بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۶
در نشست مطبوعاتی مدیر عامل شرکت مهندسی ساختمان و تأسیسات راه آهن عنوان شد:

تعدیل بودجه سال آتی محتمل است

با یاری خدا شرکت از روند رو به رشدی برخوردار شده است و با فعالیت های صورت گرفته طی سال جاری توانسته ایم که با بالفعل کردن پتانسیل های بالقوه شرکت را در مسیر اصلی خود قرار دهیم .
کد خبر : ۱۱۹۸۱۴
سرمایه شرکت مهندسی ساختمان و تاسیسات راه آهن 110 درصد افزایش یافت، مدیر عامل "بالاس" با اعلام این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز افزود؛ افزایش 110 درصد سرمایه شرکت از محل سود انباشته صورت گرفته است، در این راستا سرمایه شرکت از 38 میلیارد ریال به 80 میلیارد ریال افزایش یافته است.

ابراهیم یاسری در ادامه گفت: با یاری خدا شرکت از روند رو به رشدی برخوردار شده است و بافعالیتهای صورت گرفته طی سال جاری توانسته ایم که با بالفعل کردن پتانسیل های بالقوه شرکت را در مسیر اصلی خود قرار دهیم . در این راستا تلاش شد با تجهیز و نوسازی و به سازی ماشین آلات برای حضور در عرصه عمرانی آمادگی کامل را فراهم آوریم .

وی افزود: شرکت بالاست با فعالیت در حوزه های زیر سازی راه آهن و ساخت ابنیه، روسازی ریلی، تولید بالاست، حمل و نقل واگنی و نگهداری ساختمان و تاسیسات توانسته به صورت یک برند و با عنوان بازوی اجرایی نظر کارفرمایان از جمله راه آهن را جلب نماید .

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: شرکت از وضعیت بسیار مناسبی نسبت به سال گذشته برخوردار است و در حال حاضر در زمینه زیر سازی، باز سازی و بهسازی خطوط ریلی دارای پروژه های خوبی در جنوب ، یزد و قم هستیم . پیش بینی می شود با توجه به افزایش بودجه عمرانی سال 93 در راه آهن، بخشی از این بودجه را نیز به سمت شرکت بالاست سوق دهیم

در این راستا با انجام تمهیدات لازم و مصوبات صورت گرفته در هیات مدیره تلاش شده که با خرید ماشین آلات ، تجهیزات و کارخانه تراورس بر توان اجرایی شرکت بیفزاییم.

مدیر عامل "بالاس" با اشاره به فعالیت معادن در خصوص تولید بالاست مورد نیاز کشور عنوان کرد : در حال حاضر شرکت دارای 30 معدن در سراسر ایران اسلامی می باشد که از این تعداد 11 معدن فعالیت می نمایند و بقیه در صورت نیاز فعال خواهند شد اما آنچه در این مقوله قابل ذکر است با توجه به کاهش بودجه های عمرانی کشور و به تبعیت آن کاهش فعالیت های عمرانی، شرکت در مسیر تولید از ایده آل های خود کمی فاصله گرفته است اما همانطور که اشاره شده با توجه به افزایش بودجه عمرانی در سال آینده نسبت به شکوفایی دراین بخش نیز بسیار خوش بین هستیم.

یاسری در خصوص فعالیت در حوزه ساختمان و تاسیسات گفت: گرچه سال ها در این حوزه زیانده بودیم، اما با یاری حق تعالی و تلاش مجدانه همکاران با مدیریت برهزینه ها روند زیان سیر نزولی به خود گرفت به طوریکه در 9 ماهه سال 92 شاهد کاهش چشمگیر زیان در این حوزه بوده ایم.

وی در همین رابطه افزود: شرکت دراین بخش با حضور در مناقصات توانست با فعالیت ها و ابتکارات انجام شده در اکثر نواحی راه آهن حضور داشته باشد و حتی در ناحیه هرمزگان که چند سال بود حضور نداشت مجدداً حضور پیدا کند.

این مقام مسئول شرکت "بالاس" گفت: در حال حاضر 87 درصد از سهام شرکت در اختیار شرکت گروه سرمایه گذاری بانک مسکن قرار دارد که در این جابجایی سهام، کلیه پرسنل اعم از رسمی ، روزمزد دائم، قراردادی حق الزحمه ای و ... نیز بهاین شرکت منتقل شدند و شرکت نیز در این خصوص پاسخگو می باشد ولی تعدادی از پرسنل رسمی و روزمزد دائم درخواست بازگشت به راه آهن را دارند که میسر نیست و مدیریت این شرکت سعی می کند دراین دوران گذار کمترین آسیب به همکاران برسد.

ابراهیم یاسری در پایان تاکیدکرد: در تلاش هستیم با توجه به دارایی های شرکت و ایجاد روح همکاری وتعامل مجموعه را به جایگاه بایسته و شایسته اش برسانیم گر چه در این مسیر با چالش هایی روبرو شدیم اما با صبر و بردباری و تدبیر سعی می شود که رضایت و آرامش نسبی فراهم آید.

وی ضمن اشاره به وضعیت مناسب شرکت از لحاظ عملکردی از احتمال تعدیل مثبت بودجه برآوردی طی سال آینده هم خبر داد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر