بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۵
همزمان با صعود دوباره شاخص کل رقم خورد:

خبرهای مثبت در راه بورس تهران

قله 81 هزار واحدی دستاورد جدید شاخص کل طی معاملات روز جاری است و این سطح در حالی فتح شد که دیروز نیز این نماگر رکوردشکنی دیگری داشت.
کد خبر : ۱۱۱۰۵۲
قله 81 هزار واحدی دستاورد جدید شاخص کل طی معاملات روز جاری است و این سطح در حالی فتح شد که دیروز نیز این نماگر رکوردشکنی دیگری داشت.

به گزارش بورس نیوز، امضای توافقنامه ایران با گروه 1+5 در شرایطی فضایی مثبت و مملو از خوش بینی را در بازار سهام به وجود آورده که بورس های آسیایی از جمله توکیو و سئول نیز به این امر واکنش نشان داده و حرکتی صعودی در پیش گرفته اند.

خبر خوشایند دیگری که امروز در تالار شیشه ای پیچیده، افزایش تقاضای محصول اوره و آمونیاک ایران از سوی کشورهای حوزه آمریکای جنوبی، آفریقا و هند می باشد که همزمان با آزادسازی صادرات محصولات صنعت پتروشیمی به وجود آمده است.

در این شرایط شاخص بورس نیز طی دو روز کاری در حالی دو رکورد جدید را از خود برجای گذاشته که خبرهای مثبت پیرامون برخی صنایع و سهام نیز روند معاملات را تحت تأثیر خود قرار داده است.

به عنوان مثال موضوع آزاد شدن دارایی های خارجی بانک تجارت پس از لغو تحریم های اتحادیه اروپا در پی مذاکرات اخیر ژنو، در حالی محقق شده که خبر افزایش سرمایه این بانک بورسی نیز به میان آمده است.

در این شرایط به نظر می رسد طی معاملات امروز با انجام لابی هایی جهت عرضه سهام، صف پرحجم خریداران در نماد مذکور واگذار شده تا گروه های جدیدی بتوانند در برنامه افزایش سرمایه "وتجارت" شرکت کنند. از این رو تاکنون بیش از 222 میلیون سهام آن در بازار مورد داد و ستد قرار گرفته که رقم قابل توجهی است.

بنابراین گزارش، به نظر می رسد تداوم جریان انتشار اخبار مثبت جدید، از این پس بازار سهام را تحت تأثیر خود قرار داده و امید آن می رود تا در سایه این فضای خوش بینی بورس همچنان پیش قراول سایر بازارها در کسب بازدهی مثبت باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر