با همراهی صف خرید بیش از 122 میلیونی تا پایان معاملات روزانه پراقبال ترین سهم گروه بود، اما سایر نمادهای گروه نیز در پایان روز معاملات خود را در حالی پایان دادند که سهم ها صف خریداران را نظاره گر بودند.
کد خبر : ۱۰۹۱۰۸
با اتمام ساعات معاملات روز دوشنبه 92.08.06 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 206 واحد رشد به رقم 54650 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 1022 واحد نزول عدد 133497 واحد را تجربه كرد. شاخص كل نيز در روز جاري با 14 واحد مثبت به رقم 72215 واحد رسيد.

گفتني است ارزش كل معاملات اين روز به رقم 2793 میلیارد ریال رسید.

همچنین در این روز بانک تجارت با 126 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل پالایش نفت بندرعباس با 143 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

به گزارش بورس نیوز، تالار شیشه ای به دنبال بازگشایی نماد بانک صادرات در روز قبل و نیز برگشت نماد "وتجارت" پس از ارایه تعدیل مثبت 32 درصدی سود هر سهم طی روز جاری، تحت تأثیر گروه بانکی قرار گرفت و با توجه به انتظار برای عملکردهای مناسب درآمدی طی دوره نیمه نخست ابتدایی امسال و نیز افزایش سرمایه آنها از محل تجدید ارزیابی دارایی ها روند قیمتی سهام گروه را تا سقف مجاز روزانه به ارمغان آورد.

بدین ترتیب بانک صادرات با همراهی صف خرید بیش از 122 میلیونی تا پایان معاملات روزانه پراقبال ترین سهم گروه بود، اما سایر نمادهای گروه نیز در پایان روز معاملات خود را در حالی پایان دادند که سهم ها صف خریداران را نظاره گر بودند.

دیروز وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در حالی صدور مجوز افزایش قیمت خودرو را اعلام کرد که روند قیمتی سهام این گروه با قدرت زیاد و با حضور دسته جمعی نمادهای خودرویی و قطعه ساز در سقف قیمت مجاز روزانه پیگیری شد. "خودرو" نیز با معامله 38 میلیون سهمی و تداوم صف 9 میلیونی خریداران در صدر گروه جای داشت.

پالایشی ها نیز گرچه امروز نیز روند نزولی را در تمامی نمادها به جز "شاوان" شاهد بودند، اما این حرکت نزولی در قیمت سهام گروه در مقایسه با چند روز گذشته تضعیف شده بود.

در این شرایط دیوان محاسبات کشور نیز در نامه ای از شرکت ملی پالایش و پخش درخواست کرده که به تمامی شرکت های این گروه اعلام کند تا بستانکاری حساب های مربوط به مالیات بر ارزش افزوده فرآورده های فروش رفته برای سال های 90 و 91 و نیز شش ماهه اول سال 92 به تفکیک سال را که در حساب های خود منظور کرده اند، از طریق شرکت ملی پالایش و پخش به حساب خزانه داری کل کشور اعلام کنند.

پتروشیمی ها نیز در دو جهت متفاوت روند قیمتی سهام خود را نظاره گر بودند. در این شرایط پتروشیمی خراسان پیرامون افزایش نرخ خوراک گازی شرکت ها شفاف سازی کرد، بطوریکه طبق اعلامیه منتشره از سوی شرکت مذکور اگر نرخ گاز مصرفی این صنعت به 13 سنت افزایش یابد، تنها 15 درصد کاهش سود خالص را شاهد خواهد بود.

در نتیجه اهالی تالار یادآور می شوند که ارایه گزارش ها و ابلاغیه های متعدد اثرگذار بر این گروه، سرمایه گذاران را در تصمیم گیری دچار سرگردانی کرده است.

دارویی ها نیز براساس نحوه گزارش دهی و میزان برآورده ساختن انتظار سرمایه گذاران از عملکرد دوره شش ماهه، معاملات سهام خود را پیگیری کردند.

از "وصندوق" نیز خبر می رسد که گزارش افزایش سرمایه آن جهت دریافت مجوز به سازمان بورس ارایه شده و این امر افزایش حجم معاملاتی این سهم را طی روزهای اخیر سبب گردیده است.

در گروه سنگ آهنی نیز برخی خبرها از طرح کاهش عوارض صادراتی سال آینده برای گندله و نیز افزایش عوارض صادرات سنگ آهن حکایت دارد تا میزان فروش فرآورده ها با ارزش افزوده بالاتر رشد کرده و جلوگیری از خام فروشی را موجب شود.

از این رو اهالی تالار معتقدند تعیین تکلیف این موضوع می تواند روند دقیق تری را برای سهام شرکت های این گروه در پی داشته باشد.

در مجموع بازار سهام در حالی ابتدای صبح روندی نزولی داشت که رفته رفته روند آن بهبود یافت و شاخص کل روز خود را با رشد ناچیز به پایان برد.

در پایان این گزارش می افزاید، بازار قراردادهای آتی سکه طلا در بورس کالا روندی نزولی و متعادل را پیگیری می کند و پیش بینی معامله گران از قیمت سکه تحویل بهمن ماه 92 به یک میلیون و 52 هزار تومان افزایش یافته است.

در بازار آزاد نیز هر سکه تمام بهار آزادی به قیمت 970 هزار تومان رسیده و هر دلار آمریکا به بهای 3010 تومان خرید و فروش می شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر