بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۵
معاون مالی و اقتصادی "قشرین" عنوان کرد:

افزایش میزان فروش در گزارش 6 ماهه/ورود قند بیستون به بورس

علت زیان "قشرین" در گزارش 3 ماهه منتهی به 30 آذر ماه سال 92 به دلیل کاهش میزان فروش و همچنین کاهش میزان سطح زیر کشت چغندر قند می باشد که در نهایت منجر به زیان شرکت شده است.
کد خبر : ۱۱۷۶۰۰
براساس آخرین اطلاعات درج شده بر روی سایت کدال، درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 31 شهریور ماه سال 93 به میزان 304 ریال بوده است این در حالی است که شرکت براساس عملکرد 3 ماهه منتهی به 30 آذر ماه سال 92 با زیانی به میزان 118 ریال مواجه بوده است.

در همین راستا، علمی، معاون مالی و اقتصادی شرکت قند شیرین خراسان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: علت زیان "قشرین" در گزارش 3 ماهه منتهی به 30 آذر ماه سال 92 به دلیل کاهش میزان فروش و همچنین کاهش میزان سطح زیر کشت چغندر قند می باشد که در نهایت منجر به زیان شرکت شده است.

وی افزود: همچنین برای عملکرد 6 ماهه نیز با توجه به اینکه میزان فروش شرکت قند شیرین خراسان از محل میزان فروش شکر ناشی از چغندر و همچنین از محل درآمد تصفیه ناشی از شکر خام می باشد در نتیجه به دلیل اینکه همچنان قند و شرکت در حال رکود می باشد، لذا میزان فروش ناشی از چغندر نیز طی این دوره ثابت می باشد اما نکته قابل ذکر در درآمد تصفیه ناشی از شکر خام می باشد که باعث افزایش میزان فروش "قشرین" خواهد شد. بنابراین بطور کلی میزان فروش "قشرین" در گزارش 6 ماهه نسبت به سه ماهه از محل درآمد تصفیه ناشی از شکر خام افزایش خواهد داشت.

معاون مالی و اقتصادی "قشرین" تصریح کرد: با توجه به مصوبه افزایش تعرفه واردات قند از 16 به 30 الی 50 درصد در سال آینده، بهای تمام شده برای واردات افزایش خواهد یافت و در نتیجه تولیدات داخلی با افزایش رو به رو خواهند شد و بر وضعیت سودآوری شرکت تأثیر مثبتی خواهد گذاشت.

علمی بیان کرد: همچنین شرکت قصد اعمال افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها را دارد و برای این منظور منتظر اقدام سایر شرکت های قندی در زمینه افزایش سرمایه است که شرکت هزینه مجددی در این راستا نکند زیرا شرکت قند شیرین خراسان از محل تجدید ارزیابی زمین قبلاً اقدام به افزایش سرمایه کرده بود اما مورد قبول سازمان بورس واقع نشد. حال چنانچه روند افزایش سرمایه شرکت های قندی انجام گردد، "قشرین" افزایش سرمایه را در سال 93 به صورت جدی تر دنبال خواهد کرد.

وی اظهار داشت: همچنین در راستای ورود شرکت های خارج از بورس "قشرین" به بورس می توان قند بیستون را ذکر کرد که امیدواریم تا پایان سال مالی مراحل ورود به بورس قند بیستون انجام شود. علاوه بر این قند جام که چندی پیش مشمول ماده 141 قانون تجارت شده بود، هم اکنون از شرایط ماده 141 قانون تجارت خارج شده و معاملات آن در حال انجام می باشد.

وی در خاتمه افزود: امیدواریم دولت محترم، تمهیداتی در زمینه وام ها و تسهیلات بانک ها به شرکت های قندی در نظر بگیرد و با درصد کمتری وام به شرکت های قندی تعلق بگیرد تا بدین طریق هزینه مالی کاهش پیدا کند و در نهایت منجر به افزایش درآمد شرکت شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهدی
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۶
قشرین 700 درصد افزایش سرمایه از ارزیابی دارایی هارو در پیش داره و در حال حاضر هم داره کارهاش انجام میده...