بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵
مدیر مالی شرکت سیمان درود پیش بینی کرد:

افزایش سه برابری تولید سیمان پوزولانی در سال 93

سه ماهه پایانی سال 92 به دلیل شرایط جوی و سرما میزان تولید و تحویل شرکت های سیمانی با کاهش مواجه شد به طوریکه در شرکت سیمان درود میزان تحویل 5.5 درصد نسبت به بودجه کمتر محقق شد.
کد خبر : ۱۲۴۴۲۶
شرکت سیمان درود اولین پیش بینی سود به ازای هر سهم خود را برای سال مالی 93 مبلغ 1719 ریال اعلام نموده است که نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

مدیر مالی شرکت سیمان درود به خبرنگار بورس نیوز عنوان داشت: سه ماهه پایانی سال 92 به دلیل شرایط جوی و سرما میزان تولید و تحویل شرکت های سیمانی با کاهش مواجه شد به طوریکه در شرکت سیمان درود میزان تحویل 5.5 درصد نسبت به بودجه کمتر محقق شد.

ابراهیمی پیرامون وضعیت تولید سال 93 ابراز داشت: میزان تولید شرکت به دلیل برنامه ریزی برای انجام تعمیرات اساسی واحد 2 و 3 با کاهش 5 درصدی لحاظ شده است.

وی افزود: برنامه ریزی های صورت گرفته در جهت تعمیر و افزایش خواهد بود بنابراین بعد از انجام این تغییرات در سال 93 پیش بینی می شود در سال 94 به سطح تولید سال های 91 و 89 برگردیم و به ظرفیت تولید یک میلیون و صد هزار تن سیمان در سال برسیم.

ابراهیمی پیرامون نرخ فروش محصولات نیز اظهار داشت: ما در شرکت سیمان درود براساس ابلاغیه هلدینگ سیمان فارس و خوزستان عمل می کنیم بنابراین در بودجه بندی شرکت نرخ فروش را با افزایش لحاظ کردیم که قرار بود از ابتدای خرداد ماه اجرایی شود.

وی ادامه داد: با به تعویق افتادن جلسه نهایی تعیین تکلیف نرخ فروش سیمان، افزایش نرخ فروش اجرایی نشده است بنابراین می بایست هرچه زودتر در این مورد تصمیم گیری شود و قبل از گزارش عملکرد 3 ماهه به شرکت ها ابلاغ شود.

ابراهیمی بیان کرد: با توجه به شرایط سال جاری به جهت افزایش هزینه های شرکت های سیمانی از محل اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه ها به نظر می رسد با گزارش های آنالیز هزینه ای که برای انجمن صنفی سیمان از طرف شرکت ها ارسال شده است با افزایش نرخ فروش موافقت شود چراکه در صورت عدم موافقت با این مسئله حاشیه سود شرکت ها تحت تأثیر قرار می گیرد.

مدیر مالی شرکت سیمان درود پیرامون فروش صادراتی اظهار داشت: برای سال 93 برنامه فروش صادراتی به میزان 320 هزار تن را داریم که طبق قراردادهای فی مابین شرکت با مشتری ها انجام خواهد شد و در صورتیکه نرخ فروش داخلی افزایش یابد می تواند بر نرخ فروش خارجی نیز اثر مثبت داشته باشد در هر حال بازار فروش خارجی به شدت رقابتی می باشد و شرکت هایی که به مرزهای صادراتی نزدیک تر باشند به دلیل کاهش هزینه حمل و نقل حاشیه سود بالاتری از این محل می توانند شناسایی کنند.

وی افزود: بخشی از سود شرکت سیمان درود به صادرات اختصاص دارد و عواملی همچون قوانین کشور عراق که عمده ترین مقصد صادراتی شرکت هستند می توانند بر روی این مسئله تأثیرگذار باشد.

ابراهیمی در خصوص ظرفیت فعال شرکت ابراز داشت: با توجه به اینکه شرکت سیمان درود از جمله شرکت های قدیمی فعال در این صنعت می باشد با توجه به عمر مفید کوره ها و تجهیزات در حال حاضر با 80 درصد ظرفیت فعال است.

مدیر مالی "سدور" در مورد برنامه شرکت برای افزایش سرمایه ابراز داشت: با توجه به ابلاغیه سازمان بورس شرکت ها می بایست حداقل سرمایه خود را تا میزان 20 میلیارد تومان افزایش دهند بنابراین شرکت سیمان درود می بایست 150 درصد سرمایه خود را افزایش دهد ولی از آنجایی که ما تابع هلدینگ سیمان فارس و خوزستان هستیم می بایست هماهنگی های لازم از طرف هلدینگ با شستا صورت گیرد تا بتوانیم در جهت اصلاح ساختار مالی شرکت از محل سود انباشته و آورده نقدی سرمایه گذاران سرمایه خود را به مقدار مورد نظر برسانیم.

این مقام مسئول در مورد برنامه افزایش تولید سیمان پوزلانی برای سال 93 اظهار داشت: برای سال 93 پیش بینی تولید 102 هزار تن سیمان پوزولانی داریم که نسبت به سال گذشته تقریباً سه برابر شده است و از آنجایی که تولید این محصول از حاشیه سود بالاتری برخوردار است می تواند به رشد سودآوری شرکت کمک کند.

مدیر مالی "سدور" در خصوص وضعیت مطالبات شرکت بیان کرد: مذاکرات مناسبی با شرکت بهراد و فارسیت صورت گرفته است که با توجه به اینکه توان پرداخت نقدی از طرف این شرکت بابت بدهی ها به شرکت سیمان درود را ندارد بخشی از از بدهی ها را قرار شده است که از طریق واگذاری سهام شرکت فارسیت و مابقی از طریق خرید سهام شرکت الیاف بهراد تهاتر شود.

ابراهیمی در خاتمه پیرامون چشم انداز 93 شرکت ابراز داشت: سعی ما بر این است که وضعیت سهم از بازار خود را حفظ کنیم و از آنجایی که صنعت سیمان یک صنعت سوده است به نظر می رسد با خوشبینی که نسبت به موافقت با افزایش نرخ ها وجود دارد حاشیه سود شرکت های سیمانی بالا رود و هزینه ها تعدیل شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر