بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱
کد خبر : ۱۲۴۷۴۹

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادیخبرگزاری فارس، با اشاره به کاهش شدید قیمت اونس در بازار جهانی، اظهارداشت: روز چهارشنبه شاخص‌های اقتصادی آمریکا اعلام شد که نشان می‌داد وضعیت اقتصادی این کشور رو به بهبود و تولید ناخالص داخلی در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه انتشار این گزارش موجب افزایش ارزش دلار در برابر سایر ارزها شد، افزود: بحران اوکراین بر بازار‌های جهانی سایه انداخته بودکه با فروکش کردن این غائله، ارزش سهام در بازارها افزایش یافت؛ افزایش ارزش سهام و رشد قیمت دلاربر کاهش قیمت اونس تاثیر‌گذار بوده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران یکی دیگر از علل کاهش قیمت اونس را کاهش تقاضا دانست و گفت: با کاهش درخواست خرید طلا از طرف چین، سطح تقاضای کلهم کاهش یافته است، در این مدت قیمت اونس 50 دلار و معادل3.8 درصد افت داشته است.

ویبا اشاره به کاهش 30 هزار تومانیقیمت سکه در بازار داخل، گفت:‌بیش از سه ماه بود که بازار تحت تاثیر نرخ ارز قرار داشت اما با کاهش نرخ اونس، بازاربه سرعت واکنش نشان دادوتنها در روز شنبه،سکه 29 هزار تومان کاهش یافت.

کشتی‌آرایگفت: در حال حاضرعرضه و تقاضا در بازار داخلی متعادل است و حباب مثبت و یا منفی به دلیل افزایش تقاضا و یا کاهش عرضه در بازارمشاهده نمی‌شود.

*ابطال مجوز صرافی‌های تحت پوشش اتحادیه

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در خصوصحذف صرافی‌هایتحت پوشش این اتحادیه، گفت:طبق مصوبه ابلاغی واعلام بانک مرکزی، هر کسیکه مجوز صرافی بخواهد، بایدبه بانک مرکزیمراجعه کند.

وی ادامه داد: تمام مجوزهایصرافی‌هایی که از اتحادیه طلا و جواهر دریافت شده بود، ابطال شده وما در این زمینه اقدامات لازم را انجامداده‌ایم.

کشتی‌آرایهدف ازاین اقدام را افزایش سطح نظارت بانک مرکزی بر عملکرد صرافی‌ها عنوان کرد و گفت:بانک مرکزی به دنبال افزایش سطح نظارتخود بر صرافی‌ها است و به همین منظور فعالیت همه صرافی‌هادر سامانهطراحی شدهاین بانک رصد می‌شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران با تاکید بر اینکه همه مجوزهای اتحادیه طلا و جواهر برای صرافانابطال شده است، گفت: در این بین اگر صرافی برای دریافت مجوز از بانکمرکزی اقدام نکرده، بایداز طریق ماموران همان نهادپیگیری شود و اینصرافی‌ها دیگر عضو اتحادیه طلا و جواهر نیستند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر