بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸
کد خبر : ۱۲۷۳۰۸
فرارو-مالیات دهندگان انگلیسی با هزینه های ده ها میلیون پوندی روبرو هستند، در حالیکه تعداد عمل های جراحی زیبایی در این کشور ظرف 10 سال گذشته دو برابر شده است.

به گزارش سرویس بین الملل فرارو به نقل از دیلی تلگراف، آمار و ارغام جدید نشان می دهد سرویس سلامت همگانی (ان‌اچ‌اس) - نام مشترک چهار سیستم تامین اجتماعی پزشکی انگلیس که بودجه اش برخلاف اکثر کشورها از مالیات بر مردم تامین می‌شود نه از طریق حق بیمه درمانی- ده ها میلیون پوند از پولی که مالیات دهندگان می پردازند را صرف جراحی زیبایی می کند.

سرویس سلامت همگانی انگلیس منابع مالی جراحی کشیدن صورت، زیبایی بینی، لیپوساکشن و بزرگ کردن سینه را در حالی تامین می کند که دیگر بیماران به دلیل هزینه های بالا از خرید داروهای حیاتی سرطان چشم پوشی می کنند.

براساس گزارش دیلی میل، تعداد عمل جراحی کشیدن صورت و عمل بزرگ کردن سینه طی یک دهه گذشته دو برابر شده، در حالیکه عمل لیپوساکشن نیز افزایشی 40 درصدی داشته است.

بر این اساس، طی سال 13-2012 سرویس سلامت همگانی انگلیس پول انجام یک هزار و 137 عمل جراحی کشیدن صورت که برای مالیات دهندگان بالغ بر هشت میلیون و 500 هزار پوند هزینه داشته را تامین کرده است. حدود 52 میلیون و 500 هزار پوند صرف بزرگ کردن سینه و رکورد 10 میلیون پوندی نیز صرف لیپوساکشن شده است.

هر هفته 164 عمل زیبایی بینی، 37 عمل لیپوساکشن، 22 عمل کشیدن صورت و 273 عمل تغییر شکل سینه توسط سرویس سلامت همگانی (ان‌اچ‌اس) انجام می شود.

جرمی هانت، وزیر بهداشت انگلیس اخیرا اعلام کرد که ان‌اچ‌اس باید تنها زمانی عمل های جراحی زیبایی را تامین مالی کند که نیاز بالینی مشخصی وجود داشته باشد یا بدون آن، سلامت جسمی و روانی فرد به خطر بیافتد.

اوایل سال جاری میلادی تحقیقات نشان داد که یک چهارم بیمارانی که عمل جراحی زیبایی داشته اند، برای تامین بودجه به دروغ متوسل شده اند. بسیاری از آنها مدعی شده بودند که به دلیل ظاهرشان دچار افسردگی شده اند و اعتماد به نفس خود را از دست داده اند.

اعداد و ارقامی که دیلی میل منتشر کرده نشان می دهد ان‌اچ‌اس در سال 13-2012 یک هزار و 137 عمل جراحی داشته و این رقم نسبت به یک دهه گذشته افزایشی 111 درصدی داشته است. هزینه هر عمل جراحی کشیدن صورت نیز حدود چهار تا هفت هزار و 500 پوند برآورد شده و این یعنی طی این مدت هشت میلیون و 500 هزار پوند صرف این عمل زیبایی شده است.

تعداد عمل بزرگ کردن سینه طی یک دهه با افزایشی 145 درصدی به 10 هزار و 504 رسیده و هزینه ای 52 میلیون و 500 هزار پوندی را به بار آورده است. ضمن اینکه اپیدمی چاقی نیز هزینه های جراحی لیپوساکشن را در سال 13-2012 به یک هزار و 926 عمل رسانده است.

این در حالی است که تعداد عمل های جراحی پلک به چهار هزار و 966 عمل رسیده و هزینه ای 19 میلیون و 900 هزار پوندی داشته است. این عمل باید زمانی انجام شوند که بینایی فرد دچار اختلال شده است. و هشت هزار و 537 عمل جراحی بینی نیز در سال 14-2013 انجام شده که افزایشی چهار درصدی و هزینه ای 34 میلیون و 100 هزار پوندی داشته است.

جاناتان اسابی از ائتلاف مالیات دهندگان می گوید: «مضحک است که ان‌اچ‌اس هزینه جراحی هایی را پرداخت می کند که بر پایه نیازهای اکید پزشکی نیست.»

اشتراک گذاری :
ارسال نظر