بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰
مدیر مالی شرکت سیمان ارومیه عنوان کرد:

افزایش صادرات در سال جاری/اخذ گواهی استاندارد اروپا

شرکت سیمان ارومیه با پوشش صد درصدی بودجه برآوردی 1525 ریالی سال 92 و تقسیم حداکثر سود در مجمع سالیانه اولین پیش بینی سود سال 93 شرکت را مبلغ 1479 ریال اعلام نموده است.
کد خبر : ۱۲۳۳۶۴
شرکت سیمان ارومیه با پوشش صد درصدی بودجه برآوردی 1525 ریالی سال 92 و تقسیم حداکثر سود در مجمع سالیانه اولین پیش بینی سود سال 93 شرکت را مبلغ 1479 ریال اعلام نموده است.

مدیر مالی شرکت سیمان ارومیه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: با توجه به اینکه شرکت با ظرفیت کامل مشغول به فعالیت می باشد بنابراین میزان تولید را برای سال 93 نسبت به سال 92 بدون افزایش در نظر گرفتیم.

صفدری در خصوص وضعیت فروش شرکت ابراز داشت: شرکت مشکلی از بابت فروش محصول ندارد و به میزان تولیدی تقاضا برای آن وجود دارد.

وی افزود: بیش از 30 درصد از محصولات شرکت به صادرات اختصاص دارد که در این خصوص با افزایش فروش خارجی نسبت به گذشته رو به رو خواهیم بود.

مدیر مالی "ساروم" در خصوص کیفیت محصول تولیدی اظهار داشت: در چند سال اخیر و سال جاری شرکت توانسته در راستای تحقق اهداف استراتژیک سه ساله شرکت پروژه های کیفی متعددی را اجرایی کند.

اخذ گواهی استاندارد اروپا

وی با اشاره به اخذ گواهی استاندارد اروپایی خاطر نشان کرد: این استاندارد برای سیمان پرتلند از مؤسسه استاندارد ترکیه گرفته شده است که با اخد این گواهی استاندارد اروپایی امکان افزایش صادرات سیمان به سایر کشورهای اروپایی فراهم شده است بطوریکه هم اکنون به بازار کشور گرجستان وارد شدیم و پیش بینی می کنیم این روند ادامه یابد.

سعید صفدری در خصوص نرخ فروش محصول اظهار داشت: شرکت با توجه به تصویب انجمن صنفی و اجرای فاز دوم هدفمندی افزایش 20 درصدی نرخ فروش را برای سال 93 لحاظ کرده است.

وی پیرامون اجرای فاز دوم هدفمندی و تحریم ها گفت: با توجه به اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی بهای تمام شده برای محصول افزایش می یابد که در صورت فروش با نرخ های جدید هزینه ها پوشش داده خواهد شد.

مدیر مالی شرکت ادامه داد: تحریم های اقتصادی مقداری شرایط تأمین لوازم و قطعات را با سختی همراه کرده است که در صورت پیشبرد مذاکرات این مورد راحت تر صورت خواهد گرفت.

صفدری پیرامون اقدامات محیطی زیستی در شرکت ابراز داشت: همواره استراتژی شرکت کنترل پیامدهای زیست محیطی بوده است و در این راستا اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته که آلایندگی خروجی کوره ها را بسیار کاهش داده است و در حال حاضر شرکت از بالاترین سطح استاندارد در حوزه مسایل محیط زیستی برخوردار می باشد.

این مقام مسئول در شرکت "ساروم" پیرامون ریسک های شرکت ابراز داشت: نوسانات نرخ ارز و قیمت گذاری دولتی بیشترین چالش هایی است که سودآوری شرکت را تحت تأثیر قرار می دهد.

وی ادامه داد: اساساً اینکه سیمان مشمول قیمت گذاری دولتی باشد صحیح نیست چراکه این صنعت از صنایع تأثیرگذار در کشور است و باید به تناسب افزایش هزینه ها بتواند نرخ فروش خود را با در نظر گرفتن کشش بازار تنظیم کند.

در خاتمه صفدری در خصوص وضعیت شرکت در سال 93 اظهار کرد: با توجه به کیفیت بالای محصول و نزدیکی به مرزهای صادراتی غرب کشور شرکت مشکلی در خصوص پوشش کامل بودجه برآوردی نخواهد داشت و با تمام ظرفیت به فعالیت در راستای توسعه شرکت ادامه خواهد داد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر