بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
مدیر مالی شرکت داروسازی اکسیر عنوان کرد:

تأثیر مثبت رفع تحریم ها بر "دلر"

به نظر می رسد وضعیت شرکت داروسازی اکسیر در صورت عدم افزایش نرخ مواد اولیه و با توجه به عدم مشکلات ارزی به دلیل رفع تحریم ها با چشم انداز مطلوبی همراه باشد و "دلر" بتواند بودجه خود را محقق سازد.
کد خبر : ۱۲۴۳۴۰
براساس آخرین اطلاعات درج شده بر روی سایت کدال، درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 93 به میزان 4594 ریال برآورد شده این در حالی است که درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 92 به میزان 2800 ریال بوده است و در نتیجه درآمد هر سهم برای سال جاری به میزان 64 درصد افزایش داشته است. این در حالی است که براساس اطلاعات صورت مالی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه سال 92 به میزان 2616 ریال محقق شده است.

در همین راستا، مقدسی، مدیر مالی شرکت داروسازی اکسیر در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: همچنین چنانچه نرخ مواد اولیه برای محصولات دارویی افزایش یابد به دنبال آن انتظار افزایش نرخ محصولات دارویی نیز منطقی به نظر می رسد، بطور کلی می توان گفت رابطه مستقیمی بین افزایش نرخ مواد اولیه و افزایش نرخ محصولات وجود دارد. بنابراین پیش بینی بنده این است که در صورت افزایش نرخ مواد اولیه، نرخ محصولات دارویی نیز افزایش خواهد یافت.

مدیر مالی "دلر" عنوان کرد: به نظر می رسد وضعیت شرکت داروسازی اکسیر در صورت عدم افزایش نرخ مواد اولیه و با توجه به عدم مشکلات ارزی به دلیل رفع تحریم ها با چشم انداز مطلوبی همراه باشد و "دلر" بتواند بودجه خود را محقق سازد.

مقدسی بیان کرد: شرکت داروسازی اکسیر در زمان تحریم ها با مشکلات متعددی مواجه بود بطوریکه بانک مرکزی در مدت مذکور مقرر شده بود ارز مرجع به شرکت داروسازی اکسیراختصاص بدهد که با توجه به عدم تخصیص ارز مرجع توسط بانک مرکزی، "دلر" زیانی را ناشی از تسعیر ارز متحمل شد و مابه التفاوت ارز مبادله ای و مرجع را پرداخت کرد.

مقدسی اظهار داشت: شرکت داروسازی اکسیر دارای مزیت های متعددی از جمله تنوع محصولات تولیدی، بازار صادراتی مناسب و داروهای تحت لیسانس می باشد با توجه به اینکه درصد قابل توجهی از مواد اولیه "دلر" مواد خارجی می باشد، لذا رفع تحریم ها اثرات مطلوبی بر وضعیت شرکت خواهد گذاشت. از جمله آثار مثبت رفع تحریم ها می توان به تأمین مواد اولیه، تأثیر مثبت در تأمین مالی و کاهش هزینه های مالی و همچنین دسترسی به منابع مالی ارزان قیمت و استفاده از ظرفیت بالا اشاره کرد.

وی در خاتمه افزود: همچنین شرکت داروسازی اکسیر برنامه ای جهت افزایش سرمایه 100 درصدی از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران در نظر دارد که احتمالاً افزایش سرمایه مذکور در 6 ماهه نخست سال 94 اعمال خواهد شد. علاوه بر این دو طرح توسعه فاز دوم توسعه جامدات و بسته بندی استریل که در سال 93 به بهره برداری خواهد رسید باعث ارتقای کیفیت، بالا بردن اصول GVP، تولید محصولات جدید و حفظ جایگاه برای ادامه فعالیت صادراتی خواهند شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر