بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
کد خبر : ۱۲۶۷۵۰

معاون صادرات گروه صنعتی ایران خودرو از آغاز مجدد صادرات محصولات این شرکت به روسیه خبر داد.

علمی اظهار کرد:‌ ایران خودرو از سال 2007 فعالیت خود در بازار روسیه را آغاز و تا سال 2009 12 هزار خودرو به روسیه صادر کرد.

وی با بیان این‌که در سال 2009 میلادی به دلیل استانداردهای حاکم بر بازار خودرو روسیه و به دلیل عدم تطابق محصولات با آن استانداردها صادرات به روسیه متوقف شد، خاطرنشان کرد: از سال 2012 همزمان با تغییر در کیفیت خودروهای تولیدی فعالیت برای ورود مجدد به بازار روسیه آغاز و نهایتا اواخر سال 2013 مجوز صادرات به روسیه کسب شد.

معاون صادرات گروه صنعتی ایران خودرو افزود: در چند ماهه اخیر اقدامات مربوط به انتخابات نماینده فروش در بازار روسیه انجام و امروز نیز اولین محموله صادراتی به بازار روسیه بارگیری شد.

وی با بیان این‌که اعتبار مجوزهای کسب شده برای صادرات محصولات به روسیه تا پایان سال 2015 است، تصریح کرد: خودروهای سمند LX ، سمند SE، سورن و رانا به روسیه صادر خواهد شد.

معاون صادرات گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: تا پایان سال 2015 میلادی حدود 10 هزار دستگاه خودرو به روسیه صادر خواهد شد و پس از آن باید استاندارد یورو 5 در محصولات اعمال تا محصولات به روسیه صادر شود.

وی با بیان این‌که صادرات موتور محرکه‌ای برای ارتقای کیفیت محصولات تولیدی است، خاطرنشان کرد:‌ اقدامات لازم برای ارتقای محصولات به استاندارد یورو 5 نیزدر حال انجام است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر