بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴
جلسه معارفه دو شرکت سرمایه گذاری اعتلای البرز و کی بی سی در آستانه عرضه اولیه سهام این دو شرکت در بازار فرابورس با حضور مدیران آنها برگزار شد.
کد خبر : ۱۱۹۴۶۷
جلسه معارفه دو شرکت سرمایه گذاری اعتلای البرز و کی بی سی در آستانه عرضه اولیه سهام این دو شرکت در بازار فرابورس با حضور مدیران آنها برگزار شد.

براساس گزارش خبرنگار اعزامی بورس نیوز، رییس هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری اعتلای البرز ابتدا با اشاره به قدمت 25 ساله شرکت اعتلای البرز مختصری از عملکرد آن طی سال های گذشته عنوان کرد و سپس در خصوص علل تصمیم به حضور در بازار سرمایه از سال گذشته ابراز داشت: به دلیل شفافیت عملکردی شرکت ها در بازار سرمایه تصمیم گرفتیم تمام زیرمجموعه های سرمایه گذاری البرز را برای عرضه در بورس بیاوریم که در حال حاضر دو شرکت اعتلای البرز و کی بی سی توانستند شرایط حضور در این بازار را احراز کنند، از این رو پذیرش صورت گرفت. بنابراین 10 از کل سهام هر یک از این دو شرکت عرضه خواهند شد.

بهارستانی در خصوص عملکرد شرکت سرمایه گذاری اعتلای البرز گفت: این شرکت در سال گذشته 215 درصد بازدهی داشته و عملکرد سه سال گذشته آن بیشتر از شاخص بوده است و بیشترین تمرکز را بر روی صنعت دارو دارد.

این در حالی است که شرکت سرمایه گذاری البرز با ورود اعتلای البرز یک چرخه کامل را در صنعت دارو در بازار سرمایه تشکیل داده است.

وی در مورد شرکت کی بی سی افزود: این شرکت از قدمت 60 ساله در صنعت دارو برخوردار می باشد و نمایندگی شرکت های مختلف را برای واردات محصول در اختیار دارد و همین طور عملکرد این شرکت در سال 92 گذشته حاکی از فروش 140 میلیارد تومانی آن می باشد که نشان از عملکرد خوب آن دارد این شرکت مشکل با اهمیتی در خصوص عملکرد ندارد و امیدواریم بتواند همچون سایر شرکت های گروه دارویی در بازار سرمایه عملکرد خوبی را در بازار سرمایه داشته باشد.

مدیر عامل شرکت کی بی سی بعد از تبریک پیشاپیش سال 93 ابراز امیدواری کرد بتوانیم سال خوبی را در بازار سرمایه داشته باشیم و در ادامه در مورد پتانسیل های شرکت کی بی سی اظهار داشت: موضوع اصلی فعالیت شرکت واردات به صادرات دارو و تأسیس کارخانه و ساخت و بسته بندی اقلام دارویی معامله سهام شرکت ها و سایر فعالیت های بازرگانی می باشد.

در ادامه مدیر مالی شرکت کی بی سی به توضیح عملکرد مالی شرکت پرداخت و گفت: شرکت در 11 ماهه سال 92 موفق به پوشش 99 درصدی بودجه خود گردیده است که پیش بینی می کنیم در یک ماه باقی مانده از سال عملکرد بهتری هم داشته باشیم.

قاسمی به سود خالص 122 میلیارد تومانی شرکت در 11 ماهه سال 92 اشاره کرد و ابراز داشت: شرکت کی بی سی با توجه به تعداد پرسنل کم توانسته بهترین عملکرد را در جهت بهره وری هرچه بیشتر شرکت به کارگیرد چراکه سرانه هزینه شرکت به ازای هر نفر تقریباً 100 میلیون تومان و سرانه فروش شرکت به ازای هر نفر 6 میلیارد و 800 میلیون تومان می باشد که این موضوع نشان از سرانه فروش بی نظیر شرکت کی بی سی در بین سایر شرکت های بورسی می باشد.

دستاوردهای ویژه شرکت کی بی سی در سال 1392

در ادامه داریوش افشار دستاوردهای شرکت طی سال جاری را به شرح زیر نام برد:

- عقد قرارداد با شرکت های فایزر، ساندور، هگزال، LG، boehringer و Kedrion جهت واردات بخشی از اقلام تولیدی این شرکت ها

- اضافه شدن 23 قلم محصول جدید از شرکت های داخلی و خارجی به سبد محصولات شرکت

- اخذ موافقت اصولی احداث کارخانه بسته بندی اقلام بالک دارویی

- اخذ 200 میلیارد ریال تسهیلات بانکی از بانک سینا با نرخ سود 2.5 درصد کمتر از سایر بانک های خصوصی

- جذب 300 میلیارد ریال حد تسهیلات جدید بانکی برای خریدهای نقدی به صورت حواله ارزی از بانک کارآفرین

- ورود در بورس اوراق بهادار و اخذ موافقیت اولیه فرابورس با پذیرش شرکت در آبان ماه 1392

دکتر شیرازی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری اعتلای البرز به توضیح مختصر در مورد شرکت پرداخت: شرکت در سال 1367 در اداره ثبت شرکت ها و مؤسسات غیر تجاری تهران ثبت گردیده است و اصلی ترین فعالیت شرکت خرید و فروش سهام شرکت ها می باشد و در حال حاضر سرمایه ثبتی شرکت 18 میلیارد تومان می باشد.

وی در خصوص پرتفوی شرکت ابراز داشت: عمده پرتفوی شرکت به صنعت دارو اختصاص دارد که در حدود 50 درصد پرتفوی را تشکیل داده است و بقیه صنایعی همچون فلزات اساسی و کانی های فلزی و واسطه گری مالی و شیمیایی می باشد.

شیرازی در خصوص بازده پرتفوی در آخرین گزارش اظهار داشت: در حال حاضر براساس آخرین گزارش پرتفوی شرکت در 30 بهمن 92 قیمت بهای تمام شده پرتفوی 40 میلیارد و 700 میلیارد تومان و ارزش روز آن 63 میلیارد و 222 میلیون تومان می باشد که ارزش افزوده 22 میلیارد تومانی را نشان می دهد.

افزایش سرمایه در سال 93

در خاتمه این مقام مسئول در شرکت سرمایه گذاری اعتلای البرز اظهار داشت: در سال آینده برنامه افزایش سرمایه 100 درصدی از محل انباشته و آورده سهامداران را پیگیری خواهیم کرد به این صورت که 15 میلیارد تومان از محل انباشته و 3 میلیارد تومان از محل مطالبات و آورده خواهد و همین طور شرکت ورود زیرمجموعه خود شرکت البرز بالک را نیز برای سال 93 به بورس در برنامه دارد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۸
سلام من زحمت کشیدم تا ساعت عرضه نشستم خدا کنه بره بالا من زحمت کشیدم
ناصر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۲
من هر دو سهم را جزو اولین نفرها وارد کردم. اما ندادند.
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۰
152تومن سودش چقدر میشه ؟


240 تومن سودش چقدر میشه ؟



یکی بیاد کلمه ی سود رو واسه من معنی کنه ....



ایمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۳
عرضه های اولیه برای خود داستانی است آنهم از نوع هزار و یک شب . برای چند صد سهم ناقابل باید کلی پای رایانه نشست بعد هم نزدیک ساعت واگذاری که می شود به یکباره سیستم هنگ می کند، ارتباط قطع می شود ، تلفن ها بی جواب می ماند و هزار پرده نمایشی دیگر. آخر این چه مسخره بازی است واقعا خجالت آور است. هرگاه که نظر سنجی گذاشته می شود تمامی کارگزاری هایی که این سهام اولیه را هاپولی می کنند و حقیقی ها را سنگ می کنند تمام قد وارد معرکه می شوند و با پر رویی تمام می گویند که نه ما بی هیچ کم و کاست این سهم را به خریداران حقیقی بر مبنای سهمیه تعیین شده داده ایم. تعدادی هم راست یا دروغ خود راحقیقی هایی معرفی می کنند که توانسته اند سهم را بی هیچ درد سر خریداری کنند.
مجتبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۸
کلمه سود از فرهنگ دهخدا هم حذف شده دوست عزیز
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۸
اگر اینقدر خوب هستند چرا در فرابورس وارد شدند