بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶
مدیر عامل شرکت توسعه توکا عنوان کرد:

چشم انداز "حتوکا" و "توریل" در سال 1393

به طور کلی با توجه به چشم انداز ایجاد شده در دولت محترم تدبیر و امید، بنده چشم انداز صنایع حمل و نقلی را طی سال 93 مثبت ارزیابی می نمایم.
کد خبر : ۱۲۴۰۸۰
استراتژی شرکت های گروه سرمایه گذاری توکا فولاد و از جمله شرکت حمل و نقل توکا و توکا ریل با استراتژی شرکت فولاد مبارکه همسو می باشد، لذا با عنایت به وجود سهم 50 درصدی فولاد مبارکه در بازار تولید فولاد خام کشور و لاجرم افزایش صادرات محصول طی سال جاری از یکسو و همچنین افزایش مصرف سنگ آهن از سوی دیگر، شرکت های حمل و نقل توکا و توکا ریل بدلیل از دست ندادن سهم بازار مجبور به افزایش ظرفیت های خود می باشند فلذا بدنبال این ظرفیت سازی و سرمایه گذاری ها طبیعتاً درآمد های بیشتری در سنوات آتی به سمت آنان روان خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به پذیرش سهام این دو شرکت در سازمان بورس و الزام رعایت قوانین و مقرارت مربوطه ،شرکتهای مذکور موظف اند به محض ایجاد هرگونه تغییر در میزان درآمدها و یا سرمایه گذاری مراتب را به سازمان محترم بورس و اوراق بهادار اعلام نمایند.

در همین راستا تغییرات درآمدی ایجاد شده در سال جاری به میزان اعلام شده سریعاً جهت انتشار عمومی به سامانه کدال ارسال گردیده تا سهامداران محترم بطور یکسان از اطلاعات مذکور بهره مند گردند.

در همین راستا، مظاهری، مدیر عامل شرکت توسعه توکا در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: به طور کلی با توجه به چشم انداز ایجاد شده در دولت محترم تدبیر و امید، بنده چشم انداز صنایع حمل و نقلی را طی سال 93 مثبت ارزیابی می نمایم.

مدیر عامل شرکت توسعه توکا بیان کرد: همچنین با توجه به اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه ها و تأثیر آن بر "حتوکا" می توان عنوان کرد اگرچه افزایش حامل های انرژی منجر به افزایش هزینه سوخت جهت حمل و نقل خواهد شد اما در عین حال افزایش نرخ حمل را در پی داشته که نهایتاً می تواند تأثیر مثبتی بر درآمد "حتوکا" داشته باشد در حال حاضر اثر اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه ها بر وضعیت شرکت حمل و نقل توکا مشخص نمی باشد همچنین تأثیر مثبت درآمدی ناشی از این قضیه نیز، بستگی به توافقات و قدرت چانه زنی های "حتوکا" در این خصوص با مشتریان خود خواهد داشت.

مظاهری در خصوص تفاوت در درآمد برآوردی ناشی از قرادادها برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 92 که در مورخ 27 آذر ماه سال 92 نسبت به تاریخ 4 آبان ماه سال گذشته در سامانه کدال درج گردیده بود، عنوان کرد: شرکت حمل و نقل توکا یک قرارداد باز با شرکت فولاد مبارکه و شرکت ذوب آهن اصفهان دارد که بسته به حجم حمل متغیر است. بنابراین چنانچه حجم سفارشی که جهت حمل و یا صادرات از طرف شرکت های مذکور به این شرکت ارجاع میگردد از حجم پیش بینی شده بیشتر باشد، منجر به رشد درآمد "حتوکا" می گردد. لذا همچون گذشته در صورت هرگونه تغییر مراتب جهت انتشار عمومی به سازمان بورس گزارش می گردد.

وی بیان کرد: وضعیت شرکت توکاریل با توجه به صحبت های اخیر دولت محترم در راستای برنامه های حمایتی در زمینه حمل و نقل ریلی شده با چشم انداز و اقبال مثبتی روبه رو است. همانگونه که در اطلاعیه های منتشر شده در سامانه کدال درج گردیده "توریل" سرمایه گذاری هایی جهت تجهیز و توسعه ناوگان ریلی خود انجام داده است و در همین راستا مبادرت به خرید سهام و سرمایه گذاری در شرکت های آسیا سیر ارس، توکا کشش و البرز نیرو نموده تا در راستای مأموریت حمل سنگ آهن از معادن گل گهر و چادر ملو به شرکت فولاد مبارکه ایفای وظیفه نماید.

مظاهری افزود: همچنین شرکت توکاریل بابت استفاده از ریل، هزینه حق دسترسی به راه آهن جمهوری اسلامی ایران پرداخت می نماید و از طریق حمل سنگ آهن به فولاد مبارکه درآمد کسب می کند لذا "توریل" همگام با توسعه و رشد تولید شرکت فولاد مبارکه به دلیل افزایش حمل سنگ آهن بیشتر، رشد خواهد کرد. بنابراین همگام با افزایش ظرفیت تولید "فولاد" آمادگی لازم جهت حمل در "توریل" ایجاد گردیده است.

مظاهری خاطر نشان کرد توکاریل تا زمان تهیه این گزارش هیچگونه نامه ای مبنی بر کاهش یا افزایش هزینه های حق دسترسی از راه آهن جمهوری اسلامی دریافت نکرده است. لیکن به محض دریافت هر گونه دستور عملی در این خصوص مراتب جهت انتشار عمومی به سازمان بورس اعلام خواهد شد.

وی در خاتمه عنوان کرد: شرایط شرکت حمل و نقل توکا "حتوکا" شرکتی است که دارای رقبای زیادی بوده و بنابراین شرکت حمل و نقل توکا در مناقصات از سیاست های رقابتی پیروی می نماید تا در مناقصات موفقیت کسب نماید "حتوکا" لیکن با توجه به افزایش حجم حمل و نقل حاشیه سود خود را حفظ نموده و بودجه پیش بینی شده و اعلامی به سهامداران خویش را محقق می سازد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
عباس شفیعی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵
تا نظام مدیریتی حتوکا اصلاح نشود همین روال سردرگمی برای سهامداران در راهه فعلا سود حتوکا بیشتر برای مدیران حتوکا خوبه نه سهامدار بیچاره میگه قرارداد رو ازدست بدم طوری نیست من درآمد وحقوقم خوب باشه نگران بعد این سهم هستم چون حرف حق نمیتوان زد شرکت دست بنده باشه سهمی بالای 100تومان سود داره این حد اقله