بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۲
با بررسی چگونگی انتشار اطلاعات شرکت ها روی سامانه کدال

آقای معتمد، سواد مالی بازار را به سخره گرفته اند!

کد خبر : ۱۲۲۶۰۶
فعالان و تحلیلگران بازار سرمایه در حالی همواره اطلاعات و صورت های مالی شرکت های بورسی طی عملکرد میان دوره ای را یکی از مستندات موجود جهت انجام تحلیل و سرمایه گذاری در بورس قرار می دهند که به نظر می رسد به تدریج این گزارشات تنها با هدف اجرای ظاهری تعهدات و در قالب اعداد و ارقام نه چندان واقعی از سوی مدیران برخی مجموعه های بورسی تهیه و به سازمان بورس ارایه می شود، به گونه ای که دیگر نمی توان به گزارشات منتشر شده روی سامانه کدال اتکا کرد.

براساس گزارش بورس نیوز، در این گزارش در نظر داریم به نحوه ارایه گزارشات از سوی برخی شرکت های بورسی همچون "وخارزم"، "فایرا"، "رمپنا"، "حسینا"، "شتران" و در نهایت "خپارس" و اتفاقات نامتعارفی که در این مجموعه ها رخ داده، بپردازیم. صورت های مالی که از سوی مدیران این شرکت ها تهیه و بررسی شده و از زیر ذره بین نهادهای ناظر نیز عبور کرده است، اما حکایت از عدم اجرای درست و دقیق تعهدات مدیران شرکت های مذکور و نیز نهادهای ناظر دارد.

متولیان بازار سرمایه در حالی نظارت بر ارایه گزارشات شرکت های بورسی را یکی از وظایف مهم خود می دانند که که بارها و بارها سهامداران و فعالان بازار سرمایه تقاضای خود را مبنی بر رسیدگی به شکایات سهامداران به مدیران و مسئولان ذیربط ارایه نموده اند، حال آنکه این افراد تنها بر وظیفه نظارت بر نحوه انتشار گزارشات اصرار داشته اند که به نظر می رسد این امر نیز به درستی انجام نپذیرفته است.

توقف نماد یک طرف قرارداد خرید نیروگاه "وبصادر"

شرکت سرمایه گذاری خوارزمی در حالی درصدد خرید نیروگاه تحت تملک بانک صادرات ایران برآمده که نماد معاملاتی "وخارزم" به دلیل بررسی آثار مثبت ناشی از انجام این امر بر وضعیت سودآوری شرکت متوقف شد، حال آنکه نماد معاملاتی طرف قرارداد یعنی بانک صادرات ایران متوقف نشده و روند معاملاتی "وبصادر" طی دوره مذکور تداوم داشته است.

اما سوالی که در این خصوص مطرح می شود این است که در صورتی که خرید نیروگاه بانک صادرات توسط سرمایه گذاری خوارزمی بر وضعیت خریدار تأثیر می گذارد و نماد معاملاتی آن نیز درست به همین دلیل متوقف می شود، آیا این تأثیرپذیری یک طرفه بوده و هیچ تغییراتی را بر وضعیت طرف دیگر قرارداد یعنی بانک صادرات اعمال نمی کند؟ آیا نباید نماد معاملاتی خریدار و فروشنده نیروگاه یعنی "وخارزم" و "وبصادر" همزمان متوقف می شد.

عدم انتشار گزارش حسابرسی ویژه "فایرا"

مورد دوم شرکت آلومینیوم ایران است که در پی درخواست سهامداران آن و تکلیف مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده طی 13 مهر ماه سال 92 مقرر شده بود که پس از بررسی مدارک و مستندات موجود "فایرا"، گزارش حسابرسی ویژه در خصوص خرید پودر آلومینا و آند و نیز ارزیابی عملکرد شرکت بابت فعالیت های بازرگانی در بخش فروش شمش آلومینیوم و ضایعات، در جلسه ای با حضور سهامداران ارایه و بررسی شود، حال آنکه این جلسه به دلیل به حد نصاب نرسیدن حاضرین در مجمع رسمیت نیافت و تغییر مدیر عامل این مجموعه حدود چهار ساعت بعد از زمان برگزاری جلسه همزمان با حسابرسی ویژه پیرامون موارد عنوان شده، شبهه بروز برخی تخلفات و نیز سوء مدیریت را برای "فایرا" به وجود آورد.

اگرچه گزارش حسابرسی در خصوص موارد عنوان شده از سوی مدیران مجموعه مذکور تهیه شد، اما این گزارش روی سامانه کدال جهت اطلاع رسانی عموم قرار نگرفت و سهامداران حقیقی "فایرا" همچنان از نتیجه این جلسه بی خبرند.

عدم شفافیت اطلاعاتی و درآمدی "رمپنا"

اما در ادامه به بررسی بزرگترین مجموعه بورسی فعال در گروه پیمانکاری یعنی گروه مپنا می پردازیم، شرکتی که با تأسیس شرکت مپنا بین الملل در دبی بخش قابل توجهی از دارایی ها و درآمدهای خود را به حساب این شرکت خارجی زیرمجموعه واریز کرده و در پی آن هیچ یک از سهامداران"رمپنا" به دلیل عدم دسترسی به این اطلاعات از میزان درآمدهای این مجموعه هیچ اطلاعی ندارند.

برهمین اساس انتظار می رود تا نهادهای ناظر اقداماتی جهت درخواست ارایه شفاف سازی توسط مدیران مسئول گروه مپنا انجام دهند تا اطلاعات واقعی موجود در این مجموعه پیمانکاری در دسترس همه سهامداران "رمپنا" قرار گیرد.

بازدهی 249 درصدی "حسینا"

شرکت خدمات بندری سینا نیز یکی از مجموعه هایی است که طی 27 آذر ماه سال گذشته پا به فرابورس گذاشت و بعد از دو ماه معامله سهام طی اول بهمن ماه همان سال به دلیل اعلام تعدیل مثبت سود برآوردی متوقف شد و پس از آن نیز به دلیل عدم اعلام تعدیل قابل توجه سود برآوردی خود قبل از عرضه اولیه سهام مورد توبیخ اداره تخلفات قرار گرفت. این در حالی است که نماد "حسینا" طی دوم اردیبهشت ماه سال جاری مورد بازگشایی قرار گرفت و از زمان عرضه سهام آن در فرابورس تاکنون بازدهی مثبت 249 درصدی را به سهامداران خود اعطا کرده است.

اعلام تعدیل مثبت پس از گذر هفت روز از زمان کشف قیمت

مورد دیگر در خصوص گران ترین سهم بازار سرمایه یعنی پالایش نفت تهران است، "شتران" در حالی طی 19 مهر ماه سال 91 در بازار فرابورس عرضه شد که مجموعه مذکور پس از گذشت هفت روز از کشف قیمت هفت هزار و 500 تومانی پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی 91 خود را براساس عملکرد سه ماهه نخست همان سال با پوشش 106 درصدی اعلام کرد و نماد معاملاتی "شتران" در پی شکایت سهامداران آن مبنی بر عدم اعلام تعدیل مثبت سود برآوردی قبل از عرضه سهام در بورس به مدت شش ماه متوقف ماند. سرانجام نیز طی 10 اردیبهشت ماه سال 92 با رشد قیمتی بیش از 677 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت و بدین ترتیب گران ترین سهم بازار سرمایه شد.

تناقض در رفتار و اظهارات مدیران "شبندر"

پالایش نفت بندرعباس نیز در حالی طی مدت زمان طولانی طی سال گذشته با رشد قیمتی همراه شد و مدیران "شبندر" به طور مکرر طی نامه ارسالی شفاف سازی روی سامانه کدال خبر از عدم تغییر با اهمیت در وضعیت سودآوری این مجموعه می دادند که "شبندر" پس از رشد قیمتی قابل توجه سهام شرکت، پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی جاری خود را همراه با تعدیل مثبت سود برآوردی ارایه کرد و بدین ترتیب برخلاف اظهارات خود در نامه شفاف سازی عمل کرد.

"خپارس" و عدم تأثیرپذیری از تخصیص ارز مبادله ای

و اما نمونه آخر نامه شفاف سازی شرکت پارس خودرو است که در پی اعلام وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر تخصیص ارز مبادله ای به خودروسازان، طی ارسال نامه شفاف سازی روی سامانه کدال اظهار داشت که اختصاص ارز مبادله ای هیچ تأثیری بر وضعیت سودآوری شرکت نخواهد داشت، چراکه این مجموعه درصدد داخلی سازی محصولات بوده و علاوه بر آن نیز میزان مصارف ارزی مورد نیاز خود را نیز طی سال گذشته با ارز آزاد خریداری و ذخیره نموده است.

نامه شفاف سازی شرکت پارس خودرو در حالی طی صبح روز گذشته توسط مدیر عامل شرکت تهیه شده و به سرعت به تأیید نهادهای ناظر ذیربط رسیده که طی عصر همان روز جهت اطلاع رسانی عموم روی سامانه کدال منتشر شده است. از این رو، در صورتی که مسئولان ذیربط از توانایی دریافت نامه شفاف سازی از مجموعه های بورسی با سرعت این چنین برخوردارند، چرا چنین اقدامی را در خصوص سایر شرکت های بورسی که ابهاماتی در وضعیت سودآوری و روند معاملاتی سهام آنها وجود دارد، نمی کنند؟ و درخواست آخر اینکه در صورتی که نامه مذکور مورد تأیید نهادهای ناظر است، لطفاً مستندات خود را در خصوص صحت این امر ارایه فرمایید.

چراکه با نگاهی به صورت های مالی مجموعه مذکور به وضوح مشخص می شود که این مجموعه در حالی موجودی کالا ندارد و مصارف ارزی آن طی سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش یافته است که "خپارس" خبر از برنامه های آن جهت داخلی سازی محصولات می دهد.

مدیران مربوطه، لطفاً پیگیری کنید

در پایان درخواستی که از نهادهای ناظر همچون اداره نظارت بر ناشران بورسی و رییس اداره نظارت بر بازارهای بورس و فرابورس داریم، پیگیری صحت و سقم اظهارات مدیر عامل شرکت پارس خودرو در نامه شفاف سازی مذکور است و در صورتی که نامه مذکور مورد تأیید مسئولان ذیربط قرار ندارد اقدامات لازم را جهت پیگیری این امر انجام دهند تا حقوق سهامداران تضییع نشود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
SAED
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۴
کاش مجموعه صنعت و معدن علی الخصوص آتیه دماوند رو هم جزو لیست قرار میدادید.
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۸
سلام/اقا چرا فلوله را نمیگید که صبح رفت تو گره معاملاتی و 12 % رشد کرد و اقایون 20 ملیون از سهم را فروختن عصر مدیر عامل نامه شفافسازی زد که شرکت ورشکسته و بدبخته
از اون روز تاحالا 60% تو ضررم
بی پول جامعه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۰
این هم از بخته بده ماست
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۹
سلام وخسته نباشید خدمت دست اندر کاران سایت وزین بورس نیوز
تشکر از شما اینها سوالاتی است که در ذهن همه سهامداران وجود دارد.من خودم به شخصه با دیدن این همه تخلف دیگر جرات خرید را مدتهاست که ندارم.چون اعتمادی به این بازار نیست.هرکس تنها پنج کلاس سواد داشته باشد این سوالات در ذهنش وجود خواهد داشت.ای کاش مراجع قضایی به این تخلفات ورود میکردند چون اگر ثابت شود عمدی وبا سوءنیت است .مصداق بارز جرم است.به امید آن روز
محمد ح.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۹
واقعا دست مریزاد. شیر مادرتون حلال.
Mohammad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۲
خدایااااا یکی به داد ما سهامدارای بیچاره وبیمه برسه
انشاا.. خرج ...
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۹
بورس نیوز دمت گرم خدا پدر مادرت رو بیامرزه .مگه اینکه شما زورت به این نامردا برسه !
غلومي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۵
عمرا
Ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۲:۲۰
يعني سازمان بورس ونهادهاي نظارتي يعني كشك!!
داود
UNITED STATES
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۹
این بازار مگه قانون نداره که هر مدیری دلش خواست گزارش دروغ بده بعدم کسی نباشه یخه شو بگیره بابت دروغش- تنها راه پیشرفت بورس ایران استفاده از ابزارهایی به مراتب کارامد تر از سامانه کدال برای شفاف سازی کارنامه مالی شرکت هاست- باید با مدیرانی که اطلاعاتو دست کاری میکنند شدیدا برخورد شود- این مسایل اعتماد سهام داران رو ازبین میبره
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۶
بورس نیوز تو را بخدا پیگیر نماد غشهد هم باش از 92/12/6 تا حالا بسته و خبری هم نیست سرمایه هامون گیر افتاده
saeed
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۰
سلام وعرض ادب ضمن تشکر باید به مواردبالا بحث افزایش سرمایه خپارس را هم اضافه کرد نزدیک یک سال است شرکت افزایش سرمایه شومطرح کرده،اخیرا نیزشایعه شده تایید شده نمیدانم چرا سازمان تائیدیه شو منتشر نمیکنه ،سازمان همیشه سلیقه ای عمل کرده.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۱
باورکنید مسوولین بازار سواد مالی کسی رو به سخره نگرفتن. اینها کلاً آخر سوادشون در همین حد هست و بخاطر همینه که فکر میکنن کاراشونو درست انجام میدن. دست خودشون نیست بیزبونها. آخی نازی :)
مهدي جعفري
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۲
اتفاقاتي كه در بورس ما مي افتد فقط بر يك يك چيز دلالت دارد انهم فساد افسار گسيخته و بي لجام . به اين نمونه هايي كه ذكر شد مواردي ديگر هم ميتوان اشاره كرد مانند تقسيم سود 2 ريالي شركتي كه قرار بوده 50تومان سود توزيع كند . توزيع سود با تاخير يكساله . اطلاعات دروغ برخي شركتها مبني بر تعديل مثبتهاي دروغين . عرضه اوليه هاي رانتي و... شايد دولت تدبير و اميد سرش جايي ديگر گرم است و فرصت نميكند به اين موضوعات كم اهميت رسيدگي كند . يادم رفت بگم شركتي مانند تايد واتر هم زماني در بورس بود و پول ملت را برداشت و برد و كسي هم پيگيري نكرد
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۴
تشکر بورس نیوز
مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۶
با تشکر از بورس نیوز میخوستم علاوه بر این شرکت ها ثباغ رو هم اضافه کنم که شرکت به راحتی با تغییر فروش و هزینه مالی سود شرکت رو در گزارش ۶ ماهه مخفی کرده به طوری که هزینه های مالی رو که به علت اخذ وام بود کسر کرده و باید تعدیل مثبت میداد اما در عوض اومده به همون مقدار فروش رو کم کرده که سود شرکت تغییر نکنه و فکر کرده بازار هم سواد و تحلیل مالی نداره و همه رو ...فرض کردن لذا از مدیریت بورس خواهشمند هستم که تیم کارشناسی خود را قوی تر کنند تا سهامداران بازیچه این نوع گزارش ها و حسابسازی قرار نگیرند با تشکر .
وحید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۴
یه سوال هم من دارم,چرا سهمی مثل وبیمه سه ماه نمادش بسته بود و معلوم نشد تو این سه ماه چه اتفاقی افتاد,چرا بسته بود و چرا نمادش اونطوری باز شد؟ناظر بازار با تاخیر در مچ گیری باعث شد سهم به قیمت منفی باز بشه و سهامداراشو بدبخت کنه,در حالی که کف قیمتش 300 بود چرا تو اون قیمتها باز شد؟.....
DS
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۴
دوستان دولت بفکر حمایته نگران نباشید.بخصوص قراره دولت سهامهایی را نجات بده که بیش از 40 درصد توی ضررن حتی اگر بازار راکد یا منفی باشه.مثال وملت وگستر.خکاوه.خزامیا.وبملت.وبصادر. و غیره..مثل 11 ملیون نفری که برای یارانه ها حمایت ویژه ازشون کرده.شنبه روند رشد بانکها و سرمایه گذاریها آغاز خواهد شد.
مازیار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۸
همچنین مدیران شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه نیز سهامداران حقیقی که 75% کل سهام شرکت را تشکیل میدهند را فریب می دهند.اشاره به این موضوع نیز خالی از لطف نیست.
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۱
آ هووووووووووو، از اون موقع تا حالا کجا بودی، جانم به قربان این یه گوشه ی کوچیکشه،از این چیزا توی بورس زیاده زیاد،کجای مملکت ما قانون رعایت میشه که توی بورس رعایت بشه.
mostafa
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۲
بورس نيوز خيلي ممنونم ، حرف دل خيلي از سهامدارا رو زدين. من فكر ميكنم دست خود نهاد ناظر بر بازار با اين شركتا تو يه كاسه است رو تيمي كه الان حاكم بر بورس هست خيلي ......اميدوارم حاكمان كنوني اينا رو ببينن
داود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۶
هماهنگی با بورس جهت.... تر و تمیز هزار مورد میشه پیدا کردتو همین یک سال گذشته
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۸
چرا شاوان رو نمیگید از 4200 اوده به 2000 علت ؟؟؟؟؟
اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۳
وبصادر سود فروش نیروگاه رو توی آخرین پیش بینی دیده
برو نگاه کن بعد حرف بزن
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹
با تشکر از شما
وبیمه را هم به لیست اضافه کنید
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹
فکر کنم بورس نیوزی ها پارس خودرو خریدنا!!
که حالا خیلی دلشون برای سهامداران خپارس می سوزه! نه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶
یکی به داد ما سهامدارای بیچاره وبیمه برسه
جلال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲
با سلام"ضمن تشکر از شجاعت بورس نیوز باید بگویم که بانک صادرات علاوه بر نیروگاه .فروشگاه رفاه و بخشی از غدیر خود را به فروش رسانده وعجیب است ناضر بازار هنوز هم در سکوت فرو رفته با تشکر.
1
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸
باید نهادی مستقل باشه که بورسوبابت خیلی چیزها بازخواست کنه.بازگشایی مسخره ... چیزی نبود که به راحتی بشه ازش گذشت.اقایون و خانمهای بازرس بورس کالا و سهام به راحتی و بارانتهایی که دارن
در حال خرید و فروشن طوری که هر چند وقت یکبار بین تالارنشین ها سهمی معروف میشه به سهم سازمانی..... کی میخوای جواب بدی؟
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶
...........................
واقعا جالبه ...میگه نیروگاه رو خریده، اونوقت... شفافسازی نمیده.
..........................
نازنین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹
....ر مزه ای بورس ایرانه، دلتون میاد باهاش بدرفتاری بکنید،اینقدر این کوچولو دوست داشتنیه که میشه کلی باهاش تفریح کرد،درسته برای سرمایه گذاری اصلا و اصلا مناسب نیست چون فوق العاده ذلیل و بدبخت هست این سهم ،ولی برای جوک و خنده خیلی خوبه،کسایی که وبصادر دارن میدونن چی میگم من.
سپهر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱
يكي از بهترين هاي سازمان همين آقاي معتمد است.بي انصافي نكنيد
شريفي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴
به دين به پيغمبر هيچ خبري تو صنعت....نيست

همه كساني كه ... مي خرند زيان خواهند نمود
شريفي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱
از كارمندهاي سيمان اروميه هستم
سيمان اروميه امروز براي مجمع متوقف خواهد شد بخريد كه سود خوبي تقسيم ميكنه و اوضاع فروش هاي صادراتي بسيار عالي شده
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱
آخی ی ی بیچاره ها دیگه برای امروز نمادی ندارن که باز کنن شاخص الکی مثبت بشه، جناب وزیر از اینهمه حمایت خسته شدیم میشه حمایت نکنید.
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸
بیچاره شدم یک سوم پولم رفت
سامان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
چی شد این 5000 میلیارد تومن؟
نکنه به جای تزریق به بورس تزریق شده به دلار؟
ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۶
بزودي با شروع جنگ اوكراين بورس خواهد تركيد مواظب باشيد
مرتضي احمدزاده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸
ممنون از پيگيري ها و انعكاس اتفاقات
سیاه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷
من با 18.5 میلیون وارد بورس شدم با 15 میلیون امروز بعد از4 ماه خارج شدم هر چی می خواد بشه دیگه واقعا خسته شدم
حرف حساب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷
یک بنده خدای سالمی همان اوایل افت بورس به بنده اشاره کرد که از بورس باید الفرار! گوش نکردم و از مختصر سود 7% اکنون به زیان 40% رسیده ام که هرلحظه هم بیشتر می شود . به نظر می رسد امروز هم با این مسخره بازی که در این بازار خراب است به همه باید گفت الفرار!!!!!!!!!!!!!!!!
محمدعلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶
در صورتیکه واقعاً شفاف گزارش دهند و ناظران هم نظارت واقعی داشته باشند ، چه کسی پول مفت در بیاره بورس نیوز عزیز !!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸
قبل از اينكه جنگ اوكراين ما را بتركاند بكاب و بنيرو ما را تركوندند .
مسخره ترين و ديمي ترين بورس دنيا بور ايران نمونه اش همين 2 تا سهمي است كه نام بردم
غلط نكنم دولت داره هزينه يارانه اين ماه رو هم از طريق بورس تامين مي كنه!!
بهزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
بورس تهران خیلی وقته که نابود شده و دیگه به درد نمی خوره، نمی دونم چرا باورش اینقدر برای همه سخته،آقا فاتحه ی بورس خوندست چون نه مسئولی نه وزیری نه .......هیچ کس پشتیبان این بورس نفرین شده نیست، یه مبلغ پول از توی بورس باید به جیب دولت می رفت که رفت،تمام شد و السلام،فاتحه ه ه ه !!!
عبداله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲
از دروغ های این دولت و دولت مرداش!! خیلی خسته ام.
هادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴
هممون سرکاریم . قرار نیست دولت از بازار سرمایه حمایت جدی ای بکنه. فقط ماها فیلم هستیم این وسط. با حمایت از سهام لیدر نمیشه به روند بازار خوش بین بود. بقیه سهمای بازار رو کشک حساب کردن و حمایتی ازشون نمیشه . از سهم ... با پی بر ای 16 داره حمایت میشه ولی سهام زیادی داریم که با پی بر ای زیر 5 دارن معامله میشن و ازشون حمایت نمیشه. این دیگه چه وضعیه که درست کردن
هاشم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
با سلام
لطفا چون تو ضرر و زیان هستید عجولانه قضاوت نکنید. برخی مطالب توجیه ندارد.
مثلا توقف نماد سرمایه گذاری ... و عدم توقف نماد... به دلیل میزان سرمایه آنها و تاثیر بر سود هر سهم شرمت میباشد.(بالا و پایین 20 درصد)
در ضمن همه مسایل ذکر شده به ناظر ارتباطی ندارد.
مطمئنا اگر در سود بودید چنین مطالب مغرضانه ای را منتشر نمیکردید.
با ارزوی روزهای بهاری برای بورس و شما خوبان
سامان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
با سلام
تنها راه حل این جرائم ...ورود دستگاه قضایی ومحاکمه ....میباشد.چراکه امروز بر همگان روشن است که بعضی از مدیران ...با سوءنیت وبنا به دلایلی که خود میدانند با این شیوه عمل میکنند
مریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴
در مورده شیران هم بنویسید
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵
پيشنهاد مي كنم دولت سهام بهشت زهرا را هر چه زودتر با نماد وقبر عرضه كنه ! فكرش رو بكن عجب صف خريدي پيدا مي كنه؟
milad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
فکر کنم نماد ... فایرا .... العان دیگه حدود 40 روزه بستست. بدبخت سهام داراش که یکیش خودمم.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳
اصل شاخص

670000
قیمت سهم هر روز میاد پایین
چرا به مردم کشور خودتون خیانت میکنید
گناه کردن به شما اعتماد کردن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
5ماهه ببختم بورس بالا پایین میشه نه در حد 5ماه
آقای دکتر روحانی وزیر اقتصاد و ریس مجلس به سوالم جواب بدین؟؟؟؟؟
دروه بعد خبری نیست از رای دادن
از خودم مطمن هستم
مریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
در مورد شبهرن هم گزارشی تهیه کنید به خاطر تغییر با اهمیت در دارایی های شرکت متوقف شد و خرید 20 درصدی شرکت پیشگامان رو داره ولی منفی باز شد و گزارش خاصی ازش تو کدال نیومد
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶
این هم شد حمایت ؟!!!!!! یه کم شاخص رو میارن بالا بعدش ولش میکنن به امون خدا. این چه مملکتی هست آخه؟؟؟همش شده ....
داور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۱
با سلام و تشکر از شما
فکر می کنم اگر اطلاع رسانی بیشتری بشود گزینه های بیشتری برای بررسی روی میز موجود هست لذا پیشنهاد میدهم از طریق کانون سهامدارن حقیقی گروهی برای بررسی و گزارش و پیگیری امسال این موارد تشکیل بدهیم، بنده هم هر کمکی از دستم بر بیاد در خدمتم
سامان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
سه روز قبل با أمور سهام صادرات ٩٦٠٢ تماس داشتم و سوال در مورد بسته نشدن نماد متاسفانه اعلام نمودند اگر شفاف نيست چرا سازمان بورس نماد أر نميبندد ، امروز هم كه كلا پاسخگو نيستند ! زمانى كه شاخص ٧٢ بود صادرات ١٠٢ تومان بود حال كه حمايت شده شاخص ٧٧ شده سهام صادرات ٩٨ تومان شده است واقعا كسى پاسخگو نيست؟
امین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
حالا که تاثیری نداره، خوب بانک مرکزی هم بهشون ارز مبادله ای نده. برن همون ارز بازار آزاد استفاده کنند
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹
اگر دوستان انتظار بلند مدت داشته باشن بطور حتم بهترين بازار براي سرمايه گذاري بورس هست
سامان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳
خیلی نآمید و ناراحتم
کل سهامم همگی منفی هستند و اونوقت شاخص فقط 200 تا افت میکنه.روزهای قبل هم با مثبت نگه داشتنه چند تا سهم شاخص ساز درحالیکه کل واچینگ لیستم منفی بود رکب زدن. بس کنید این.... رو و از سهام کوچکتر هم حمایت کنید
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
در مورد خپارس
این شفاف سازی دروغ محض است، چرا؟
اولا) وقتی به یک شرکت می گویند بیا میزان ارز مبادله ای رو بگیر مثل یارانه می مونه که نمی تونه ردش کنه، پس اگر پارسال مثلا دلار خریده 2900 برو بازار آزاد بفروش 3300 بعد بیا دلار 2600 بگیر هم از اون محل سود داری و هم از محل ارز ارزان قیمت که به خودرو سازها ها می دهند.
دوم)عدم ارائه مستندات و تداوم این نوع شفاف سازی ها مثل پارسال نشان از عمق فساد و بی قانونی می زند که ناظر اصلا بر واقعیت ها تکیه نمی کند بلکه بر کذب صحه می گذارد، دلیل آن را هم خودتان می دانید.

سوم) گزارشات نشان می دهند که خودرو سازها همه به این ارز تا سنت آخر نیاز دارند ولی برای اینکه افزایش قیمت رسمی هم بگیرند رویه شفاف سازی کذب پیش گرفتند، مسئولیت ناظر بازار عدم تایید و نشر اکاذیب است.
سامان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳
امیدوارم مقامات قضایی مدیرانی را که این نوع تخلفات عامدانه را انجام میدند را تحت تعقیب قضایی قرار دهند
javad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳
چرا از.... نمىگىد ده هزار تن .... سالهاى گذشته رو دوبرابر قىمت فروخته هر روز هم گزارشات عجىب قرىب روانه بازار مىکنه اگه سرماىمون ....مىخرىدىم دو سه برابر شده بود ...روز روشن دستگاههاى نظارتى بورس لطفا نظارت کنىد ماهم انسانىم بخدا اىنقدر ظلم بورس فقط به مىزان کارمزد خرىد وفروش فکر نکنىد در قبال کارمزدى گه مىگىرىد از انتشار گزارشات خلاف شرکتها مسىولىد
النا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱
بورس خیلی وفت هست سقوط کرده سرمایه های خودتان را خارج کنید
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰
وبصادرررررررررررررررر سهامدار عمده عزیز اولا خدانکند اما اگر روزی برای خودت یا خانواده ات اتفاقی افتاد رو به اسمان نکن و بگو خدایی مگر من چه کردم در زیر درگاهت بدان آه و نفرین مردم پشت سرت هست هر روز که پای دستگاه میایند سهامداران بعد از بسم الله ...@@@@@@@@
سامان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴
اگر افزایش یا کاهش قیمت ارز تاثیری تو سوددهی آنها نداره پس چرا با افز ایش ارز قیمت محصولاتشان چند برابر شد؟
اگر واقعا تاثیر نداره پس دولت به آنها ارز 4000 تومانی بده تا پول یارانه ها در یباد. چون برا آنها فرقی نمیکنه ارز 2500 یا 3000 یا 4000 و.....!!!!!
سامان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲
اگر افزایش یا کاهش قیمت ارز تاثیری تو سوددهی آنها نداره پس چرا با افز ایش ارز قیمت محصولاتشان چند برابر شد؟
اگر واقعا تاثیر نداره پس دولت به آنها ارز 4000 تومانی بده تا پول یارانه ها در یباد. چون برا آنها فرقی نمیکنه ارز 2500 یا 3000 یا 4000 و.....!!!!!
mahdi
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۲
در حال حاضر بورس به وسیله چپاول سرمایه ما تبدیل شده است.وهیچ قاعده اعم از تکنیکال وبنیادی سهم در بورس حاکم نیست.
قاعده اصلی بورس فریبکاری -دروغ وکلاهبرداری است.مثلا سهم شپلی در هنگام بازگشایی با قیمت بیش از دو برابر(بدون هیچ دلیل و با وجود زیان) حدود 320 تومان باز میشود و قیمت آن بدون اینکه هیچ اتفاقی برای سهم پیش بیاید تا 130 تومان افت می کند. قضاوت با شما!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
کاظم صدیق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۸
چا از وبیمه نمی گوید هرچه مدیران زحمت کش این شرکت گفته بودند... از اب درامد حالا واقعا ناظر بازار نمی تواند کاری بکند در حدود۴٠٠ نفر شاکی حقیقی دارد .یا بورس توانای برخورد ندارد یا وقعا خودش کاری انجا م نمی دهد اگر برخورد جدی از طرف بورس انجام شود ان وقت مدیری در مورد دارای شرکت نمی تواند اینچنین ... بزرگ به سها مدارانش بگوید خواهشا وعاجزانه تقاضا دارم پی گیری نم اید
کاظم صدیق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۱
سلام بورس نیوز عزیز کجای نظر بنده اشکال داشت شما هم سانسور می کنید همه اوناییکه در مورد وبیمه گفتم مگه واقعیت ندارد
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۶
یه مشت ... جمع شدن دارن پول من و تو رو بالا میکشن خلاصه لیوان صبر ما هم پر میشه
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۲
این حرفها رو ییخیال.جسینا رو بخرید 1ماهه کل ضرراتون جبران میشه.بخدا.بورس نیوز خواهشن سم پاشی نکن بزار 2زار سود کنیم.مردیم انقدر ضرر دادیم.
بیتا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۳
ملتی که جرات .... را ندارند حقشان همین است.
خلایق هرچه لایق
akbari1354@yahoo.com
INDONESIA
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۴
بکام هم همینجوره.هنوز جسابرسی 6 ماهه رو نداده.بخاطر مفت خریدن حق تقدم این بازی رو در میارند.از شرکت استعلام کنید کابل نوری رو در کمترین حالت میفروشند 9000 تومان ولی توی صورت مالی 3 ماهه آخر 92 رو زده 3500 تومان! بعد 9 ماه قبلی 6000 تومان.آخه این شد بورس؟
خواجويي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۰
با سلام
بايد قبول كرد كه سازمان بورس دراين مورد نظارت كافي ندارد چون كاملا واضح وآشكار هست كه مديران بعضي از شركتهاي بورسي عامدا از افشا اطلاعات چه مثبت وچه منفي خوداري ميكنند وحسب مورد قبلا سهام شركت را البته بنام ديگران يا ميخرند ويا ميفروشندوبعداز مدتي اطلاعات واقعي را انتشار ميدهند مثالهاي متعددي وجود دارد
زماني. كه اطلاعات واقعي انتشار ميابد كه با اطلاعات قبلي زمين تا آسمان فاصله دارد سازمان بورس نبايد بپرسد كه اقاي مديران چرا اطلاعات ارايه شده در دو مقطع زماني اينقدر بارهم تفاوت دارد وبرسي كند كه در فاصله دو زمان چه افرادي سهم را خريدند ويا فروختند
يك مطلب كه خيلي اهميت دارد اين است كه زماني تخلف مديران در ارايه اطلاعات با اهميت ثابت ميشود بورس بجاي اينكه مديران مقصر را رفغ صلاحيت نمايد معا ملات شركت را متوقف ميكند كه كار منطقي نيست بلكه بايد صلاحيت مديران زير سوال ببرد وعدم تاييد خودرا به شركت اعلام نمايد كه از مديريت شركت خلع شوند ودرشركتهاي بورسي نتوانند مديريت داشته باشند والا اگر معاملات شركت را متوقف كنند مديران مي،مانند و به تخلفهاي بعدي ادامه ميدهند باسلام
حامد24
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۶
بورس نیوز عزیز این حتایید رو چرا نمیگید این حتایید الان تقریبا 6 ماهه که بستس
حامد خسروی بابادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۹
اصلا چرا باید خودروساز ارز مبادله ای بگیره اینا رانته که اقای وزیر داره به دوستاش میده والا قیمت خودرو که هر روز گران میشه از ماست که بر ماست
اسدی
GERMANY
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۱
علی رغم اینکه مدتها از خبر انتشار افزایش سرمایه قلرست می گذرد اما به نظر میرسد ذستی قوی مانع از این امر میگردد چنانچه شما عزیزان از این موضوع خبری دارید اطلاع رسانی فرمایید
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۳
من تمام سرمایه ام را با ضرر از بورس خارج کردم و وارد بازار ارز شدم و جبران خسارت شد.متاسفانه چاره ای نداشتم .تا زمانی که سایه رانت بر سر بورس سنگینی میکند این بازار بدرد سوداوری نمی خوره.
ماهان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۵
خبهمن رو هم بنویسید که در حالی در گروه خودرو سازی است که طی یک اقدام مهندسی شده پیش بینی ساخت خودرو رو صفر اعلام کرده بدون اینکه شفاف سازی کنه که شرکت خودرو ساز رو مستقل کرده ودر آخر سال تعدیل میزنه. طوری وانمود میکنه که سود امسال نصف میشه.
هژار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۳
با سلام اگر مجلس محترم قانون از کجا آوردهای را شامل همه.... بورس خانواده هاشون وحتی بستگان دور ونزدیکشون تصویب بکنه خیلی از غشها تبدیل به صرع میشه البته اگر مجلسیان خود سهامبازنباشن بورس نیوز جان باتشکر لطفاً بنویس
محمودرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۵
بورس ماکمتر از 1درصد بورس نیویورک . اگر با نگاه کارشناسی و اقتصادی بنگریم بورس ایران به نسبت 3 سال پیش با دلار 900 تومانی الان به یک چهارم قیمت رسیده است هر سهمی را نگاه کنید اگر 3 سال پیش 1دلار بوده الان به چند سنت رسیده است ؟
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۶
اینجا ایرانه .یک کشور جهان .... شما حق نداری درخواست ارائه سرویس بهتر داشته باشی. کیفیت ارائه خدمات در اینجا زیر صفره. متاسفانه این بی کفایتی و عدم نظارت کافی مسئولان ادامه دار خواهد بود. نه کسی استعفا میده. نه حتی معذرت خواهی و...
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۰
متاسفانه بازار را خیلی راحت به مسخره گرفتند هیچ کدام از حرفهایشان به حرفهای دیگرشان نمی آید. مگه بهانه نکرده بودید نرخ سود بالاست اگر پایین بیاید مردم دیگر پولشان را در بانک نمیگذارند و باعث رونق بازار سرمایه و مثبت یا ثابت نگه داشتن ارزش سهم ها حواهد شد . مگه بنزین از 400 به 700 و 1000 تغیر نکرد پس چرا شبندر و شاوان افزایش قیمت چندانی پیدا نکرد؟ مگر وقتی بانک مسکن مبلغ وام رو از 20 میلیون به 35 میلیون افزایش داد پس چطور آنجا سهم تسه 36هزار تومانی شد 85هزار تومان ولی برای پالایشگاهی اینطور نشد؟
کاملا مشخص است وقتی در عرض 30 دقیقه کل 5بازار افت میکند پس معلوم است دستی پشت پرده است. دولت برای بورس هیچ تره ای خورد نمی کند. بازار سرمایه بازیچه ای است دست سهامداران بزرگی که رانتخوارند و منافعشان در تضاد با سود سهامداران خرد است. این وسط مردم مانند همیشه گوشت قربانی هستند.
saeed
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۳
+++++++++LIKER+++++
000
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۰
خواهش می کنم تایدواتر رو بررسی کنید چرا چند ماهه بسته و تلفنش هم جواب نمی ده .
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۱:۲۰
بلا نسبت همه این ها مردم رو... فرض کردند!
اوج فساد رو می تونید در بورس مشاهده کنید...
على
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۲:۵۸
فقط ميتونم بگم احسنت، بورس نيوز تو فوق العاده اى.
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
شاخص در پایان امسال 35000 خواهد بود. اگر خواستید بعدا با هم مشاوره می کنیم
بيتا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۲
خدا پدر ومادر احمدي نژاد رو بيامرزه اين دوره به اين شير پاك خورده راي ميدم رجاي زمان ماست
mohsen
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت زحمتکشان بورس نیوز ، لطفا در خصوص علت توقف نمادهای شکف و شتولی هم اطلاعاتی مخابره بفرمایید.
امیر
UNITED STATES
پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۲
همچنین کچینی