بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
رییس حسابداری و مدیریت شرکت سیمان سپاهان عنوان کرد:

احتمال تعدیل مثبت در گزارش 9 ماهه

با توجه به اینکه عمده مصرف کننده شرکت های سیمانی، دولت است بنابراین چشم انداز کلی شرکت سیمان سپاهان بسته به سیاست های عمرانی دولت می باشد.
کد خبر : ۱۲۲۱۹۳
براساس آخرین اطلاعات درج شده بر روی سایت کدال، درآمد هر سهم شرکت سیمان سپاهان برای سال مالی منتهی به 31 شهریور ماه سال 93 به میزان 380 ریال برآورد شده این در حالی است که درآمد هر سهم براساس عملکرد واقعی 6 ماهه منتهی به 29 اسفند ماه سال 92 به میزان 140 ریال بوده است و در نتیجه شرکت توانسته در مدت مذکور 37 درصد از درآمد هر سهم منتهی به سال مالی 31 شهریور ماه سال 93 را پوشش دهد.

در همین راستا، چوقانی، رییس حسابداری و مدیریت در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: با توجه به اینکه عمده مصرف کننده شرکت های سیمانی، دولت است بنابراین چشم انداز کلی شرکت سیمان سپاهان بسته به سیاست های عمرانی دولت می باشد.

چوقانی تصریح کرد: از طرف دیگر با توجه به اینکه طرح های عمرانی در 6 ماهه فصل سرد سال به دلیل برودت هوا، کاهش می یابد در نتیجه تولید و فروش شرکت های سیمانی در فصل زمستان با کاهش همراه است.

وی افزود: به طور کلی، اوج تولید و فروش شرکت سیمان سپاهان در فاصله زمانی فروردین ماه تا شهریور ماه می باشد بطوریکه فروش در فصل تابستان 2 برابر فصل زمستان است همچنین اوج صادرات "سپاها" به کشور عراق نیز در فاصله زمانی اردیبهشت تا تیر ماه می باشد .

رییس حسابداری و مدیریت "سپاها" افزود: به اعتقاد بنده با توجه به اینکه عمده مصرف سیمانی ها، گاز و برق می باشد در نتیجه افزایش نرخ گاز و برق ناشی از اجرایی شدن فاز 2 هدفمندی یارانه ها بر روی شرکت های سیمانی به شدت تأثیر منفی خواهد گذاشت اما افزایش نرخ بنزین و گازوییل ناشی از هدفمندی روی شرکت های سیمانی تأثیر کمتری خواهد گذاشت بنابراین شرکت های سیمانی با اجرایی شدن فاز هدفمندی و اعمال افزایش نرخ گاز و برق، قطعاً باید افزایش نرخ محصولات سیمان را در بودجه بندی خود لحاظ کنند و از انجمن سیمان مجوز این افزایش نرخ را بگیرند در غیر این صورت شرکت های سیمانی متضرر خواهند شد.

چوقانی عنوان کرد: اگرچه زمان مشخصی برای اعمال افزایش نرخ سیمان مشخص نشده است اما به اعتقاد بنده متناسب با زمان اعمال افزایش نرخ گاز و برق، نرخ سیمان نیز افزایش خواهد یافت.

وی در خاتمه افزود: همچنین بیش از نیمی از درآمد شرکت سیمان سپاهان ناشی از درآمد سرمایه گذاری می باشد که منجر به افزایش سودآوری "سپاها" می گردد در نتیجه شرکت سیمان سپاهان تنها به تولید سیمان وابسته نیست و حتی در زمانی که وضعیت صنعت سیمان مطلوب نباشد، "سپاها" می تواند در شرایط مناسبی به سر برد. همچنین پیش بینی می شود با توجه به نزدیک شدن به دوره زمانی فصل گرما که منجر به افزایش تولید و فروش شرکت سیمان سپاهان می گردد در گزارش 9 ماهه، "سپاها" با تعدیل مثبت همراه باشد. بطور کلی شرکت سیمان سپاهان از نظر میزان فروش، سومین شرکت سیمانی برتر کشور می باشد و وضعیت کلی "سپاها" در سال 93 با چشم انداز مثبتی رو به رو می باشد. همچنین طرح سیستم اختلاط و بارگیرخانه "سپاها" در 31 خرداد ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید که طرح مذکور منجر به ارتقای کیفیت سیمان و افزایش در میزان فروش "سپاها" خواهد شد. بطوریکه با اجرایی شدن این طرح، بارگیرخانه به صورت اتوماتیک می شود و عملیات بارگیری با سرعت بالاتری انجام می گردد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ali
پنجشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۸
سیمان سپاهان صد درصد مثبت چرا که سپاهان دوستان و باید رشد 100 درصدی رو مشاهده کنیم و درش ایستا دگی کنیم و بعد نگاه بلند مدت تا 6 ماه در نضر گرفت و باز هم رشد کند و زمان حمایت وقتی که رشد 100 درصدو زده یعنی قیمتی معادل ... ریال حمایت بشه ولی تلاش کنید زودی بره به بالای ... ریال باش متشکرم از شنبه ببینیما چکار میکنید خسته نباشید همگی دوست داران سیمان سپاهان من هم یک چند هزارتایی دارم ولی مثبت سپاهان دوست داریم سیمان سپاهان دوست داریم یادت نره بریزه هم دوسش داریم بالا بره دوسش داریم
احمدي
جمعه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰
لطفا خسيس بازي در نياريد اگه تعديلي هست همين حالا اعلام كنيد چرا مخفي مي كنيد؟
m.sh
شنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۶
نظر نه نضر کامنت یک
سينا
يکشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۲
سيمان سپاهان سرور هر چي شركت سيماني