بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۰
در واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز بررسی شد:

روند سودآوری یک شرکت قطعه ساز

در سال 92 و همزمان با کاهش تولید خودروسازان میزان تولید شرکت های قطعه سازی از جمله شرکت کمک فنر ایندامین سایپا نیز رو به کاهش گذاشت، که در بودجه سال 93 شرکت شاهد برگشت برآورد مقدار تولید شرکت به بیش از یک میلیون و 400 هستیم.
کد خبر : ۱۲۲۴۰۳
تاریخچه

شرکت کارخانجات کمک فنر ایندامین سایپا در سال 1349 به ثبت رسید و در سال 1355 شروع به بهره برداری نموده است. شرکت در تاریخ 1358.12.25 به هیأت مدیره منتخب سازمان صنایع ملی ایران و سازمان گشترش و نوسازی صنایع ایران واگذار گردیده و در آذر ماه سال 1367 با پرداخت بدهی معوقه بانکی و رای هیات 5 نفره، از شمول بند ج قانون مذکور خارج و به سهامداران عام واگذار گردیده است.

موضوع فعالیت شرکت عبارت است از تولید و ساخت انواع کمک فنر خودروهای سبک، نیمه سنگین و انواع کمک فنر مورد نیاز در وسائل خانگی، ورزشی، صنعتی و تولید قطعات یدکی مربوطه و فروش این فرآورده ها می باشد.

سرمایه و ترکیب سهامداران

سرمایه شرکت در بدو تاسیس مبلغ 30 میلیون ریال بوده که طی چند مرحله به مبلغ 100 میلیارد ریال در پایان سال 91 افزایش یافته است.

ظرفیت اسمی تولید

* همان طور که از جدول فوق پیداست در دو محصول کمک فنر تیپ 67 و 62 میزان تولید بالاتر از ظرفیت اسمی می باشد.

وضعیت تولید و فروش

* در سال 92 و همزمان با کاهش تولید خودروسازان میزان تولید شرکت های قطعه سازی از جمله شرکت کمک فنر ایندامین سایپا نیز رو به کاهش گذاشت، که در بودجه سال 93 شرکت شاهد برگشت برآورد مقدار تولید شرکت به بیش از یک میلیون و 400 هستیم.

نرخ های فروش

* با توجه به جدول فوق نرخ فروش محصولات در بودجه سال 93 شرکت پایین تر از قیمت های محقق شده در سه ماهه سوم سال 92 در نظر گرفته شده است و به جز محصول کمک فنر تیپ 67 در برآورد نرخ فروش مابقی محصولات پیش بینی محتاطانه صورت گرفته است.

وضعیت سودآوری

* حاشیه سود عملیاتی شرکت در سال 92 با توجه به کاهش میزان تولید شرکت نسبت به سال 91 افت کرده است.

وضعیت بهای تمام شده

در جدول ذیل ترکیب بهای تمام شده شرکت آورده شده است. همانطور که پیداست بیشترین سهم بهای تمام شده را به ترتیب مواد مستقیم ، سربار و در اخر دستمزد تشکیل می دهد.

در جدول زیر مواد مصرفی شرکت و جزئیات نرخ خرید آن عنوان شده است که با نگاهی به آن افزایش چشم گیر قمیت خرید مواد و قطعات نسبت به دوره های محقق شده گذشته به وضوح پیداست و حاکی از برآورد محافظه کارانه "خکمک " می باشد.

پیش بینی سود هر سهم

ادامه این گزارش تحلیلی به همراه برآورد سود هر سهم سال 93 شرکت را در سایت Bourseblog.ir بخوانید.

www.bourseblog.ir

واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز



اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۹
خواهشمندم یک بار از شرکت بازدید کنید بعد سهام این شرکت را بخرید .فکر میکنم کارخانه برای برای 70 سال قبل و ماشین الات برای 40 سال قبل و اگر واردات نداشته باشد کمک فنر ژیان را هم نمیتواند تولید کند .مدیریت .......