بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۰
کد خبر : ۱۱۵۰۹۶
مدیر عامل شرکت تولیدکننده اتوبوس های اسکانیا که در ماه های اخیر حواشی زیادی پیرامون اتوبوس های تولیدی آن به وجود امده، در نامه ای به رییس سازمان صداوسیما به انتقاد از نحوه اطلاع رسانی این سازمان پرداخت.


به گزارش صراط در نامه مذکور آمده است:

جناب آقای مهندس ضرغامی 
ریاست محترم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران 
سلام علیکم؛

با احترام همانگونه که استحضار دارید، پس از برخورد دو اتوبوس اسکانیا در شهریورماه سال جاری که به فوت و مصدومیت تعدادی از هموطنان عزیزمان منجر شد، اظهار نظرهای بسیاری درباره علت بروز این حادثه صورت گرفت. اظهار نظرهایی که متاسفانه از وجاهت قانونی و کارشناسی برخوردار نبود، اما از طریق رسانه ها منتشر شد. 


در این اخبار شرکت صنعتی- تولیدی عقاب افشان بی محابا و یکسویه به تولید اتوبوس هایی با نقص ساختاری اسکانیا متهم شد، بدون این که حتی یک بار نتیجه بررسی هیات 7  نفره کارشناسان رسمی دادگستری تهران بهشعبه 12 دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قم مورد توجه قرار بگیرد، و برای تنویر افکار عمومی از سوی همین رسانه ها که به عنوان رکن چهارم دموکراسی وظیفه اطلاع رسانی و آگاهی دهی را بر عهده دارند، خبر رسانی شود. 


متاسفانه در ماه های اخیر سازمان صدا و سیما به عنوان یک نهاد حاکمیتی، در برخی موارد وظیفه خود را به عنوان رسانه ملی نادیده گرفته است و گاه برخی تهیه کنندگان سیمای جمهوری اسلامی ایران در جایگاه کارشناسان منتخب قوه قضائیه در بررسی حادثه دلخراش تهران- قم وانمود کرده اند که مقصر اصلی بروز تصادف مذکور شرکت تولید کننده اتوبوس های اسکانیا بوده است. البته برخی بخش های خبری صدا و سیما نگاه منصفانه تری داشته اند که بدین وسیله مراتب تقدیر و تشکر خود را اعلام می دارم، اما از آن مقام عالی انتظار می رود که به زیر مجموعه های تحت مدیریت خود، اعلام فرماید که به جای یک طرفه به قاضی رفتن، به نتیجه بررسی های صورت گرفته هیات های کارشناسی که به دستور ریاست محترم جمهور وظیفه تحقیق و تفحص درباره عوامل بروز حادثه هجدهم شهریور را بر عهده داشته اند، و همچنین نتیجه بررسی های هیات منتخب کارشناسان رسمی دادگستری تهران در خصوص تصادف مذکور که بیش از سه ماه پیش یعنی در تاریخ هفدهم مهرماه اعلام شده است نیز نیم نگاهی داشته باشند. 


جای تاسف دارد که رسانه ملی، بدون توجه به شعار حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی که از سوی مقام معظم رهبری نام گذاری شده است، با پخش اخبار منفی کیفیت تولیدات این شرکت بین المللی را زیر سوال برده، و می برد و اسباب لغو انعقاد قراردادهای بین المللی این شرکت با کشورهایی از جمله اکراین، مصر، عراق و چند کشور آفریقایی را فراهم کرده  است، و در اطلاع رسانی های بدون پشتوانه مستدل خود گاهی چنان کیفیت تولیدات شرکت عقاب افشان را نادیده می گیرد که گویی این تولید کننده بزرگ حمل و نقل عمومی بدون اخذ مجوزهای لازم از سوی موسسه ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و معاونت فنی و مهندسی خدمات ترافیکی پلیس راهوار ناجا خود اقدام به شماره گذاری اتوبوس ها کرده است!

بدین وسیله پیشنهاد می شود که صدا و سیما از گردونه ای که اسباب خانه نشینی تعدادی از کارگران، مهندسان، رانندگان اتوبوس های اسکانیا و تعمیرگاه های مجاز این شرکت را فراهم کرده است، خارج شود و به رسالت خود در جایگاه رسانه ملی اقدام به تنویر افکار عمومی نماید. اسناد و مدارک مورد نیاز برای استفاده خبرنگاران و کارشناسان محترم آن سازمان به پیوست تقدیم می گردد. امید است که رسانه ملیدر خصوص حادثه تلخی که داغی عظیم بر دلمان گذاشت به عنوان یک رسانه معتمد در آگاهی بخشی آحاد ملت سر بلند ایران اسلامی اقدام نماید و به این نکته توجه داشته باشد که در تمامی کشورهای توسعه یافته در پی بروز حوادث شهری و بین شهری خودرو، راننده، جاده و نظارت های پلیس مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد. آرزومندیم همانگونه که سال 1392 حماسه عظیم سیاسی را شاهد بوده است، حماسه اقتصادی نیز توسط تولید کنندگان این مرز و بوم تحقق یابد.


                                                                             با تشکر
                                                 عبد اله اکبری راد - مدیر عامل شرکت عقاب افشان

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حميد
پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۰
آسياب به نوبت
يك روز نوبت حمله همه جانبه به پژوي 405 ايران خودرو بود – نه اينكه 405 ايراد نداشت ولي آيا خودروهاي ديگر دچار حريق نمي شدند آين امارها را مي توان از آتش نشاني گرفت حتي چند روز قبل به نقل از سايتها و عكس هاي منتشر شده دو دستگاه پورشه پانامراي يك ميليارد توماني دچار حريق شد توجه داشته باشيد كه از اين خودرو فقط 1000 دستگاه يا همين حدود خودرو در كشور وجود دارد
بعد نوبت به پرايد سايپا و حمله به تصادفات و عدم ايمني اين خودرو رسيد بدون درنظر گرفتن اينكه اگر خودرويي ديگر با كاميون تصادف كند چيزيي جز آهن پاره باقي مي ماند
و اين روزها نوبت اتوبوس هاي اسكانيا ست بدون توجه به اينكه شرايط اقتصادي ، راننده ، جاده و پليس چه ميزان در اين حوادث نقش دارند