بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰
کد خبر : ۱۱۳۲۸۱

 در حالی که بازار مسکن شاهد رکود عمیقی است و معاملات همچنان روند کاهشی خود را طی می کند، رئیس اتحادیه املاک کشوری گفت: از خرداد ماه امسال با توجه به ثبات بازار ارز و سکه قیمت مسکن کاهش 22 درصدی داشته است.

به گزارش سرویس اقتصادی تیک،‌خسروی با بیان اینکه ثبات قیمت ارز و سکه و کاهش تحریمها طی چند ماه اخیر زمینه ساز کاهش قیمت مسکن شده است، گفت: بیشترین سرمایه‌های مردم در حال حاضر به سمت بازار بورس رفته و ساماندهی شده است.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های وزیر راه و شهرسازی و رئیس جمهور زمینه ساز ثبات در بازار مسکن شده است.

خسروی در ادامه اظهار داشت: بهترین زمان برای خرید مسکن ایجاد شده و متقاضیان دست روی دست نگذارند.

رئیس اتحادیه املاک کشوری با اشاره به اینکه متقاضیان منتظر کاهش بیشتر قیمت مسکن نباشند، گفت: قیمتهای بازار مسکن در حال حاضر به کف رسیده است. وی در ادامه توضیح داد: موقع خرید مسکن فرا رسیده و بیش از این کاهش نمی‌یابد.

خسروی تصریح کرد: با توجه به فصل خرید مسکن در عید و افزایش اجاره‌ بها احتمال افزایش قیمت مسکن چند برابر می‌شود.

در همین حال رئیس اتحادیه مشاوران‌ املاک تهران گفت: بهتر است دولت تدبیری اتخاذ کند تا تسهیلات جدید خرید مسکن از نیمه ‌93 قابل دریافت باشد؛ زیرا رکود موجود به صلاح آینده بازار مسکن نیست.

حسام عقبایی با اشاره به طرح مد نظر وزیر راه‌ و شهرسازی برای پرداخت 100 میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن اظهار داشت: دولت قصد دارد طول انتظار دریافت وام خرید از صندوقهای در آستانه تاسیس سپرده‌گذاری مسکن را سه ساله تعیین کند، اما تجربه نوسان قیمتها نشان داده که متوسط قیمت مسکن سالانه 20 درصد افزایش می‌یابد.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون بازار مسکن در شوک وعده وام 100 میلیونی قرار دارد و متقاضی خرید خود را به تأخیر انداخته تا بلکه با این تسهیلات بتواند راحت‌تر خرید کند، به همین دلیل بخشی از رکود معاملات مسکن به خاطر وعده افزایش سقف وام خرید مسکن است که بهتر است این طرح حداکثر تا بهمن امسال مصوب و از نیمه‌ سال آینده پرداخت شود .
اشتراک گذاری :
ارسال نظر