بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۶ - ۱۰:۱۴
کد خبر : ۱۱۱۵۱

مدير عامل منطقه آزاد كيش: 80 درصد صادرات و واردات كشور از طريق دريا است

مدير عامل منطقه آزاد كيش گفت: 80 درصد عمليات صادرات و وادرات كالا در كشور از طريق دريا صورت مي‌گيرد.

مجيد شايسته در مراسم افتتاحيه سومين نمايشگاه بين‌المللي صنايع دريايي و دريانوردي اظهار داشت: با توجه به گسترش حمل و نقل كالا در دنيا از طريق دريا بايد اقدامات مناسب در توسعه و گسترش صنعت دريايي و دريانوردي از جمله تعمير و نوسازي شناور رها در كشور صورت گيرد.

وي اضافه كرد: از سال 2000 ميلادي تاكنون و بر اساس آمارهاي رسمي حمل كالا با كانتينر در حال افزايش بوده و به دو برابر رسيده‌ است.

شايسته تاكيد كرد: اتصال كيش به راه‌هاي آبي و ترانزيت كالا و مسافر از اين طريق و بهبود پايانه‌هاي مسافري از برنامه‌هاي آينده منطقه آزاد كيش است.

وي اضافه كرد: فاز نخست طرح توسعه بندرگاه كيش به بهره برداري رسيده است و فاز دوم اين طرح با قابليت پهلوگيري كشتي‌هاي 35 هزار تني در آينده نزديك به بهره‌برداري خواهد رسيد.

مديرعامل منطقه آزاد كيش گفت: سومين نمايشگاه بين‌المللي صنايع دريايي در 21 هزار متر مربع فضا و با حضور 141 شركت داخلي و خارجي از كشورهاي انگليس، آلمان، ايتاليا، اسپانيا، آفريقاي جنوبيف بلژيك، دانمارك، فرانسه، كره و سوئيس از تاريخ بيستم تا بيست و سوم ماه جاري در جزيره كيش برپا است.

وي با اشاره به برگزاري اولين نمايشگاه كيش پلاست نيز گفت: اين نمايشگاه ني زبا حضور 110 شركت داخلي و خارجي از كشورهاي چين، آلمان، كره، تايوان و تركيه در جزيره كيش از تاريخ 20 تا 23 ماه جاري برپا است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر