بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۱
کد خبر : ۱۲۶۱۴۸
گروه داعش در نواری ویدیویی ضمن درخواست از مسلمانان برای رفتن به جنگ سوریه، اعلام کرد که این گروه بدون هیچ مشکلی به سمت لبنان و اردن نیز پیش خواهد رفت.

سایت اینترنتی النشره نوشت: پنج گروه تندروی عضو "دولت اسلامی عراق و شام" موسوم به داعش که تابعیت انگلیسی و استرالیایی دارند، در نواری ویدیوئی از مسلمانان خواستند تا برای جنگ به سوریه بروند.

همچنین این اعضای داعش اعلام کردند: ما در جنگ‌های شام شرکت کردیم و ظرف روزهای اندکی به عراق رفتیم. می‌جنگیم و برمی‌گردیم و پس از آن بدون هیچ مشکلی به اردن و لبنان نیز روی می‌آوریم.

در همین راستا و به رغم هشدارهایی که دولت اردن نسبت به عدم سهل‌انگاری در برخورد با افرادی که به امنیت ملی این کشور لطمه می‌زنند، پایگاه‌های اجتماعی اردن تصاویری پخش کردند که نشان می‌دهد جمعی از اردنی‌ها با مشارکت گروه‌های سلفی در استان جنوبی "معان" با برپایی راهپیمایی حمایت خود را از داعش و دستاوردهایی که در عراق حاصل کرده، اعلام کردند.

پیشتر عبدالله دوم، پادشاه اردن طی نشستی اعلام کرده بود که امان هرگز در مقابل کسانی که به امنیت این کشور لطمه وارد کنند، ساکت نمی‌نشیند.

وی گفته بود: من به همگان اطمینان می‌دهم که اردن کشوری قدرتمند و آماده برخورد با هرگونه تهدیدی در منطقه است.

داعش پیشتر نیز اعلام کرده بود که شاخه جدیدی را برای به کارگیری تروریست‌ها و ارسال سلاح به کشورهای همجوار در اردن تاسیس کرده و از اردن به عنوان مرکز خدمات لجستیکی استفاده می‌کند. 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر