بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۰
رییس هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استانی کل کشور عنوان کرد:

زمان عرضه سهام عدالت کارگران فصلی و ساختمانی

این در حالی است که خبرهایی پیرامون مخالفت نمایندگان مجلس با طرح آزادسازی سهام عدالت طی 16 بهمن ماه جاری منتشر شد که در صورت صحت آن به نظر می رسد اصلی ترین هدف این طرح یعنی برقراری عدالت اجتماعی مورد بی توجهی و غفلت واقع شده است.
کد خبر : ۱۱۷۶۰۳
سهام عدالت به منظور برقراری عدالت اجتماعی در کشور، اشتغال زایی، رفاه و توزیع ثروت میان اقشار مختلف جامعه به ویژه طبقه متوسط و ضعیف از سوی متولیان این طرح تدوین شد که در همین راستا مقرر گردید تا با عرضه آن در بازار سرمایه و بورس تمامی افراد از مزیت های سهام عدالت از طریق خرید و فروش آن در بورس بهره مند شوند. این در حالی است که خبرهایی پیرامون مخالفت نمایندگان مجلس با طرح آزادسازی سهام عدالت طی 16 بهمن ماه جاری منتشر شد که در صورت صحت آن به نظر می رسد اصلی ترین هدف این طرح یعنی برقراری عدالت اجتماعی مورد بی توجهی و غفلت واقع شده است.

در همین ارتباط، رییس هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استانی کل کشور در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: طرحی به مجلس شورای اسلامی از طریق یکی از نمایندگان خانه ملت مبنی بر آزادسازی سهام عدالت از طریق صندوق های ETF به مجلس ارایه شد که این طرح با مخالفت نمایندگان مواجه شده است.

داریوش پاک بین در خصوص طرح مذکور بیان کرد: طبق طرح ارایه شده از سوی نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، در لایجه بودجه سال آینده کشور مقرر شده بود تا دولت از طریق تشکیل صندوق ETF استانی یا کشوری مطالبات خود را وصول کند که در پی مخالفت نمایندگان مجلس مقرر گردید تا مراحل اجرای این طرح همچون گذشته پیش رود، به گونه ای که به نظر می رسد بورس همچنان بهترین مکان جهت عرضه سهام عدالت باشد و تنها از این طریق می توان به هدف اصلی اجرای آن دست یافت.

وی در خصوص مراحل پیشرفت اجرای طرح آزادسازی سهام عدالت تصریح کرد: اقدامات اولیه از سوی شرکت های سرمایه گذاری، سازمان خصوصی سازی و دولت انجام پذیرفته است، به گونه ای که در همین راستا عرضه سهام عدالت کارگران فصلی و ساختمانی از اوایل ماه آینده آغاز خواهد شد.

این مقام مسئول به مراحل ارزشگذاری پرتفوی بورسی و غیر بورسی شرکت های سرمایه گذاری اشاره کرد و ابراز داشت: حدود 62 شرکت سرمایه گذاری در این طرح شرکت کرده اند که از این تعداد 29 شرکت بورسی هستند که در پی آن صورت های مالی آنها شفاف بوده و مراحل ارزشگذاری آنها به سهولت انجام می پذیرد. حال آنکه برآورد ارزش بازار 33 شرکت غیر بورسی مشکل اصلی به شمار می رود چراکه عدم وجود امکان دسترسی آسان به صورت های مالی سالانه شرکت های سرمایه گذاری مذکور و در پی آن عدم برآورد دقیق خالص ارزش روز دارایی های هر واحد شرکت های مذکور موجب می شود تا این مرحله به کندی پیش رود. این در حالی است که برخی از شرکت های غیر بورسی به صورت طرح های توسعه ای بوده و برخی نیز زیان ده هستند.

رییس هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت از تدوین و ارایه طرحی به مجلس شواری اسلامی در ارتباط با آزادسازی سهام عدالت خبر داد و گفت: شرکت سرمایه گذاری استان تهران طرحی دقیق بر مبنای مفروضات علمی و مستندات قانونی پیرامون ورود شرکت های سرمایه گذاری به بازار سهام طراحی و تهیه کرده که در نهایت به خانه ملت ارایه گردید. برهمین اساس امیدواریم تا با برطرف شدن نقاط ضعف این طرح به اهداف مورد نظر اجرای برنامه آزادسازی سهام عدالت دست یابیم، به گونه ای که انتظار می رود تا با مشخص شدن نتایج قطعی شاهد عرضه سهام عدالت در بورس طی ماه های آتی باشیم.

پاک بین در خاتمه به دستاوردهای شرکت های سرمایه گذاری طی هفت سال اخیر اشاره کرد و ابراز داشت: تاکنون 14 درصد از 45 هزار میلیارد تومان سهام عدالت آزاد شده و شرکت های سرمایه گذاری نیز طی مدت زمان مذکور با تزریق تدریجی نقدینگی 20 میلیارد تومانی از سوی دولت توانسته اند نسبت به اشتغال زایی، احداث کارخانه در شهرهای مختلف و اجرای طرح های توسعه ای موفق عمل کنند، به گونه ای که در حال حاضر ارزش نقدینگی اعطا شده از سوی دولت 600 میلیارد تومان برآورد می شود. از این رو امیدواریم با پشتیبانی و مساعدت های مالی دولت بتوانیم به مقاصد اصلی این طرح دست یابیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهدی
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۵
شک نفرمایید شاخص بالا میرود خصوصا با ورود بانک ملت و پترو شیمییها فلزات اساسی چون مس. روی و فولاد را فراموش نفرمایید؟؟؟؟
كاشي فروش
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۴
خبر فوري
افزايش تعرفه 140 درصدي قند وشكر قرار تصويب بشه