بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۶
کد خبر : ۱۱۸۳۷۸

تسنیم- عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان گفت: پیشنهاد قطعه‌سازان این است که برای خودروهای ۱۵۰۰ سی‌سی تعرفه ۴۰ درصدی در نظر گرفته شود و به ازای هر ۵۰۰ سی‌سی تعرفه واردات خودرو ۱۰ درصد افزایش پیدا کند.
محمدرضا نجفی‌منش با اشاره به سفر هیات‌های تجاری اروپایی به کشور در راستای لغو تحریم‌های بین‌المللی صنعت خودرو، اظهار کرد: در آینده نزدیک هیات‌های تجاری از کشورهای ایتالیا، آلمان و بلژیک به کشور سفر خواهند کرد، تا ضمن ارزیابی بخش‌های مختلف اقتصادی کشور به افزایش همکاری‌های خود با فعالان اقتصادی ایران بپردازند.
وی به تفاهم‌نامه اخیر هیات چینی با فعالان صنعتی کشور اشاره کرد و افزود: قرار است تا سرمایه‌گذاری چینی‌ها در فعالیت‌های صنعتی کشور افزایش پیدا کند به نحوی که ایرانیان با تامین زیرساخت‌ها زمینه سرمایه‌گذاری چینی‌ها را از طریق واردات ماشین‌آلات و مواد اولیه فراهم کنند.
نجفی‌منش ضمن بیان اینکه با وجود لغو تحریم‌های بین‌المللی صنعت خودرو همچنان گشایش اعتبار برای فعالان اقتصادی با مشکلاتی همراه است، تصریح کرد: نباید به مردم این خوش‌بینی را اعلام کنیم که با لغو تحریم خودرو ظرف مدت کوتاهی مشکلات این صنعت مرتفع شود، زیرا هنوز تسهیلات بانکی و تامین اعتبار برای واحد‌های صنعتی با مانع‌تراشی سیستم بانکی روبه رو است.
وی با اشاره به اینکه برای دریافت پول‌های فروش نفت خود از کشورها باید به سمت خرید کالا رفته و فقط 30 درصد را به صورت نقد دریافت کنیم، افزود: در همین راستا با واردات کالاهای مورد نیاز صنعتی می‌توانیم خلأهای توسعه بخش‌های مختلف اقتصادی خود را پر کنیم.
عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان اضافه کرد: باید با برنامه‌ریزی‌های صحیح و پیگیری درخواست سایر کشورها در همکاری با فعالان صنعتی کشور بستر توسعه و رشد اقتصاد کشور را فراهم کنیم. وی در رابطه با تعرفه واردات خودرو که هنوز با نزدیک شدن به پایان سال به مرحله نهایی نرسیده است، گفت: بخش‌های مربوطه پیشنهادهاي خود را در تعیین تعرفه وادرات خودرو در سال 93 اعلام کرده‌اند؛ اما هنوز این موضوع به اجماع نهایی نرسیده است.
نجفی‌منش تصریح کرد: پیشنهاد قطعه‌سازان این است که برای خودروهای 1500 سی‌سی تعرفه 40 درصدی در نظر گرفته شود و به ازای هر 500 سی‌سی تعرفه واردات خودرو 10 درصد افزایش پیدا کند.
عضو هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان به جلسات سیاست‌گذاری صنعت خودرو که هر دوهفته یکبار برگزار می‌شود، اشاره کرد و گفت: در صددیم تا در این جلسات برنامه استراتژیک صنعت خودرو را تدوین کنیم که به محض نهایی شدن اعلام خواهیم کرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
م
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۶
اگر پیشنهاد قطعه سازان عملی شود وضع تعرفه ها بجای بهتر شدن بدتر از وضع موجود شده و انحصار موجود تشدید خواهد شد و بهره وری پایین و قیمت تمام شده بالا ی خودرو و پایین بودن وکاهش تقاضای موثر جامعه و رکوددر خودرو و تداوم بیماری موجود قابل پیش بینی خواهد بود.
علیرضا مولایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۲
با سلام
دولت باید به قطعه سازان وام کم بهره بده وقیمت گمرک روبیاره پایین تر وخودروسازان هم با یک خودروساز غیرچینی ادغام بشه تا وضعیت خودرو در ایران کمی درست بشه ولاغیر
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۵
عجب رویی دارند اینها
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۹
مي خواي ماهيانه يک پول قلنبه بديم به اين
قطعه نسازها و ازشون بخواهيم دست از سر ملت ايران بردارن و ديگه هيچ خودرو مرگ آفرين مثل پرايد و 405 و ... نسازن.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۸
شما برو قطعه ات رو درست بساز نمیخواد برای ما کارشناس بازی در بیارین و در باره تعرفه گمرکی نظر بدین. نظر منو بخواهید تعرفه واردات ماشین چینی 200 در صد و خودروهایه امریکایی 20 درصد .چطوره؟؟؟