بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۷
کد خبر : ۱۱۸۱۴۲
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد که جلسه اضطراری برای بررسی حوادث مکرر اتوبوس‌های اسکانیا تشکیل شود.

مهرداد لاهوتی در گفت‌وگو باایسنا، توضیح داد: اتوبوس‌های اسکانیا یکی پس از دیگری آتش می‌گیرند. در آخرین جلسه‌ای که برگزار کردیم، قرار بود یک هیات سوئدی بیایند و این مساله را بررسی کنند تا اگر کوتاهی شده، از آن جلوگیری کنیم. در جلسه امروز این مساله مطرح شد که حتی روندی پیش برود که نیروی انتظامی این اتوبوس‌ها را شماره‌گذاری نکند.

وی گفت: جلسه اضطراری که تقاضای تشکیل آن را داده‌ایم به منظور آن است که ببنیم هیات سوئدی به تهران آمده چقدر جمع‌بندی کرده و تحقیقات آن‌ها به کجا رسیده است.

وی همچنین از بررسی اصلاح قانون نظام مهندسی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و افزود: این قانون از سال 74 تصویب شده، یعنی 18 سال از تصویب آن می‌گذرد. به همین دلیل قرار شد بازنگری در آن انجام بگیرد و اصلاحاتی صورت گیرد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در جلسه امروز 8 ماده بررسی و تصویب شد و امیدواریم تا یکی، دو هفته دیگر بررسی مواد 20 گانه این قانون به اتمام برسد.

وی افزود: تغییری که تا به حال بر قانون داده‌ایم، این است که پیش از این با توجه به این‌که تعداد مهندسان کم بود، هر استان می‌توانست با 50 مهندس سازمان نظام مهندسی استان داشته باشد و شهرستان‌ها نیز دفاتر نمایندگی داشته‌اند، اما حالا قرار بر این شد که هر شهرستان با 500 نفر بتواند سازمان نظام مهندسی مستقل داشته باشد. 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر