بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۵
در گفتگوی دو مقام مسئول در "شپاس" با بورس نیوز عنوان شد:

افزایش دو برابری نرخ قیر و بی اقبالی مشتریان

به نظر می رسد که دو برابر شدن نرخ فروش محصول قیر نسبت به سال گذشته تقاضا را تحت تأثیر قرار داده که این امر کاهش میزان فروش های داخلی و صادراتی محصولات را سبب شده است.
کد خبر : ۱۱۱۲۲۶
میانگین بازدهی شرکت نفت پارسارگاد از ابتدای سال جاری تاکنون در حالی اندکی بیش از 20 درصد است که میانگین بازدهی صنعت فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای طی مدت مشابه قریب به 236 درصد می باشد.

رییس حسابداری مالی شرکت نفت پاسارگاد در گفتگو با بورس نیوز در خصوص توافقنامه 1+5 و تأثیر آن بر سودآوری "شپاس" عنوان کرد: حذف تحریم ها در حالی موجب تقویت مالی طرف مشتری "شپاس" می شود که این امر می تواند به طور غیر مستقیم سودآوری شرکت را تحت تأثیر قرار دهد.

خردمند در توضیح مطلب ذکر شده افزود: در حالی بخش عمده ای از محصولات تولیدی "شپاس" توسط وزارت راه و شهرسازی و شهرداری ها در جهت احداث پروژه های عمرانی مورد استفاده قرار می گیرد که حذف تحریم ها به طور مستقیم بهبود وضعیت نقدینگی سازمان های ذکر شده و توسعه پروژه های عمرانی و در نتیجه افزایش تقاضا برای محصولات شرکت را در پی خواهد داشت.

وی در رابطه با پیش بینی 53 درصدی فروش صادراتی شرکت نفت پاسارگاد برای سال مالی جاری عنوان کرد: در حالی بخشی از فروش های شرکت خارجی است که میزان صادرات در نیمه دوم سال نسبت به نیمه اول سال بهبود یافته است و از جمله عوامل تأثیرگذار بر بهبود این روند تغییر فرمول نرخ فروش محصولات صادراتی است.

خردمند در خصوص نوسانات ارزی و تأثیر آن بر سودآوری "شپاس" اظهار کرد: قیمت گذاری محصولات شرکت نفت پاسارگاد جهت فروش در خارج از کشور بر مبنای فرمول 25 درصد بالای بهای تمام شده تعیین و به ریال دریافت می گردد که در همین راستا نوسانات ارزی تأثیری بر درآمدهای صادراتی شرکت ندارد.

وی در رابطه با چشم انداز شرکت نفت پاسارگاد گفت: "شپاس" از توانایی کامل جهت تحقق پیش بینی خود برخوردار است و در صورتی که شرایط غیر قابل اجتنابی رخ ندهد امکان افزایش سودآوری از محل افزایش توانمندی مالی مشتریان نیز وجود دارد این در شرایطی است که شرکت نفت پاسارگاد هیچگونه مشکلی در روند تولید خود ندارد.

در بخش دیگری از این مصاحبه توسلی رییس برنامه ریزی بخش بازرگانی شرکت نفت پاسارگاد کاهش حدود 45 درصدی مقدار فروش محصولات در گزارش حسابرسی نشده شش ماهه سال مالی جاری نسبت به شش ماهه سال مالی گذشته را عمدتاً ناشی از کمبود تقاضا دانست و گفت: به نظر می رسد که دو برابر شدن نرخ فروش محصول قیر نسبت به سال گذشته تقاضا را تحت تأثیر قرار داده که این امر کاهش میزان فروش های داخلی و صادراتی محصولات را سبب شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر