بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۰
کد خبر : ۱۲۴۵۴۰
جهان صنعت:
در غیاب فاکتور حمایتی جدی از روند کلی بازار در شرایط فعلی، نمی‌توان انتظار بروز عملکرد رو به رشد قابل ملاحظه‌ای را در هفته جاری داشت‌. به گزارش نما بورس، قرارگیری در فصل مجامع شرکت‌ها و همچنین بلاتکلیفی سرمایه‌گذاران درباره نتایج مذاکرات هسته‌ای که مسلما تا پایان ماه جاری نیز ادامه خواهد داشت، روند مبهمی را در روزهای معاملاتی آتی رقم خواهد زد‌.
 علاوه بر این با توجه به فضای رو به افول حاکم در هفته گذشته و افت بیش از پیش ارزش تعداد قابل ملاحظه‌ای از سهم‌های بنیادی بازار در طول هفته، می‌توان انتظار احیای نسبی برخی تک سهم‌های بزرگ بازار را داشت‌. افزون بر این، فضای متزلزل گروه بانکی و سرمایه‌گذاری در این هفته نیز احتمالا ادامه می‌یابد‌. این درحالی است که گروه پتروشیمی نیز از پتانسیل رشد برخوردار نیست و باید شاهد افت بیش از پیش ارزش سهام در این گروه بود‌. براساس این گزارش در گروه خودرویی با به تعویق افتادن جلسه شورای رقابت، باز هم بازار شایعات داغ خواهد بود و این بخش توان رشد نسبی در چند جلسه معاملاتی هفته جاری را دارد‌. این درحالی است که نمادهای پالایشی ثبات نسبی را تجربه کرده و حتی می‌توانند رشد البته نه چندان ملموسی را تجربه کنند‌.
 در سویی دیگر در گروه فلزات اساسی از فشار عرضه‌ها کاسته می‌شود و معدنی‌ها از امکان رشد قیمت در برخی از جلسات معاملاتی برخوردار هستند‌. همچنین روند رو به رشد گروه لیزینگی به اتمام خواهد رسید‌. گروه تجهیزاتی با فضای مبهمی دست به گریبان خواهد بود و گروه سیمانی نیز نوسانات متعددی را با توجه به فضای پرحاشیه موجود درباره افزایش نرخ این محصول تجربه خواهد کرد‌.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر