بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
کد خبر : ۱۲۵۴۲۱
رییس جمهوری در واکنش به برخی اظهارات جریان های منتقد دولت گفت: مگر ما چه گفته ایم که انقدر برآشفته شده اید؟ جز آنکه گفتیم فرهنگ را باید به مردم واگذار کرد.

به گزارش خبرنگار «انتخاب» ؛ وی افزود: گویی برخی در عصر حجر زندگی می کنند

حسن روحانی پرسید: مگر فرهنگ کپسول است یا یک داروست که برویم از داروخانه بخریم؟

رییس جمهور ادامه داد که راه خود را در عرصه های مختلف سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی ادامه خواهیم داد و گام های بلندی در این زمینه برخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه این دولت برآمده از رای ملت است، گفت: تا رسیدن به هدف راهی طولانی در پیشرو داریم اما به آینده ، کاملاً امیدواریم.

انتظار صبح امید و پایان شب یلدای طولانی غیبت.

رییس جمهور در ابتدای سخنانش گفت: ما منتظریم، منتظر روزی که بیاید و افراط را برای همیشه پایان دهد؛ امروز، امشب و فردا جشن امید همه ماست؛ جشن برای انتظار صبح امید و پایان شب یلدای طولانی غیبت.

به گزارش انتخاب ؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز پنجشنبه در همایش بزرگ انتظار و امید افزود: امروز، امشب و فردا جشن امید همه ماست؛ جشن برای انتظار صبح امید و پایان شب یلدای طولانی غیبت؛ هر چقدر که غیبت آن عزیز طولانی تر شود، امید ما به روز ظهورش بیشتر و بیشتر خواهد شد؛ ما منتظریم، منتظر روزی که بیاید و افراط را برای همیشه پایان دهد.

وی ادامه داد: منتظر روزی هستیم که بیاید و پرچم اعتدال و عدالت و پیشرفت و رفاه و بهبود زندگی مردم را برافراشته دارد؛ بیاید و صلح و دوستی و آشتی را برای همه مردم به ارمغان بیاورد.

رییس جمهوری افزود: او امام عدل است و امام عدالت است و او فرمانروای اعتدال است و او خواهد آمد تا مردم در کنار هم بهترین همزیستی و بهترین زندگی شکوهمند انسانی را تجربه کنند.

روحانی ادامه داد: چقدر زیباست که امسال ایام ولادتش و جشن بزرگ انتظار او با روزهای امید این مردم حضور این مردم شکوه این مردم و روزگار و روزی که مردم پرچم عزت و اعتدال را در این سرزمین برافراشتند.

رییس جمهوری اضافه کرد: ما هم منتظر روز موعدیم و هم امیدوار به آن روز، البته منتظری که گوشه ای بنشیند و زانوی غم در بغل بگیرد و تحرکی نداشته باشد، آن انتظار جانسوز و جانگاه خواهد بود اما منتظری که تلاش می کند وزمینه و سفره را برای حضور همه آن وعده های آسمانی و مائده آسمانی آماده می سازد و شرایط را برای عدل و عدالت و انصاف آماده می کند، آن انتظار امید بخش است، فرح بخش و روح بخش است و به جامعه نشاظ تحرک می بخشد.

روحانی تصریح کرد: فرصت نبود والا این مثال را می زدم که از سا ل43 در انتظار فرج و بازگشت اماممان به سرزمینمان بودیم اما این انتظار نتوانست آن امیدمان را متحقق کند تا روزی که مردم به صحنه آمدند با شور به صحنه آمدند با ایثار به صحنه آمدند به خیابان ها ریختند و باشعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی ایران زمینه را برای آن ظهور آماده کردند.

رییس جمهوری با بیان این که همه دست به دست هم دادند، اظهار داشت: 55 را می گویم، 56 را می گویم، 57 را می گویم، عید فطر، 17 شهریور، تاسوعا و عاشورایش را می گویم، این انتظاری بود فعالانه کنشگرانه، انتظاری بود توام با حرکت، شور ایثار و فداکاری.

روحانی خاطر نشان کرد: و بالاخره این انتظار توانست فرج و گشایش را آماده کند و راه را برای طلوع خورشید از مغرب زمین آماده نماید و 12 بهمن 57 روز آمدن بوی عطر در این سرزمین را مهیا کند. 

وی افزود: آن زمانی که عقل و خرد و اندیشه و درک و فهم و شناخت در جامعه و سراسر اذهانمان را فرا بگیرد آن روزی است که غیبت و دوران غیبت هم دوران ظهور خواهد شد و ما او را می بینیم؛ ما باید از پشت دیوار عفت خارج شویم والا او حاضر است.

روحانی تصریح کرد: ما باید با عقل و فهم و معرفت آنچنان که امام سجاد فرمود نگاهمان نگاهی باشد به منزله المشاهده.

وی افزود: ما به غیر از 12 بهمن و پیروزی 22 بهمن و صدها افتخاردیگر، پارسال این ایام که آن هم شعبانیه بود افتخاری دیگر ایجاد کرد، آن هم روزهای میلاد سرور آزادگان و پرچمدارش و فرزندش امام سجاد بود، پارسال ملت ما همان ملتی که ماهها قبل ناامیدی سراسر جامعه را فرا گرفته بود و بسیاری از مردم می گفتند مگر انتخابات هم تاثیری دارد؟ فایده ای دارد؟ حتی به من می گفتند چرا به صحنه آمدی و ثبت نام کردی و از این شهر به آن شهر می روی؟ مگر کشور را نمی شناسی و مگر نمی دانی مکانیزم صندوق رای چگونه است؟

رییس جمهوری اظهار داشت: اما شور مردم، نشاط مردم، حضور مردم و آن سخن تاریخی رهبر که گفت صندوق رای حق الناس است و گفت حتی آنهایی که به نظام علاقه ندارند به خاطر کشورشان و ایرانشان پای صندوق رای بشتابند آنچنان فضایی در کشور ایجاد شد که روزهای خرداد گویی خرداد دیگری است؛ گویی روزهای نشاط و امید در کنار صندوق آرا آمده است.

وی ادامه داد: پارسال ما به همه اعلام کردیم که در کشور ما رقابت ما رقابت جوانمردانه خواهد بود، پارسال به همه جهانیان اعلام کردیم که ما رو در روی هم صف نمی کشیم بلکه در کنار صندوق رای به صف می ایستیم.

ادامه دارد ...

برخی از اعضای دولت از جمله اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، حسین فریدون دستیار ویژه رئیس‌جمهور، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور، محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و سخنگوی هیأت دولت، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، صالحی امیری رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران، گودرزی وزیر ورزش و جوانان، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی یونسی دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، نعمت‌زاه وزیر صنعت، معدن و تجارت، شهیندخت مولاوردی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و الهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس‌جمهور نیز در این مراسم حضور دارند. 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر