{mosimage}دولت روسیه اظهار امیدواری کرده است که بتواند نرخ تورم سالانه این کشور را علیرغم انتظارات مبنی بر افزایش این نرخ در اوایل سال پیش رو، در سطح 5/8 در صد حفظ نماید.

"> روسیه نرخ تورم را فریز می کند

بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ دی ۱۳۸۶ - ۰۸:۳۹

{mosimage}دولت روسیه اظهار امیدواری کرده است که بتواند نرخ تورم سالانه این کشور را علیرغم انتظارات مبنی بر افزایش این نرخ در اوایل سال پیش رو، در سطح 5/8 در صد حفظ نماید.

کد خبر : ۱۱۳۲۵

روسیه نرخ تورم را فریز می کند

روسیه امیدوار است که بتواند نرخ تورم را در سال 2008 میلادی در سطح 5/8 در صد نگاه دارد

به گزارش گروه بین الملل بورس نیوز، دولت روسیه اظهار امیدواری کرده است که بتواند نرخ تورم سالانه این کشور را علیرغم انتظارات مبنی بر افزایش این نرخ در اوایل سال پیش رو، در سطح 5/8 در صد حفظ نماید.

وزیر مالیه روسیه در این رابطه عنوان کرده است که دولت روسیه انتظار دارد با کاستن از نرخ کنونی تورم، این نرخ را به سطح مطلوب 5/8 در سال آینده برساند. وی اضافه نموده که در ماه های ابتدایی سال آینده، تورم با نرخ بالاتری از این میزان افزایش یابد و سپس در اواسط سال، با کاهش قابل توجهی مواجه شود.

دولت روسیه طبق برنامه ریزی های خود، تورم هشت در صدی را برای سال 2007 متصور بود، اما مقامات رسمی دولت روسیه در پایان این سال اعتراف نموده اند که نرخ واقعی تورم بیش از این مقدار بوده است. طبق اظهارات مقامات روسی، نرخ تورم در حدود 12 در صد تخمین زده می شود.

تورم بالا در روسیه که تجارت این کشور را نیز همانند مصرف کنندگان داخلی، تحت فشار قرار می دهد، تبدیل به مسأله مهمی در این کشور شده و مطمئناً این موضوع در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور که در ماه مارس برگزار خواهد شد نقش مهمی را ایفا خواهد نمود.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور کنونی روسیه که بنا بر قانون، برای سومین دوره متوالی قادر نیست که در انتخابات سال آینده شرکت نماید، عنوان داشته است که قصد دارد تاثیر سیاسی خود را پس از اتمام دوره ریاست جمهوری حفظ نماید. وی معاون اول خود ولادیمیر مدودف را به عنوان رییس جمهور بعدی روسیه پیشنهاد کرده است. مدودف همواره حامی و هم پیمان پوتین بوده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر