بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۶
"پارسان" در حالی با رعایت محدودیت حجمی مورد بازگشایی قرار گرفت که قرار بود در بازگشایی نمادها محدودیت حجمی اعمال نگردد. علاوه بر آن، اطلاعیه این هلدینگ پتروشیمی در حالی منتشر شده که انتظار می رفت در متن آن شفاف سازی دقیق و کامل صورت گیرد.
کد خبر : ۱۱۸۲۹۰

ضوابط معاملاتی جدید در بازار سهام در حالی با وجود مخالفت‌های متعدد کارشناسان و صاحب نظران اجرایی شد که انتظار می‌رفت برای حفظ شرایط و ثبات در بورس این رویه برای همه نماد‌ها رعایت شود. چراکه هر قاعده‌ای حتی اگر اشتباه هم باشد، بایستی همه موارد را در برگیرد.

آیا خون برخی رنگین‌تر از دیگران است؟

به گزارش بورس نیوز، امروز معاملات بورس در شرایطی آغاز شد که در امر بازگشایی برخی نماد‌ها به نظر می‌رسد خون برخی رنگین‌تر از دیگران است و همواره می‌توان در تالار شیشه‌ای تافته جدا بافته‌ای پیدا کرد.

زیرا در شرایطی که یکی از اصلی‌ترین مشکلات بورس مباحث پیرامون خوراک پتروشیمی‌ها بود، به نظر می‌رسد متولیان بازار سرمایه با ملایمت و ملاطفت بیش از حد با نماد‌های این گروه برخورد می‌کنند و در زمان بازگشایی نماد‌های این گروه برخی ضوابط و دستورالعمل‌ها زیر پا گذاشته می‌شود.

دلیل تبعیض درخصوص این گروه آن است که سهام این گروه حجم بالایی داشته و روند معاملاتی آن‌ها می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر شاخص کل اعمال کند.

بدین ترتیب امروز نماد معاملاتی "پارسان" در حالی با انتشار اطلاعیه شفاف سازی با محدودیت نوسان قمیت مورد بازگشایی قرار گرفت که در متن نامه این هلدینگ پتروشیمی آمده تغییر نرخ خوراک پتروشیمی به ۱۳ سنت صرفاً بر کاهش سود خالص سال مالی ۹۳ شرکت پتروشیمی پردیس که سال مالی مشابه با "پارسان" دارد، تأثیرگذار بوده و اثرات کاهش سود پتروشیمی زاگرس و کرمانشاه به سال مالی ۹۴ منتقل خواهد شد.

بدین ترتیب "پارسان" در حالی با رعایت محدودیت حجمی مورد بازگشایی قرار گرفت که قرار بود در بازگشایی نماد‌ها محدودیت حجمی اعمال نگردد. علاوه بر آن، اطلاعیه این هلدینگ پتروشیمی در حالی منتشر شده که انتظار می‌رفت در متن آن شفاف سازی دقیق و کامل صورت گیرد.

ضمن آنکه طبق روال طبیعی بایستی در ابتدا سایر شرکت‌های زیرمجموعه آن اقدام به انتشار اطلاعیه‌های شفافیت و اعلام میزان آثار ناشی از افزایش نرخ خوراک بر سودآوری خود می‌کردند و پس از آن‌ها این شرکت سرمایه گذاری گزارش خود را بر مبنای شفاف سازی زیرمجموعه هایش منتشر می‌کرد.

گل بود به سبزه نیز آراسته شد!

این نماد در حالی طی روز جاری بازگشایی شد که اطلاعیه آن ساعت ۹:۱۲ روی کدال آمد و پیام بازگشایی ناظر ساعت ۱۰:۱۷ ارسال شد در صورتیکه در سایر موارد حداقل اطلاعیه حدود یکروز قبل برای اطلاع عموم منتشر و سپس نماد بازگشایی می‌شد.


نکته جالب‌تر اینکه طبق اعلام پیغام ناظر بازار نماد معاملاتی شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان پایان معاملات امروز جهت برگزاری مجامع عادی سالیانه به منظور تصویب صورت‌های مالی و عمومی فوق العاده به منظور اصلاح اساسنامه متوقف می‌شود.

در نتیجه این سوال مطرح است که آیا بهتر نبود نماد معاملاتی مذکور پس از برگزاری مجامع خود و با شفاف سازی دقیق‌تر مورد بازگشایی قرار می‌گرفت؟ آیا این رویه تنها به عده‌ای خاص یا به عبارت دیگر از ما بهترون فرصت فروش سهام را نمی‌دهد؟ بهتر نیست بررسی شود که کد‌های فروشنده حقیقی که امروز سهم خود را به حقوقی‌ها واگذار کردند که بودند؟ آیا برخی افراد خاص در این معاملات دخالت نداشتند؟

 

شاهکاری دیگر از ناظر بازار

اتفاق دیگر امروز تالار شیشه‌ای مربوط به نماد معاملاتی شرکت معادن بافق است. بطوریکه نماد معاملاتی "کبافق" در حالی با اعلام کاهش ۸۶ درصدی سود هر سهم سال مالی ۹۳ نسبت به سال مالی ۹۲ آماده انجام معامله شد که پیغام ناظر از حراج این سهم بدون اعمال محدودیت دامنه نوسان خبر داد. اما همانطور که در شکل مشاهده می‌شود این نماد با اعمال محدودیت دامنه نوسان روزانه مورد بازگشایی قرار گرفت.

سهام "کبافق" در حالی با کاهش چهار درصدی قیمت مورد معامله قرار گرفت که کشف قیمت آن تنها با معامله ۴۱ سهمی و با معاملاتی به ارزش حدود ۱۸ هزار تومان صورت پذیرفت و به نظر می‌رسد این حجم معاملاتی برای کشف قیمت سهمی با اعلام تعدیل منفی ۸۶ درصدی عایدی هر سهم چندان مناسب نباشد.

هر چند که ناظر بازار در گفتگویی کوتاه دلیل این امر را عدم کشف قیمت در دو روز گذشته دانست، اما پرسش این است که در حال حاضر کشف قیمت انجام شده است؟ آیا این روش باعث تعادل در این نماد معاملاتی می‌شود؟

رویه‌ای که چندی پیش در نماد معاملاتی "شاراک" نیز اتفاق افتاد و سهم با وجود اعلام پیغام ناظر بازار مبنی بر بازگشایی بدون اعمال محدودیت نوسان قیمت، با محدودیت کشف قیمت شد و حجم مبنا نیز در زمان بازگشایی برای آن اعمال گردید.

براساس این گزارش، این انتقادات در حالی وجود دارد که انتظار می‌رود قواعد و ضوابط تعیین شده برای همه یکسان باشد. چراکه مشاهده این موارد به نوعی بیانگر عملکرد شبهه برانگیز در اجرای دستورالعمل‌ها و قوانین موجود است و شاید عمده مشکلات موجود ناشی از باز بودن دست مدیران و ناظرین و بالا بودن اختیارات در نظر گرفته شده برای آن‌ها در اجرای قوانین باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ali
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۵
مسئولین کنونی اگر این شاهکارها رو نزنند جای تعجب داره. تصمیمات یک شبه و بدون بررسی و عدم دور اندیشی از صفات بارز این دوستان است.
امید است دولت تدبیر و امید برای بورس تدبیر اساسی بیندیشد.
توکلی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۰
دوستان خبرنگار چند دقیقه صبر کنین ببینین کی میفروشه وکی میخره بعد تحلیل کنین شما که از حقیقی ها هیجانیتر رفتار میکنین باید اونهارو ول کرد شما رو گرفت
ایلیا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۴
خدا لعنت کند خائنین به اسلام ، کشور و مردم را. بی شمار
ایلیا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۶
آیا میدانید راه حل برتر از کنترل نقدینگی در جامعه چیست ؟
.
.
.
. بله درست گفتید. نابود کردن نقدینگی هم غیر قابل برگشت است و هم ماندگار
هاشم
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۸
با سلام. ممنون از شفاف سازی تون. و واقعا تاسف بر سازمان بورس. شیاد خونه را انداخته!!!!
مجید
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۱
سهمهای غیر گازی 30 % افت سهمهای پتروشیمی فقط4% ........ ای خدا بورس ایران دیونه خونست.
soheil
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۷
خیر ببینی بورس نیوز
بسیار ممنون
بسیار ممنون
حسن عبدالهی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۰
در معاملات امروز سرمایه گذاری غدیر جدای از نقش مادر نقش پدر رو بازی کرده و سهامارو جمع کرده از طرفی سازمانم مجبوره راه بیاد هم از لحاظ شاخص هم از لحاظ اینکه با سهامدارای عمده این پتروشیمی ها باید 1 جوری کنار بیاد که بیشتر از این بازارو خراب نکنند
من
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۷
تعدیل پارسان زیر 20 درصد بوده و برای همین دامنه باز نشده
دستورالعمل معاملات بورسه
الکی انتقاد نکنین
حسینی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۹
سلام چون شما بورس نشینان جلوی فرار نقدینگی را میگیرید وبسمت تولید هل میدهد شما میخواهید فرزندان این اب وخاک نان بخورند ومملکت اباد ازاد داشته باشید ولی انها این رانمپسندند
متنفر از اصولگرایان
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۱
تنها راه بازگشت بورس تغییر مدیران فعلی است . تعلل بیشتر دولت یعنی سرمایه به سمت بازار موازی رفتن
فرهاد اسحاقی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۲
درود به شرف سهامدار عمده پارسان با این بازگشایی و این حمایت.بورس نیوز به جای اینکه یک حرکت خوب در حمایت از سهامدار جزء را در بازار سرمایه را تشویق کنید برعکس رفتار می کنید؟به نظر بنده منصفانه نیست.نیمه ی خالی لیوان را دیدن شک و شبهه برانگیز است.
علی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۳
مسئولین بورس را ... کنید لطفا . نکنه فکر می کنند اخرای کارشونه هر چه بادا باد
hggh
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۴
مدیریت بورس باید تغییر کند
جز باند بازی کاری دیگری نمی کنند
ف
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۲
سهمهای غیر گازی 30 % افت سهمهای پتروشیمی فقط4% ........
سهم
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۸
با سلام و عرض ادب نمیدانیم به کی ؟
آیا مدیر عامل محترم گروه بهمن و یا ریاست محترم اداره نظارت بر ناشران بورس و یا خود رییس سازمان بورس و یا سامانه ملي رسيدگي به شكايات و یا سازمان بازرسي كل كشور و یا... ؟
مهم نیست سلام و عرض ادب خدمت هر کسی که صدای سهامداران جزء گروه بهمن را در حوزه احقاق حقشان و جلوگیری از تحمل ضرر و زیان آنها را بشنود و یا کمکی در این زمینه به آنها کند و یا صدای آنها را به جایی که باید برسد برساند.
احتراماً به استحضار میرساند با توجه به عدم وجود شفافیت در گزارش اخیر شركت گروه بهمن(خبهمن) که موجب تردید و تشکیک سهامداران حقیقی در سودهای اعلامی و گزارشهای شبهه دار شركت مزبور گردیده است اینجانبان در جایگاه سهامداران جزء از آن مقام محترم ... تقاضا داریم ضمن بررسی ادله و بینات ارایه شده در ذیل که مستند به مدارک پیوستی می باشند نسبت به دفاع و احقاق حقوق سهامداران حقیقی اقدام لازم را مبذول فرمائید .
1-ابهامات در شركتهای خودروسازی زیرمجموعه و تابعه:
همانطور که مستحضر هستید،گروه بهمن که درگروه خودروسازان در بورس فعالیت میکند با تصمیمات اتخاذ شده و در صورت تأیید سازمان محترم بورس در حال تبدیل شدن به یک شركت هلدینگ یا سرمایه گذاری میباشد.
لذا شركت مذبور با تغییراتی که در ساختار خود بوجود آورده و از انتهای خردادماه تمامی تولیدات خود را در زمینه خودروسازی به شركت "بهمن موتور" منتقل کرده،عملاً از ابتدای تیرماه تولید خودرو نداشته.با این حال شركت از محل تولید خودرو در 3 ماهه اول سال و قبل از تغییر ساختار در شركت و صورتهای مالی مبلغ 29 میلیارد تومان سود ناخالص از محل فعالیت 3 ماهه خود محقق کرده که در گزارشات شركت این سود ناخاص و میزان تولید شركت در 3 ماهه اول تقدیم میگردد(پیوست 1:سود ناخالص حاصل از فعالیت 3 ماهه شركت اصلی)(پیوست 2:تیراژ فروش شركت در 3 ماهه اول سال که توسط خود شركت گروه بهمن انجام گرفته و در گزارشات 6 ماهه و 9 ماه با اعداد دقیقتری به آنها اشاره گردیده انجام گردیده).
از سویی دیگر شركت "بهمن موتور" که تولید و فروش خودروی سواری و وانت شركت بهمن را متقبل گردیده در واقع از ابتدای "تیرماه" فعالیت خود را در زمینه تولید و فروش خودرو بعنوان جایگزین شركت اصلی آغاز کرده است.
لازم به ذكر میباشد که شركت "بهمن موتور" در گزارش حسابرسی شدۀ 6 ماهه منتهی به شهریور ماه خود که در تاریخ 92/10/09 در سایت کدال منتشر گردیده مبلغ 192 میلیارد ریال(19.2 میلیارد تومان) سود خالص کسب کرده(پیوست 3:سود خالص 6 ماهه شركت و حسابرسی شده)(پیوست 4: تیراژ فروش شركت در مدت 6 ماه و فعالیت منتهی به شهریورماه).
لازم به ذكر میباشد که فروش 6 ماهه "بهمن موتور" جدای از فروش شركت اصلی(گروه بهمن) میباشد که در 3 ماهه اول سال بوده(پیوست 2) و در واقع شركت "بهمن موتور" تنها در 3 ماهه دوم و فروش تیراژی که در پیوست 4 خدمت شما ارائه گردیده موفق به محقق کردن سود 19.2 میلیارد تومانی گردیده.
در واقع مجموع تولید 3 ماهه اول سال در گروه بهمن(شركت اصلی) و تولید 6 ماهه اول شركت "بهمن موتور" (مجموع پیوست 2 و 4) تیراژ کلی 6 ماهه اول سال خودروی سواری و وانت و ون را نشان خواهد داد.
اعداد دقیقتر و به واقعیت نزدیکتر تیراژ فروش شركت در 6 ماهه اول سال 92 که از روی گزارش پیش بینی سال مالی 93 شركت که جدیداً منتشر گردیده و همچنین پیش بینی کل فروش محصولات سال مالی 92 گروه بهمن و شركتهای تابعه در پیوست 5 ارائه میگردد(پیوست 5:تیراژ فروش 6 ماهه اول سال مالی 92 شركت و کل سال مالی 92).
نكته جالب توجه این موضوع میباشد که شركت در گزارش جدیدی که به سازمان بورس و روی سایت کدال قرار داده(پیش بینی اولیه سال مالی 93) برای سال مالی 92 و از محل "بهمن موتور" و برای کل سال مالی این شركت سود 18.4 میلیارد تومانی در نظر گرفته و 15 میلیارد تومان از این سود را نیز بصورت نقدی دریافت خواهد کرد(پیوست 6:سود کلی شركت "بهمن موتور" در سال 92 و میزان سود نقدی که توسط گروه بهمن از این شركت گرفته خواهد شد).
براستی شركتی که در مدت 6 ماهه اول سال مالی خود همانطور که گفته شد 19.2 میلیارد تومان سود محقق کرده است که حاصل فعالیت واقعی 3 ماهه شركت میباشد،چگونه برای کل سال مالی خود تنها 18.4 میلیارد تومان در نظر گرفته است؟
از سوی دیگر اگر که به پیوست شماره 5 مراجعه بفرمائید شركت برای کل سال مالی 92 فروش تعداد 320 دستگاه سواری b5 و 60 دستگاه کاپرالند و 206 دستگاه مینی وانت در نظر گرفته است که این 3 قلم فروش شركت در واقع در 6 ماهه اول سال مالی 92 وجود نداشته و در 6 ماهه دوم توسط شركت پیش بینی گردیده که به فروش اضافه گردد.پس در واقع شركت "بهمن موتور" با تولید و فروش این محصولات که در 6 ماهه دوم به فروش شركت اضافه شده است،چگونه میتواند سودش از 19.2 میلیارد تومان که در 6 ماهه اول محقق شده به 18.4 میلیارد تومان برای کل سال مالی 92 کاهش دهد؟
واقعاً از نظر آن سازمان محترم چگونه چنین موردی ممكن میباشد؟
در مورد یکی دیگر از شركتهای زیرمجموعه خودروساز گروه بهمن یعنی شركت "بهمن دیزل" نیز ابهاماتی وجود دارد.این شركت در گزارش 6 ماهه حسابرسی خود که در تاریخ 92/08/28 بر روی سایت کدال منتشر گردیده اعلام داشته که مبلغ 14.4 میلیارد تومان سود خالص محقق کرده است(پیوست 7:سود خالص شركت "بهمن دیزل" در گزارش حسابرسی شده).از سوی دیگر حسابرس محترم شركت در اظهار نظر خود اعلام فرموده که شركت "بهمن دیزل" از محل فروش اقساطی محصولات خود مبلغ 5.9 میلیارد تومان سود باید به سود خود اضافه نماید و در واقع سود شركت در 6 ماهه اول سال مالی این شركت فراتر از 20 میلیارد تومان خواهد بود(پیوست 8:گزارش حسابرس محترم در باره سود 6 ماهه حسابرسی شده).از سوی دیگر این شركت که در زمینه تولید کامیونت و مینی بوس فعالیت دارد در 6 ماهه اول سال طبق گزارشات حسابرسی شده 98 میلیارد تومان فروش داشته و طبق پیوست پیوست 5 برای کل سال حدود 165 میلیارد تومان فروش پیش بینی کرده است(در پیوست 5 مجموع فروش کامیونت و مینی بورس را برای کل سال مالی 92 بفرمائید).
حال سوال اینجاست که شركتی که در 6 ماهه اول سال حدود 20 میلیارد تومان سود خالص داشته و برای 6 ماهه دوم نیز سود خالص خواهد داشت،چگونه شركت اصلی برای این زیرمجموعه خود برای کل سال مالی 92 مبلغ 18 میلیارد تومان سود خالص در نظر گرفته است(پیوست 6:سود کلی شركت "بهمن دیزل" در سال مالی 92).
پیوستها:
پیوست 1:

پیوست 2:

پیوست 3:

پیوست 4:

پیوست 5:

توی یک صفحه جدای دیگه در مورد موضوع 2 شروع میکنیم.
2-ابهامات در شركتهای سرمایه گذاری و خارج از بورس گروه بهمن:
ابهام بعدی که توجه آن مقام محترم را به آن جلب نموده،کاهش سود شركتهای سرمایه گذاری خارج از بورس زیرمجموعه گروه بهمن با قصد و نیت ثابت نگهداشتن سود شركت اصلی و عدم تعدیل مثبت شركت میباشد.
برای توضیح خدمت آن مقام محترم عرض مینماید که شركت گروه بهمن،شركتی بنام "کیامهستان" را در اختیار دارد.این شركت بر اساس اساسنامه،سرمایه گذاری و خرید و فروش سهام شركتهای بورسی و غیر بورسی گروه بهمن را بعهده دارد.
این شركت درگزارش پرتفوی 3 ماهه منتهی به شهریورماه خود که در تاریخ 92/07/30 بر روی سایت کدال منتشر کرده است مجموعه ای از شركتهای بورسی با ارزشی معادل 179 میلیارد تومان را در اختیار داشته و از مهمترین شركتهای موجود در پرتفوی آن 1.16% از سهام نفت و گاز پارسیان(پارسان) بوده است(پیوست 1:ارزش پرتفوی منتهی به شهریورماه شركت "کیامهستان").
متعاقباً این شركت در تاریخ 92/10/30 پرتفوی 3 ماهه منتهی به آذماه خود(پایان سال مالی شركت) را منتشر کرده که ارزش پرتفوی شركتهای بورسی این شركت از 179 میلیارد تومان در گزارش قبلی با جهشی خیره کننده به 329.7 میلیارد تومان افزایش یافته که این افزایش ارزش پرتفوی بخاطر افزایش قیمت سهام موجود در پرتفوی از یک سو و از سوی دیگر اضافه شدن 0.5% از سهام نفت و گاز پارسیان به پرتفوی شركت بوده است که درصد سهامداری شركت "کیا مهستان" در نفت و گاز پارسایان را به 1.66% افزایش داده اشت(پیوست 2:ارزش پرتفوی منتهی به آذرماه شركت).
از سوی دیگر گروه بهمن که سهامدار 95% از سهام شركت "کیامهستان" میباشد در اولین پیش بینی سود سال مالی 92 از محل سودآوری شركت "کیامهستان" مبلغ 11.2 میلیارد تومان سود از این شركت در نظر گرفته بوده(پیوست 3:سود شركت گروه بهمن از محل کیامهستان) که در گزارش 3 ماهه این عدد به 41 میلیاردتومان افزایش پیدا کرده(پیوست 4) و در گزارش 6 ماهه سود گروه بهمن از محل سود تقسیمی "کیامهستان" به 41.9 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است(پیوست 5) و در کمال تعجیب همانطور که در بالا توضیح داده شد و پرتفوی بورسی شركت در آذرماه به 339.7 میلیارد تومان افزایش و سهام پارسان موجود در این شركت نیز به 1.66% افزایش پیدا کرد ولی سود گروه بهمن از محل تقسیم سود نقدی شركت "کیامهستان" در یک اقدام سوال برنگیز به 14.3 میلیارد تومان کاهش پیدا کرد(پیوست 6) و در گزارش پیش بینی سال مالی 93 که در تاریخ 93/12/04 منتشر گردیده در کمال حیرت سهامداران حقیقی سود شركت "کیامهستان" برای سال مالی 92 در این گزارش به عدد 477 میلیون تومان(حدود 0.5 میلیارد تومان) کاهش پیدا کرده(پیوست 7).که این کار شركت برای تمام سهامدارن حقیقی و حتی عده ای از حقوقی های کوچک علامت سوال بزرگی را ایجاد کرده است.در واقع سود گروه بهمن از محل شركت "کیا مهستان" با این پرتفوی ارزشمند حتی از اولین پیش بینی گروه بهمن برای این شركت که حدود 11.2 میلیارد تومان بوده است بسیار کمتر اعلام شده و شائبه دستكاری در سود شركتهای زیرمجموعه برای ثابت نگهداشتن سود شركت را بوجود آورده است.
در مورد دیگر سرمایه گذاری گروه بهمن بنام "پویا همگام" نیز سود آن در گزارش اولین پیش بینی سال مالی 93 و سودی که گروه بهمن از محل این شركت برای خود در سال 92 در نظر گرفته است از تمامی گزاراشات قبلی شركت کمتر اعلام شده است(درگزارش 9 ماهه مبلغ 7.99 میلیارد تومان بوده که در گزارش جدید شركت به 1.09 میلیارد تومان کاهش پیدا کرده).
در واقع در مورد تمام ابهاماتی که خدمت آن مقام محترم عرض گردید در کمال شگفتی سود شركت بصورت کاملاً مهندسی شده ،همواره 425 ریال ثابت مانده است که همین موضوع به دخالت شركت در سودآوری سال مالی 92 و ثابت نگهداشتن این سود اذعان میکند.
در ارتباط با سود سال مالی 93 شركت نیز ابهاماتی وجود دارد که اگر صلاح دانسته شد و آن مقام محترم اراده بفرمایند خدمت ایشان تقدیم خواهد شد.
از جنابعالی استدعا دارم با توجه به اینكه سهامداران بر اساس گزارشات منتشر شده در سایت کدال و اعتماد راسخ بر درست و صحیح بودن این گزارشات در تصمیم گیری خود در خرید سهام اقدام مینمایند لذا تنها مكان و پناه خود در جهت رفع ابهامات و یا سوء تفاهمات در صورتهای مالی شركتها را داره نظارت بر ناشران بورس و آن مقام محترم میدانند.
پیشاپیش از توجه جنابعالی به عریضه و شكوائیه اینجانب و تلاش بی وقفه اداره نظارت بر ناشران بورس و آن مقام محترم و همكاران گرانقدر در جهت شفافیت هرچه بیشتر گزارشات مالی شركتهای بازار سرمایه،علیرغم تعدد فراوان این شركتها را سپاس گفته و برای شما و سایر همكاران محترم آرزوی توفیق روزافزون را دارم.

پیوست 2(صفحه 3 قایل PDF به ارزش 329 میلیارد تومانی اشاره شده).
http://www.codal.ir/Reports/Exports/...rVxw%3d%3d.pdf
پیوست 3(در صفحه آخر قایل PDF به سود 11.2 میلیارد تومانی از محل کیامسهتان اشاره شده).
http://www.codal.ir/Reports/Exports/...Lz2g%3d%3d.pdf
پیوست 4(در صفحه آخر فایل PDF به سود 41 میلیارد تومانی کیا مهستان اشاره شده).
http://www.codal.ir/Reports/Exports/...5zKA%3d%3d.pdf
پیوست 5(در صفحه آخر فایل PDF یه سود 41.9 میلیارد تومانی کیا مهستان اشاره شده).
http://www.codal.ir/Reports/Exports/...mR3A%3d%3d.pdf
پیوست 6(در صفحه 11 قایل PDF به سود 14.3 میلیارد تومانی کیا مهستان اشاره شده).
http://www.codal.ir/Reports/Exports/...MkCQ%3d%3d.pdf
پیوست 7(در صفحه 11 از فایل PDF به سود 477 میلیون تومانی کیا مهستان برای سال مالی 92 اشاره شده).
http://www.codal.ir/Reports/Exports/...w72w%3d%3d.pdf

با تشكر فراوان
یاعلی خدانگهدار
علی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۹
این موضوع اصلا موضوع ساده ای نیست،جای پیگیری داره،کشف این مسائل شاید منجر بشه دستای پشت پرده ی بورس که پول رو از جیب مردم به دخل خودشون واریز میکنن رو بشه،این ماجرا هر چند خیلی ساده عنوان شده ولی به حق یک افشاگری بزرگه که امیدوارم با پیگیری مراجع قضایی همراه بشه،دلیلی نداره به این شکل بخوان بورسو مهندسی کنن،مردم رو بیچاره کردن توی این بورس،حالا کی و چرا باید پیگیری بشه،به نظر من تمام مسئولین فعلی بورس به خاطر تصمیمات و اقدامات اشتباه این چند ماه اخیر باید مواخذه بشن،دلیل نداره کسی که قدرت مدیریت بحران نداره بخواد راس یک همچنین سازمان بزرگی باشه.
ت
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰
بله مسئولین بورس بجایی که به کار اصلیشون بپردازن میان تحلیل های اقتصادی می کنن و نظر میدن که کی از بازار خارج بشین وکی نشین که پشیمون میشین!!
م
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۴
سلام
خوشحالیم که حداق تو این همه سایت حداقل یکی پیدا شد که این مسئله رو رسانه ای کنه.متاسفانه تو این دو هفته انقدر عجله در باز و بسته کردن نمادها هست که کلی اتفاقات عجیب و بعضا مشکوک در حال وقوع است.
نمادهایی که تعدیل مثبت زیادی دارند اگر منفی باز نشند شانس اوردند درحالی که تعدیل منفی ها اکثرشون بالعکس عمل کردند.
بازگشایی با حداقل حجم در نمادها،حتی زیر 1000 تا.
شرکت های پتروشیمی که نرخ خوراک اونها اکثر سهم ها حداقل تا 30 درصد منفی کرده خودشون با محدودیت و بین 4 تا 5 درصد منفی باز میشند.
خواهشا بررسی کنید.
khameneei
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۵
اینها همه درست ولی ضربه اول را همین مجلس به پتروشیمی زد اشکال ما کلا دراین است که هیچگاه ریشه علت را نمی بینیم
قاعدتا وقتی چیزی بهم ریخت همه مشکلات را به همراه می اورد هر کسی هر کاری به دالخواه انجام می دهد .....حدا این مجلس را خیرش دهد
علی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۱
بورس فقط شده جای رانت بازی الان فقط حقوقی داره سود میکنه چون میدونه کی بفروشه کی بخره!!!!باید استعفا بدن
حسین
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۲
این انتقاد به پارسان وارد نیست.
واقعا دم حقوقی گرم که هرکسی که به هر دلیلی قصدی بر فروش داشت قصدش عملی شد.
و حقیقی یا حقوقی(صندوق ها) پشت صف های فروش الکی معطل نشدند ( مثال : حفاری)
علی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۶
چه حرصی داری میخوری بورس نیوز...چی بابا خبر فروش سهام پارسیان نداری..حرص نخور شیرت خشک میشه..چه عکسی چه مقاله ای راه انداختی
محمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۷
آقای صالح آبادی عزیز
سازمان بورس اگر ادعا می کند که در عنلکرد خود شفاف است لطفا بفرمایند که نماد شرکت سرمایه گذاری بیمه به چه علت باز نمی شود ؟!
فرشید
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۸
با سلام عزیزان بورس نیوزی
دیگر باید فاتحه بورس را خواند با این تصمیمات کارآمد باید به فکر سالگرد باشیم

کجا خورشید رخشان را بپوشد زیر دامن در
بدان ماند که اهریمن همی پوشد ید بیضا.
دوستار شما fj
غلام
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۲
بورس...

عدم شفاف بودن بورس ایران و نبودن حمایت مناسب و فشار حقوقی و بعضی ار حقیقی ها برای کاهش قیمت سهم ، تا بتوانند سهام سهامداران خرد را مفت جمع کنند ، لذا سازمان بورس باید برای مدت طولانی طرح حمایت از سهامداران خرد را اجرا کند ، اگر غیر از این باشد خروج سنگین سهامداران متضرر را شاهد خواهیم بود و چهره بورس برای مدت طولانی خدشه دار خواهد شد هر چند که تا به حال هم نتوانستند و یا نخواستند به صورت مناسب فضا را کنترل و سالم سازی کنند ..... و نتیجه آن رشد بازار های موازی ، تورم سنگین و افزایش بدون کنترل در اقتصاد کشور و نابود شدن فضای که دولت می خواهد برای سرمایه گذاری خارجی ایجاد کند ، در حال حاضر هم هیچ سرمایه گذار خارجی طرف بورس ایران را نگاه نمیکند ، چون با هیچ روش و حساب و کتاب و تحلیل بورس ایران برایش قابل درک نیست .
سالار
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۴
چرا چرت پرت نوشتی...هر حقیقی میخواست امروز میتونست بفروشه سهامش رو..چرا ملت رو سر کار میزاری..تحقیق کنیم ببنیم برای کیه این سهم های حقیقی فروخته شته..برو تحقیق کن ببین..حیفه داشتیم بهت امیدوار میشدیم ولی ماهیتت واقعا روشن شد بور نیوز
علی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۶
دم پارسان با مدیرانش گرم که فضا رو برای خروج هر کسی که دلش میخاست باز کردن...در ضمن تابوی افت و بی ارزشی سهام پتروشیمی با این کار شسکتند..باعث افت شاخص شدن تا خیال همخه راحت شود و شاخث روزی صد تا نیاد پایین سهام های روزی چهار درصد..و کلی اتفاقات مثبت دیگه با این کار..این مقاله تو هم به درد خودت بی معرفت هایی مثل خودت میخوره
lhg
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۲
من اگه اعصابم خورد شد بدجوری میشه ها
مهدي
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶
دوستان به قيمت هاي دلار و سكه نگاهي بيندازيد بوي حركت سرمايه هاي مردمي به سمت دلار و سكه دارد مي رود مسئولين بورس كلاهشان را بيندازند بالا!!!
من
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۷
صحرائی رو باید ورش دارن باید عوضش کنن زیادی تو این پست مونده دیگه این پست بدردش نمیخوره گند زده تو بازار با این برخوردای شخصی و سلیقه ایش
طاهر
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۷
والا چی بگم!
اگه هم حقوقی نمی خرید بازم ما میگفتیم بیچارمون کردن سهم هم روبه منفی قفل کرده .........
khameneei
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۹
این دولت و مجلس بر این عقیده اند که مات باید کار کند و زحمت بکشد و سود های اینچنینی پر بورس را نمتوانند هضم کنند و در فکر و مخلیشان نمی گنجد ....عات ریزش سهام..... بنابراین کاری کردند تا ملت را ازبورس برانند
aho
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۹
پشت یک سری از این شرکتها ...هستند که هیچکس جرات ندارد با آنان دربیفتد و گرنه کارشنان با ... هست و بس
khameneei
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۸
همی دلالانی که شما میگویید از سابق هم بودند و ما کارمان را می کردیم وسرمایه کذاری در بورس هم انصافا سود خوبی میداد و نظم انصافا در بورس با همه خوب و بدی اش وحوداشت اما تصویب بهره مالکانه و نرخ خوراک همه جیز را بهم ریخت و سواستفاده را در بورس تشدید کرد همه نتیجه سو مدیریت دولت و مجلس
شهرام
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۰
واقعا امروز یکی از کثیفترین روزهای بورس بود تبعیض
كارگزار
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۲
دم حقوقي پارسان گرم. بيچاره حقيقي هايي كه فروختن. اونا ميدونن هيچ اتفاقي براي پتروشيمي ها نمي افته. فقط حقيقي بيچاره مفت سهمشو مي فروشه
ساحل
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۵
سال به سال ,دریغ ازپارسال بورس میره توخواب زمستونی
حمید هاشمی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۹
آهای ملت نگون بخت تاکی میخواهید گول کلمات زیباوبدون عمل رابخورید؟تعجبم از کسانی است که هنوزهم فریب کلمات تدبیر وامیدرا می خورند بدون اینکه به عملکرددارودسته دولت نگاه کنندوازآن برای سروسامان دادن به اوضاع بورس کمک می طلبند.به وحدانیت خداوندقسم یادمی کنم که این نوعی کلاهبرداری ازملت بودکه به دستور مستقیم دولت وبااجرای عوامل بورس به شرط ابقا انجام گرفت ومانیز مالباختگانی هستیم که دستمان به چائی بند نیست.عزیزان خانه ازپایبست ویران است.
سهامدار خرد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۹
بورس نیوز عزیز
بازگشایی مارون که فرابورسی هست با حجم مبنای 1.6 میلیون هم جالب بود.

در ضمن یک مورد که اصلا برای شما اهمیتی نداره را هم بگم. واقعا وقت کردید یکم هم از حقوق سهامداران خرد دفاع کنید. راه دوری نمیره. ما که تربونی ندارم که صدامون به جایی برسه لااقل شما خبرهای واقعی بزنید.
arash jafari
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۳
یادتون رفته همین دولت تدبیر و امیدت با تعیین نرخ خوراک پتروشیمی این بساط رو شروع کرد. حالا منتظر تدبیر اون بشین.
khameneei
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۶
اینها مشاهده کردند همه اقشار ملت وارد بورس شده اند سودهای خوبی هم گیرشنان می اید از فردا لذت واقعی زندگی را میکشند توقعاتشان بالا میرود و یواش یواش خطرناک می شوند پس یه فکیر افتادند ضمن مکش سرمایه ها ضمن .سرمایه گذتران را تضعیف کردند و سعی کردند یورس همان خودی بماند
متضرر
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۰
واقعا متاسفم برای مدیران ... بورس ، من به نوبه خود راضی نیستم که ما این همه تو سهام خودرویی و ساختمانی ضرر دادیم ولی سهام پتروشیمی رو به عمد با محدودیت 4% باز کردند و حقوقی رو مجبور کردن سهام خودشون رو بتونند بفروشند.... الهی بشه سرطان برای مسببین این کار غیرعادلانه
khameneei
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۱
اینها ملت را در حد سبد کالایی میخواهند و بس
فرید
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۱
گند بزنه این رشوه خواری .... و دست اندرکارانش.
همه شعار همه جا شعاررررررررر
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۲
به خدا
به دین
به پیغمبر
ما به خاطر این پیتروشیمی ها بیش از 40 درصد ضرر کرده ایم
حالا فقط 4% ناقابل خودشان
این هم عدالت
این هم بورش ما
khameneei
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۴
اینها میخواهند کاری کنند که ملت را دایم دنبال خود بکشانند
وحید
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۱
پرتفوی ما به خاطر این پتروشیمی ها 30% منفی شده اونموقع این ها با محدودیت باز میشن ر.ده بشه به این قانون
احسان
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۸
به خدا 40%درضررم اونموقع پارسان...
بدبخت
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۵
...توی بورس
محمود
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۱
تفاوت قیمت گاز 3الی 13 سنت 10 سنت میباشد که تمامی شرکت های پتروشیمی به مدت 19 ماه بدهکار به دولت بوده واز این بابت بدهی سنواتی در صورت های مالی آینده منظور خواهد شد یعنی باز هم تعدیل
khameneei
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۵
ان چزی که مد نظر دولت هست سرمایه گذاری بلند مدت که سود هیجانی انی نداشته باشد که از راه بدر کند ....بلکه دردرازمدت و کم سود باشد و ضمنا به دولت هم کمک کند
کیوان داداشی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۸
من برخلاف برخی نظرها، معتقدم بازگشایی نماد پارسان برای اینکه فرصت فروش حق تقدم این شرکت از دارندگان آن سلب نشود، مناسب بود. همچنین به حقیقی هایی که قصد فروش داشتند هم برای تأمین نقدینگی، کمک کرد.
lind
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۰
دولت بی تدبیر و نا امید هم که راه مهرورزی رو در پیش گرفته . اصولا همه دشمن مردم هستند .
کمال
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۵
سلام من که متوجه نشدم با این کار که سازمان انجام داد چه کسانی سهامشونو تونستن بفروشن
اما هر عمل دلبخواهی که بشه بدون ضابطه انجامش داد نباید انجام بشه و باید کسی جوابگوی هر کاری باشه.
امیدوارم دست اندرکاران سازمان جواب مطلب شما را شفاف بدن و نشون بدن به افکار عمومی احترام میگذارند. تا ما هم متوجه بشیم دلیل کاری رو که انجام دادن و همه خیالشون راحت بشه که سازمان بورس سازمانی جوابگو و مردمیه.
از شما هم که بعنوان رسانه هر مسٔله ای رو که انجام میشه موشکافانه و مسوولانه بررسی و شفاف سازی میکنید کمال تشکر و رضایت را دارم.
khameneei
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۷
اقای دکتر روحانی شما فرمودید حق هیچکس در رایانه نفدی سلب نمی شود ولی ایا خوداظهاری تلف کردن وقت مردم ..گدایی مجدد و سلب حقوق نیست شما که دکتر حقوقدان هستید بهتر باید به این مسیله واقف یاشید پس لطفا تجذید نظر فرمایید
مسلم
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۴
تشکر از بورس نیوز بابت طرح اینجور مسائل
رضا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۸
[b]توي بازاري که بخاطر نرخ خوراک به اين روز افتاد (( البته اين بهانه شون بود )) و 40 ، 50 درصد ريزش کرد ، يکي از سهمهايي که بايد ميريخت همين پارسان بود
البته خوشحالم که خداقل سهامدارانش خردش ضرر نکردند
اما باورش خيلي سخته که فک کنيم مهندس عزيزي دلش برا سهامداران سوخته و دستور جمع کردن صف رو داده!
باورش خيلي سخته که فک کنيم هيچ کدوم از حضرات اين سهم رو نداشتن و در جمع کردن صف فروش دخالتي نداشتن!!
باورش خيلي سخته که فک کنيم ما ها حداقل 30 درصد ضرر کرديم ولي آقايون خيلي مرتب و بدون ضرر از بازار خارج شدن!!!
البته دوستان برا ما ها که داريم صادقانه زندگي ميکنيم و به حروم و حلال اعتقاد داريم ، خيلي مسائل هست که باورش سخته اما با کمال تاسف تو اين جامعه بايد ديگه باورشون کنيم
اللهم العن الظالمين من الاولين و الاخرين
[/b]
رضا
Germany
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۹
سلام : شما می دانید وهمه می دانند که اگر بازار روال طبیعی داشته باشد شاهد کاهش بیش از دو هزار واحدی خواهیم بود .پس تحلیلی که همه علتش را می دانند نفرمایید .
دزد گیر
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۵
نباید برکنار شوند، آنها باید در دادگاه محاکمه شوند
محمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۵
ادعای نویسنده درست نیست. پارسان امروز صف فروش شد، هر کسی هم می توانست وارد صف فروش شود. بر خلاف انتظار صف فروش جمع شد. مساله همین بود و ربطی به از ما بهتران نداشت.
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۵



روزگــاری فــانــوس نــشــانــه يــاری بــود امـــا حــالــا بــه خــورشــيــد هــم اعــتــبــاری نــيــســت. . .





امید
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۴
چرا حتوکا رو نمیگی با 68 درصد مثبت ...به قیمت خودش بازگشایی شد...ای خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
مالباخته
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۲
عملکرد سلیقه ای ناظر دیگه از حد و حدود خارج شده. امروز توجه کردید در نماد پاسارگاد 5 میلیون سهم سفارش خرید در 100% قیمت حدود 540 تومان گذاشتند تا ناظر 100% دیگر هم دامنه نوسان را باز کند. 5 میلیون سهم را در 750 تومان گذاشتند تا جلوی فشار فروش سهم را در قیمت گشایش بالاتر بگیرد تا پاسارگاد و در نتیجه شاخص هم کمتر افت کند! اما دیدیم آنچه شد که شد!
راستی روز مهندس مبارک!
آیدین
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۷
پارسان به خاطر مجمعش باز شد که اگه کسی نمیخاد بره مجمع بفروشه و دیگه اینکه امروز آخرین روز پارسان ح بود که اونم هر کی دوس داشت بفروشه .
در مورد کبافقم عزیز دل برادر کار ناظر درست بوده اگه نمادی در دو روز کاری کشف قیمت نشه دامنه نوسانش بسته میشه.
هیچکدوم از این موارد تخلف نبود.
تو فقط میخای یه جوری گیر بدی.
مهران
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۱
اگر خوب دقت کرده باشید میفهمید که دولت دیگر اجازه افزایش شاخص را به صورت شارپی نمیدهد. این رو از سخنان دیروز وزیر اقتصاد بخوبی مشه فهمید که صراحتا این مطلب رو ادا فرمودند .
شاه بورس
Germany
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۳
لعنت به کسایی که صف فروش تشکیل میدن اقا نفروشین ضرر میکنینن صبر کنین به خدا بورس حق داره با این معاملاتی که شما انجام میدین بیاد پایین لعنت به کسایی که امروز فروختتن به خودتون ظلم نکنین بورس قابلیت داره بازم برسه به 89هزار واحد
مهران
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۹

دوستان طی این چند وقت اخیر در رسای افت بورس و سرمایه هایشان مطلب زیاد نوشتن ولی از واقعیتی که از چشم
همه دور مانده غافل شده اند، و اون اینکه.شاید این بورس رو به این زودی ها ها اجازه رشد ندهند . چون در دولت احمدی نژاد چند سال به کلک و دستوری شاخص رو بردن بالا، که به دنیا و آمریکاهی ها و دول طرفدارش نشان بدهند که همه چیز در ایران گل و بلبل است در جایی که این کار اشتباه محزی بود. چون آنها فشارهایشان را بیشتر کردند و گفتند پیش خودحالا که همه چیز در ایران راست و ریست است پس باید فشارها خیلی بیشتر شود و این هم شد و هر روز هم بیشتر از دیروز وهمه به عینه دیدیم و آن را لمس کردیم. دولت روحانی حالا می خواد بر عکس عمل کند واین رو از جلسات و برنامه ریزی ها یشان میشه فهمید شاخص و قیمتها رو پایین آوردند و به حقوقی ها هم دستور دادند که دست از حمایت بردارند (خلاف آنچه که در اخبار و خبر گزاریها و .. آمده) بدین طریق شاید طرف مقابل کمی از تهدیدها و تحریمهایش دست بردارد . ولی افسوس که فقط در این بین سهامداران خرد به کل فراموش شدند. کسانی که در بین آنها خیلی ها هستند که مخارج زندگی شان و آب و نان زن و بچه شان رو از همین بورس در میآورند. حالا اگر بمیرند هم کسی ککش هم نمیگزد فقط مگر خدا مرحمتی کند و راه نجاتی عطا فرماید .
مهدي
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۲
اولا كه حقوقيا خريدار بودن نه فروشنده پس فرصت فروش نبوده و فرصت خريد بوده. ثانيا انتظار ميره وقتي سايتي كه من بيسواد فك ميكنم كاربلده لااقل چند تا قانون سادرو بدونه 1.در مورد پارسان چون تعديل زير 20 درصد داره پس داشتن دامنه نوسان طبيعيه 3.در مورد كبافق هم پيشبيني سال اينده تعديل حساب نميشه پس دليلي نداره دامنه نوسان برداشته بشه 3.در مورد بازگشايي نماد هم 15 دقيقه قبل بايد اعلام كنه نه حدود 1 روز
43252
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۴
ما همه درون یک کشتی هستیم تا کجا منافع شخصی تا کجا قدرت طلبی به کجا میخواهیم برسیم لطفا دست از این همه سیاست بازی دسیسه .....دست بردارید اگر ایرانی هستید
بورس یعنی فضای امن و شفاف..........نه بی اعتمادی و سر خوردگی
امیر
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۸
به وقتش ماهم حال این مسئولین رو می گیریم...از این حرکت ها دیگه نمی گذریم و گذشت زمانی که سکوت کنیم...ما هم اعتراض شدید بلدیم
آشنا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۰
حفظ مدیریت و میز به هزینه سهامداران و از جیب سرمایه گذار خرد بدبخت
اسف بار است. دولت تدبیر و امید اصلا توجهی نمی کند.
اعتماد عمومی به اقتصاد را کاملا از بین برده اند.
علی
Germany
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۳
خاک برسرتون شما سهام دار که انقد ترسو هستید پس چرا میخرید مثل مرد صبر کنید نفروشید صف فروشدرست نکنید
me
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۷
وای به روزی که بگندد نمک
علی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۰
اقای بورس نیوز تو خدا این مقاله از روی سایت بردار ابروی خودت بردی بابا.....زشته بخدا تو خبر گزاری هستی نباید بی خود به افکار جهت دهی کنی..اون از تیتر شروع حرکت بازارهای موازی اینم از این حرکت..
رحمتي
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۱
باسلام واقعا"دم خروس از زد وبندهاي پشت پرده داره يكي يكي بيرن مي زنه آقاي صالح آبادي شماادعاي شفاقيت مي كنيد واعتقاد به حلال وحرام داريد چگونه جواب اين همه سرمايه هاي به غارت رفته سهامداران جز راكه ازطريق همفكران شمادر بورس ودر اداره "لا نظارت" بورس عملي شده است ،بايد جواب دهيد ?شماكه تشويق به سرمايه گذاري درصندوق مي كرديد چراهيچگونه نظارتي همچون ساير مواردي كه برخي از آنهاتوسط برخي ازسهامداران محترم درفوق اشاره شد توسط عوامل اجرايي ونظارتي بورس نمي شود؟چرا صندوق سرمايه گذاري ... ازتاريخ ٩٢/١١/٢٣وآنهم بعداز اينكه تعداد زيادي ازسرمايه گذاران درخواست ابطال واحدهاي صنودق راداشتند بدون اطلاع رساني وبعداز درخواست آنهاسهام پرتفوي خودراتجديد قيمت گذاري نموده وموجب زيان آنها شده است ؟آياكلاهبرداري آشكارترازاين وجوددارد؟اسم اينراغيرازدزدي چه بايد گذاشت؟آفاي صالح آبادي اگرشما ...... پيگيري ونتيجه رابه اطلاع سهام داران برسانيد .اگرچه توجيهات شماقبل ازاعلام نظرشما براي همگان مشخص است !؟
زیان ده بورسی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۷
آقای توکلی حامی مردم مستضعف شده و رءیس مبارزه با رانت رئیس قوه قضاءیه است خدایا احمدی نژاد را به دادمان برسان از دست این آدمهای ترسوی بی جربزه و چاپلوس خنده رو
me
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۸
وای به روزی که بگندد نمک
اقبال یارمهدوی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۷
دوستان بارهاهشدارداده شده بوددکه سهامتان رامفت نفروشید حالابایدنتیجه اش راببینیدوهمان سهام رابادوبرابربخرید ازکسی گلایه نکنیدشماکه بدون تخصص وارداین بازارشدید وتحلیل هیچ کسی راهم قبول نداشتیدوصفهای فروش بی دلیل تشکیل دادیدومیدهیدبایدمنتظرچنین نتیجه ای هم باشید پس کسی راملامت نکنید
محمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۱
کبافق در دوروز گذشته قیمتش مچ نشد و امروز روز سوم بود که طبق قانون میبایست با محدودیت باز میشد که همین اتفاق افتاد. بورس نیوز دقت کن!!!
فرهاد20
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۶
ولی واقعا دم حقوقی پارسان گرم. به این میگن حمایت حقوقی از سهام خودش. توی این نکبت بازی و بی مرامی حقوقیها در اکثر نمادها واقعا این عملکرد حقوقی پارسان جای ستایش داره. درد و بلای این حقوقی بخوره تو سر حقوقیهایی که همون اول کار سهام خودشون را تو قیمت بالا فروختن و زدن به چاک و هیچ کاری غیر از تو سر سهم زدن و چاپیدت حقیقیهای بیچاره انجام ندادن.

آهااااااای حقوقی پارسان! دمت واقعا گررررررررررررررررررررررررررررررررم.
mmmm
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۳
يه مسئولي تو بورس نيست بگه جرا حتايد 5ماهه بدون دليل بسته است
محسن
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۵
خدا کنه زودتر این مسایل حل بشه و بازاری کارا را شاهد باشیم .
.............................................................
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۲:۲۰
بورس نیوز عزیز
اصلا به پارسان و دیگر سهمها کار ندارم
فقط منو روشن کنید کبافق با 86 درصد تعدیل منفی (eps 500 تومنی رو کرده 60 تومن) رو چه حساب با دامنه نوسان 4 درصد منفی باز کردن
مگه اگر تعدیل بیش از 20 درصد باشه نباید دامنه نوسان برداشته بشه
1
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۸
حالا مشکل شما چیه؟سهامدارای خرد فقط امکان فروش داشتن حقوقی ها هم جمع کردن سهمو .این یه جور حمایت بود.مگه بده؟حتما باید شاخص 40000تا بریزه خنک بشید.بابا شما دیگه کی هستین!
بهاره
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۰
نویسنده این گزارش جا داشت قبل توشتن اون یکم دستورالعملها رو مطالعه می کرد .