بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
مدیر بودجه و بررسی عملکرد شرکت سرمایه گذاری شاهد عنوان کرد:

واگذاری بلوک 15 درصدی "ثعمرا" تا پایان سال

در حالی سهام شرکت عمران و توسعه شاهد بر روی تابلوی معاملات در محدوده 336 تومان معامله می شود که خالص ارزش دارایی های هر سهم این شرکت حداقل 600 تومان است.
کد خبر : ۱۱۲۳۶۸
در حالی سهام اغلب نمادهای فعال در صنعت انبوه سازی، املاک و مستغلات رشد قیمتی قابل توجهی را طی مدت اخیر تجربه نموده اند که به نظر می رسد سهام شرکت عمران و توسعه شاهد ضمن برخورداری از پتانسیل بالا از این رشد عقب مانده است.

مدیر بودجه و بررسی عملکرد شرکت سرمایه گذاری شاهد در گفتگو با بورس نیوز ضمن اشاره به مطلب ذکر شده اظهار کرد: "ثعمرا" پروژه های مختلفی از جمله پروژه های مجتمع تجاری و اداری البرز، مجتمع تجاری و اداری امین واقع در شهر مشهد، اراضی سعادت آباد و اراضی جلفا را در دست دارد که با توجه به برخورداری این پروژه ها از ارزش افزوده بسیار بالا به نظر می رسد که پروژه های مذکور سودآوری خوبی را نصیب "ثعمرا" کند.

صالحی خالص ارزش دارایی های هر سهم "ثعمرا" را حداقل 600 تومان ارزیابی کرد و گفت: در حالی سهام شرکت عمران و توسعه شاهد بر روی تابلوی معاملات در محدوده 336 تومان معامله می شود که خالص ارزش دارایی های هر سهم این شرکت حداقل 600 تومان است.

وی از تصمیم "ثعمرا" جهت افزایش سرمایه 100 درصدی خبر داد و گفت: شرکت عمران و توسعه شاهد در نظر دارد تا در صورت امکان اقدام به افزایش سرمایه 100 درصدی از محل سود انباشته و آورده نقدی نماید که این افزایش سرمایه به منظور تأمین مالی پروژه های شرکت انجام خواهد گرفت.

صالحی از تصمیم "ثعمرا" جهت ایجاد صندوق زمین و ساختمان البرز خبر داد و گفت: "ثعمرا" درخواست خود جهت ایجاد صندوق زمین و ساختمان برای پروژه مجتمع تجاری و اداری البرز را به سازمان بورس اعلام کرده است اما تشکیل این صندوق ها اکنون در مرحله تنظیم و تصویب آیین نامه قرار دارد.

بنابر اعتقاد این مقام مسئول صندوق زمین و ساختمان البرز به دلیل برخورداری از نرخ بازده سرمایه گذاری بالا از جذابیت بسیاری برخوردار است.

وی با اشاره به تصمیم "ثشاهد" جهت عرضه بلوکی 10 الی 15 درصدی سهام شرکت عمران و توسعه شاهد اظهار کرد: مذاکراتی در خصوص عرضه مذکور با چند خریدار انجام گرفته است و در همین راستا به نظر می رسد که این عرضه تا قبل از پایان سال و در قیمتی بالاتر از قیمت فعلی سهم در بازار بورس انجام گیرد.

در پایان شایان ذکر است که شرکت سرمایه گذاری شاهد اکنون مالک اندکی بیش از 75 درصد شرکت عمران و توسعه شاهد است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر