بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۷
کد خبر : ۱۲۲۹۷۲

به گزارش خبرگزاری پانا ، میزان تولید كنسانتره و نیز گندله سنگ آهن با رشد 12درصدی در رتبه نخست قرار گرفت و پس از آن تولید كنسانتره زغالسنگ با رشد 10درصدی نسبت به سال 91 در رتبه دوم قرار گرفت. افزایش تولید زغالسنگ فرآوری شده در شرایطی به دست آمد كه تولید این ماده معدنی در سال های اخیر همواره با كاهش همراه شده بود اما در سال 92 روند صعودی به خود گرفت.

در مدت 12 ماه سال گذشته میزان تولید گندله و كنسانتره سنگ آهن به ترتیب به 20 میلیون و 500هزار و 24 میلیون تن رسید. همچنین میزان تولید كنسانتره زغالسنگ نیز از 915 هزار تن فراتر رفت.

در میان تولیدات معدنی و صنایع معدنی استراتژیك، فولاد و آلومینا با رشد 9درصدی در جایگاه سوم قرار گرفتند. میزان تولید فولاد خام در سال گذشته به بیش از 15.6 میلیون تن و تولید پودر آلومینا- به عنوان ماده اصلی تولید شمش آلومینیوم- به 248 هزار تن رسید.

در سال گذشته 350 هزار تن نیز شمش آلومینیوم تولید شد كه این رقم رشد 4 درصد بیشتر از تولید سال 91 به شمار می آید. همچنین میزان تولید سنگ آهن دانه بنده شده نیز از 11 میلیون و 300 هزار تن فراتر رفت كه رشد 2 درصدی نسبت به سال ما قبل داشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر