بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۷
در گفتگو با مدیر امور سهام شرکت پتروشیمی اصفهان عنوان شد:

توافق موقت با پالایشگاه نفت اصفهان بر سر قیمت خوراک

نماد شرکت پتروشیمی اصفهان در حالی همچنان بعد از یکسال و نیم متوقف می باشد که به نظر می رسد مقداری از مشکلات پیرامون تأمین خوراک مصرفی شرکت از پالایشگاه نفت اصفهان در پی توافقات موقت صورت گرفته رفع گردیده است.
کد خبر : ۱۱۸۸۷۳
نماد شرکت پتروشیمی اصفهان در حالی همچنان بعد از یکسال و نیم متوقف می باشد که به نظر می رسد مقداری از مشکلات پیرامون تأمین خوراک مصرفی شرکت از پالایشگاه نفت اصفهان در پی توافقات موقت صورت گرفته رفع گردیده است.

یک مقام مسئول در شرکت پتروشیمی اصفهان در این خصوص به خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: حدود یک ماه است که هیأت مدیره جدید توانسته با توافق انجام شده با پالایشگاه اصفهان به صورت موقت اقدام به تأمین مقداری از سوخت مورد نیاز شرکت نماید و خطوط تولیدی را به حرکت درآورد.

سیاوش ناهید با اشاره به اختلاف شرکت بر سر قیمت با پالایشگاه اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر با شرکت پالایشگاه نفت اصفهان بر سر اصل قیمت خوراک اختلاف داریم که طی مذاکرات انجام شده تصمیم بر آن شد که وزارت نفت اقدام به کارشناسی و اعلام نظر قطعی در خصوص قیمت خوراک را صورت دهد.

وی خاطر نشان کرد: شرکت پتروشیمی اصفهان در حال حاضر با دریافت سوخت و تبدیل آن به رافینیت برای پالایشگاه اصفهان سعی کرده پرداخت مقداری از بدهی خود به این شرکت را از این طریق تهاتر نماید.

وی ادامه داد: "شصفها" همچنان با مشکل عدم بازگشت مبالغ خارج شده از حساب شرکت توسط خریدار قبلی بلوک سهام رو به روست به طوریکه در حدود 600 الی 700 میلیارد تومان طلب از آنها داریم که با پیگیری های صورت گرفته در دستگاه فضایی در حال پیگیری موضوع برای برگشت این مبلغ از محل دارایی ها و موجودی نقد آنها هستیم.

معاون رییس مجتمع پتروشیمی اصفهان با اشاره به ظرفیت 9700 بشکه ای خوراک پتروشیمی اصفهان ابراز داشت: خوراک مصرفی شرکت انحصاری می باشد و تراز تولید آن در کشور منفی است بنابراین وزارت نفت با سرمایه گذاری اولیه ای که در این شرکت نموده بود تعهد تأمین خوراک مورد نیاز را هم به این شرکت با ظرفیت 9700 بشکه اختصاص داده است ولی با توجه به مسائل پیش آمده در حال حاضر شرکت پالایشگاه نفت اصفهان تعداد 600 بشکه خوراک را به پتروشیمی اصفهان تحویل می دهد بنابراین شرکت با 62 درصد ظرفیت در حال تولید می باشد.

وی افزود: در شرایط فعلی صحبت هایی در خصوص تأمین خوراک مورد نیاز شرکت از بورس انرژی به میان آورده شده که ما نپذیرفتیم چراکه اصولاً شرکت نباید برای دریافت مابه تفاوت 3700 بشکه ای مورد مصرف خود را که وزارت نفت به پتروشیمی اصفهان تعهد کرده مجبور به رقابت در بورس انرژی شود.

شرکت پالایشگاه نفت اصفهان یک تعهد به شرکت پالایش و پخش برای تأمین مواد مورد مصرف در تهیه بنزین و از طرف دیگر یک تعهد برای تأمین 9700 بشکه خوراک مورد مصرف پتروشیمی اصفهان را دارد که به دلیل بدهی های شرکت که در زمان هیأت مدیره قبلی به وجود آمده به این شرکت بزرگ در زمینه تولید انواع محصولات آروماتیک در ایران داده نمی شود.

وی افزود: این مجتمع با این تعهد سرمایه گذاری شده و با این تعهد هم به بخش خصوصی واگذار گردیده است. بنابراین درست نیست که ما را از حق طبیعی خود برای سهمیه اختصاص یافته به دلیل عدم مدیریت صحیح و دقت کافی در واگذاری در نتیجه انباشت بدهی به این شرکت که سرمایه ملی است محروم کنند.

این مقام مسئول در خصوص راهکارهای خروج از وضعیت فعلی اظهار داشت: در هر صورت این شرکت یک سرمایه ملی محسوب می شود و از سابقه طولانی و خوبی در صنعت پتروشیمی برخوردار است بنابراین باید با حمایت از شرکت و همکاری با مدیران آن در جهت رفع موانع تولیدی و افزایش توان بازپرداخت بدهی ها اقداماتی صورت گیرد.

حتی شرکت پالایشگاه نفت اصفهان و بانک های طلبکار می توانند سهام شرکت پتروشیمی اصفهان را بردارند و اجازه دهند شرکت با تمام ظرفیت به فعالیت خود ادامه دهد تا همه از آن منتفع شوند.

سیاوش ناهید با اشاره به رفتار محتاطانه پالایشگاه نفت اصفهان در مواجهه به پتروشیمی اصفهان ابراز داشت: تیم مدیریتی پالایشگاه اصفهان به دلیل عملکرد نادرست خریدار قبلی شرکت همچنان با احتیاط با پتروشیمی اصفهان رفتار می کنند که تا حدودی حق دارند بنابراین تیم مدیریتی جدید تمام تلاش خود را برای نشان دادن صداقت و درستی خود انجام می دهد.

معاون رییس مجتمع پتروشیمی اصفهان در خصوص وضعیت فعلی تولید و فروش عنوان کرد: در صورت تأمین خوراک در تولید با مشکل خاصی رو به رو نیستم اما در حوزه فروش داخلی مشکل نداریم ولی به دلیل بدهکاری مالیاتی که شرکت دارد کارت بازرگانی به شرکت داده نمی شود بنابراین یک سری محصولات را به بورس کالا بردیم و پذیرش هم صورت گرفته ولی جلسه آخر برای بازگشایی نماد محصول انجام نشده است و به عقب افتاده است.

این در حالی است که شرکت با عرضه محصولات به تعادل عرضه و تقاضا در بازار کالا کمک شایانی نمود ولی درخواست صادرات مازاد مصرف داخل که از طرف شرکت ارایه شده بود را بدون جواب رها کرده اند.

این مقام مسئول با اشاره به مزیت های شرکت ابراز داشت: این شرکت با توجه به بهره گیری از تکنولوژی بسیار بالا از جهات مختلف همچون کارکرد عالی و ایمنی مناسب و همین طور کاهش آلاینده های محیط زیستی پتانسیل های زیادی دارد که می تواند با حمایت دولت و همکاری بانک ها در بخشش جرایم بانکی و تقسیط بازپرداخت بدهی ها به روال عادی تولید و استفاده بهینه از توانایی خود بازگردد.

مدیر سهام شرکت پتروشیمی اصفهان در خاتمه در خصوص مذاکرات انجام شده برای بازگشایی نماد معاملاتی شرکت اظهار داشت: متأسفانه با وجود رفع ابهامات عمده مطرح شده از سوی سازمان بورس این سازمان همچنان اقدام به بازگشایی نماد "شصفها" نکرده است و پیگیری ها در این زمینه ادامه دارد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۳
سلام .مسئول عزیز اگر قرار بود کارها دست کاردان باشد وبه درستی انجام گیرد کار مملکت به اینجا ختم نمی شد .
عبدا...
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۳
یکی به داد سهامدارانش برسد.بی صبرانه منتظر بازگشائیش هستیم.عزیزان مساعدت کنند.
حسنی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۳
قیمت کمتر از 10000 تومان یعنی توهین به سهامداران حقیقی .........................
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۵
پتروشیمی اصفهان سود بالای 2000 تومان داره ولی خودشون میخوره این جمله را یکی از کارمندان شرکت گفته
اکبری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۵
مملکت شده فقط دزدی ..............
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۶
ریخته گران مال مردم خور همیشه دعات میکنم انشاله به بیماری نا علاج گرفتار شوی
حیرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۶
سود بالای 2000 تومانی چی شد .....................................................
وهابی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰
معاون حسابداری شرکت گفته ما این جا دستوری عمل میکنیم اگر شرکت با تمام ظرفیت کار کند سود بالای 2-3 هزار تومان خواهیم داشت متاسفانه یه عده نمی زانند
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۲
حکم خوردن 16000 هزار سهامدار ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فاضل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۵
یه دوستی میگفت یکی از کارمندان شرکت میگه هر چه میتونی سهام پتروشیمی اصفهان بخر ؟
فاضل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۸
یه دوستی میگفت یکی از کارمندان شرکت میگه هر چه میتونی سهام پتروشیمی اصفهان بخر ؟
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۳
ما سهامداران منتظر اقدام در مورد این سهام می باشیم ، چه گناهی کردیم که 2 سال است سرمایه مون تو این سهم خوابیده،در مورد سود تقسیم نشده سال 91 نیز اقدام نمایید.
اکبری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳
دوستی میگفت اگر تو این شرکت پتروشیمی اصفهان حسابرسی درست باشد یعنی ...نباشد اعم از اجاره مخازن و سرمایه گذاری های داخلی و خارجی سودش 4-5 هزار میشه

به عبارتی شتران دوم ...................................................................................................................
,والی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۰
سلام باتمام این توضیحاتی که داده اید انگار در این بین اونی که کاملا فراموش شده سهامداران حقیقی هستند که دستشان به هیچ جا بند نیست مگر این شرکت ناظر ندارد این جامعه یعنی این همه شیر تو شیر که سرمایه مردم به راحتی آب خوردن مورد غارت قرار میگیرد چرا در موارد دیگر چنین نیست بلافاصله مچ افراد را می گیرند این همه فساد در تاریخ ایران سابقه نداشته که در عرض این 8 سال گذشته اتفاق افتاده لذا به نظر می رسد که از این همه اجحاف تنها وتنها با به خدا پناه برد وامیدوار بود چرا که چوب خدا صدا ندارد
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۰
بورس نیوز سانسور نکننننننننننننننننننننننننننننن
مسلم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳
سهامداران حقیقی چه گناهی دارند که سرما یشون باید 20 ماه بلوکه شود؟!!!
خواهشا مدیریت جدید و بورس پیگیر بازگشایی نماد شود
n
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۰
بورس نیوز عزیز اگر امکانش هست راهکار شکایت و پیگیری بازگشایی نماد رو بگو تا بتونیم صدامون به جایی برسه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۱
واقعا برای مسولین یه کشور، فارغ از اینکه دعوا سر چیه، شرم آور نیست که یه تاسیسات ملی عظیمی مثل پتروشیمی اصفهان یکسال و نیم تعطیل باشه؟! پاسخگوی خسارت این تعطیلی کیه؟
علی
LUXEMBOURG
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۴
پتروشیمی اصفهان را هلندی ها ساختند با مدرنترین تجهیزات حالا این شده حال روزش افتاده تو دست یه عده چپاول گر چه غارتی کردند به قول معروف در حد لالیگا

بورس نیوز سهامدارای شصفها دق کردند به دادمان برسید آخه گناه ما چیه که به بورس اعتماد کردیم.
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۱
حاج بهرام گل گفتی