بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۹
کد خبر : ۱۱۲۷۶۷

مجيد اسكندري: بازار فرابورس، همچنان در حال رشد است و فعالان اين بازار در حال ثبت ركوردهاي جديد هستند. روز گذشته اين بازار بار ديگر با رشد 4/21 واحدي شاخص كل، روند صعودي را طي كرد و سهامداران نظاره‌گر دادوستد بيش از 141 ميليون سهم به ارزش 1455 ميليارد ريال در 25 هزار و 888 دفعه معاملاتي بودند كه اين معاملات رقم 891 واحد را براي آيفكس به ثبت رساند.

در بازار روز گذشته فرابورس نمادهاي دي، جم، خراسان، شاوان، ذوب، ثتران و شتران جزو نمادهاي پربيننده بازار بودند. در همين حال نمادهاي ذوب، زاگرس و دي به ترتيب با ارزش معاملات 140، 83 و 58 ميليارد ريالي در رده برترين‌هاي ارزش معاملات قرار گرفتند.
همچنين بيشترين حجم معاملات از آن نمادهاي ذوب، دي و ثشرق شد كه به ترتيب با حجم معاملات 31، 24 و 9 ميليون سهم ظاهر شدند. براساس اطلاعات منتشرشده نمادهاي كشرق، شاوان و زنگان هر كدام با 5 درصد رشد، بيشترين افزايش قيمت را تجربه كردند و پس از اين سه نماد، نمادهاي ثتران، فزرين، ذوب و كمرجان هر كدام با 99/4 درصد رشد قيمت در معاملات ديروز حضور يافتند. از سوي ديگر در حالي كه نمادهاي شاوان، ذوب و سبزوار در صدر تقاضاها قرار داشتند، بيشترين عرضه‌ها در نمادهاي شراز، خراسان و ميدكو ثبت شد. به گزارش روابط عمومي فرابورس در مبادلات اوراق با درآمد ثابت، بيشترين حجم معاملات به خريد و فروش 506 هزار و 830 برگه اجاره مپنا تعلق داشت و اوراق تسهيلات مسكن نيز با نوسانات اندكي در حدود 360 هزار ريال مبادله شد. در بازار ETF هم 755 هزار و 518 واحد صندوق قابل معامله كاريس به ارزش حدود 10 ميليارد ريال و 688 هزار و 660 واحد صندوق قابل معامله آسام به ارزش بيش از 1/8 ميليون ريال معامله شد.
9 نماد فرابورسي متوقف شدند
نماد‌هاي پترول، دهدشت، کازرو، ممسنی، شلرد، زنجان، جهرم، داراب و فسا در معاملات روز گذشته فرابورس برای ارايه گزارش‌های شفاف‌سازی متوقف شدند.
ريیس اداره نظارت بر ناشران فرابورسی سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام توقف 9 نماد در بازار فرابورس گفت: این نمادها با توجه به افزایش قیمت در چند هفته اخیر، متوقف شده‌اند. علی بیک‌زاده ادامه داد: بدیهی است نماد این شرکت‌ها پس از ارايه اطلاعات شفاف‌سازی دوباره بازگشایی خواهند شد.
ريیس اداره نظارت بر ناشران فرابورسی در‌خصوص علت توقف این نمادها خاطرنشان کرد: این شرکت‌ها اغلب به صورت پروژه‌ای، وارد چرخه فرابورس شده‌اند و هنوز به بهره‌برداری نرسیده‌اند به این ترتیب افزایش قیمت سهام این شرکت‌ها باید همراه با مدارک کافی باشد. به همین دلیل، این نماد‌ها تا ارايه اطلاعات شفاف‌سازی متوقف خواهند بود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر