بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰
کد خبر : ۱۲۵۴۳۶
اولین مجمع عمومي عادي ساليانه بيمه سرمد براي سال مالي منتهي به 29 اسفندماه 1392 با حضور بیش از 93.05 درصد صاحبان سهام برگزار شد.

«سرمد» به مجمع رفت

علیرضا هادی مدیرعامل شرکت بیمه سرمد، در این مجمع گفت: پوشش­های بیمه ­ای موجود در بازار از بیمه های اموال، اشخاص و مسئولیت تشکیل می شود که از لحاظ اصول بنگاه داری، برخی از محصولات در این بازار برای بیمه گران از قابلیت مدیریت ریسک بهتر برخوردار است.

به گفته وی، البته بازاریابی و دسترسی به آن بخش از بازار که متقاضی این پوشش ها است از دشواری­های خاص خود برخوردار می باشد اما حاشیه امن مطمئن تری برای یک شرکت بیمه از لحاظ سودآوری فراهم می کند و شرکت ها می توانند با اعمال مدیریت ریسک صحیح و رعایت اصول حرفه­­ای بیمه گری، اطمینان خود را از وجود این امنیت تقویت کنند.

هادی متذکر شد: دسته دیگر از محصولات در این بازار محصولاتی است که از لحاظ بازاریابی و دسترسی به متقاضیان این پوشش ها، به نسبت ساده تر و سریع تر خواهد بود اما شدت و تواتر ریسک­های تحت پوشش تابع عوامل بیرونی و غیر قابل کنترل است و تا حدود زیادی اختیار مدیریت ریسک از این دسته از اختیار شرکت بیمه خارج است و به این ترتیب از حاشیه سود کم و حتی زیان برخوردار می باشد.

مدیرعامل بیمه سرمد با تاکید بر اینکه استراتژی محوری این شرکت در تولید حق بیمه، استراتژی سودآوری به جای پرتفوی محوری است، بیان کرد: به عبارت دیگر در بیمه سرمد به دنبال افزایش حق بیمه به هر قیمتی نیستیم، بلکه بنا داریم که با برنامه­ریزی و اقدامات موثر ترکیب پرتفوی متوازنی از حق بیمه ایجاد کنیم که هم پاسخ گوی نیاز مشتریان باشد و هم انتظار ذینفعان و سهامداران با دریافت سود منطقی و معقول برآورده کند.

مدیرعامل بیمه سرمد اضافه کرد: در ترکیب پرتفوی حق بیمه سال گذشته نیز این استراتژی مشهود است و به طوریکه مشاهده می کنید سه رشته بیمه آتش سوزی، مهندسی و باربری بیشترین سهم را در حق بیمه 108 میلیارد ریالی دارد و ان شااله در سال های آینده نیز با برنامه ریزی و تلاش تحقق ترکیب پرتفوی متوازن از انواع رشته های بیمه را دنبال خواهیم کرد.

وی یکی از رویکرد های مهم و تاثیر گزار این شرکت را استفاده از هم افزایی با سهامداران بزرگ و ارزشمند خود برای تامین حداکثری منافع برای ذی نفعان دانست و گفت: در جریان تولید حق بیمه به طور خاص در بیمه آتش سوزی مشتریان بانک از هم افزایی با سهامدار یعنی بانک صادرات ایران استفاده کرده ایم و گواهی بیمه صادره را در کل کشور به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به تاسیس شعبه و به کارگیری کارشناس در هر شهر و هزینه های مربوط انجام داده ایم، به این ترتیب در هزینه های اداری و عمومی صرفه جویی خوبی شده و مورد تایید بیمه مرکزی نیز قرار گرفته و پوشش های اتکایی مربوط را هم برقرار کرده­ است.

به گفته هادی، این برنامه و روش در رابطه با بانک شهر نیز در حال اجرا­ست و به موجب توافق های انجام شده، عملیات بیمه در شعب بانک شهر نیز به صورت الکترونیکی و با استفاده از قابلیت­ها و امکانات موجود با کمترین هزینه و ساده ترین روش انجام خواهد شد.

مدیرعامل بیمه سرمد ادامه داد: در سال گذشته افزون بر یک هزار و 835 انواع بیمه نامه به ارزش(حق بیمه) 107 میلیارد و 883 میلیون و 130 هزار و 198 ریال صادر شده که مجموع خسارت پرداختی در این سال 74 میلیون و 191 هزار و 726 ریال بوده است.

وی در خصوص چشم انداز سال 93 اظهار کرد: در سال 1393 هم استراتژی کسب درآمد و سود منطقی و معقول را دنبال خواهیم کرد. در این سال به دنبال توسعه زیر ساخت ها در شبکه فروش در سطح کشور و استفاده گسترده از هم افزایی با سهامداران برای تامین امنیت خاطر مشتریان با ارائه انواع پوشش­های بیمه خواهیم بود. ان شااله در این سال شرکت به حدود 350 نمایندگی و 15 شعبه در سطح کشور تجهیز خواهد شد.

هادی در پایان خاطرنشان کرد: در سال 93 تحقق فروش به میزان تقریبی 700 میلیارد ریال با ترکیب متوازن حق بیمه در کل پرتفوی دنبال می شود.

براساس این گزارش، مجمع عمومي عادي ساليانه بيمه "سرمد" به رياست روح اله خدارحمي برگزار شد، و آقايان صديق و روغنيان نیز به عنوان ناظران و آقاي پهلوان به عنوان دبير مجمع حضور داشت. پس از استماع گزارش فعاليت هيئت مديره به مجمع توسط مديرعامل شرکت و قرائت گزارش حسابرس توسط نماينده موسسه حسابرسي و خدمات مالي فاطر در اين جلسه، صورت هاي مالي شرکت براي سال مالي منتهي به 29 اسفند 1392 مورد تصويب قرار گرفت.

همچنين از سود 213 ريالي هر سهم، 150 ريال تقسيم و روزنامه اطلاعات و دنياي اقتصاد به عنوان روزنامه هاي کثيرالانتشار شرکت انتخاب شد .همچنین موسسه حسابرسي و خدمات مالي فاطر به ‌عنوان بازرس قانوني و حسابرس شرکت و موسسه حسابرسي آرمان راهبرد به‌ عنوان بازرس علي‌البدل براي سال مالي 93 انتخاب شدند.

«سرمد» به مجمع رفت

اشتراک گذاری :
ارسال نظر