بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۰
صنعت سایر حمل و نقل با تحقق بازدهی منفی بیش از 9 درصدی و پیمانکاری صنعتی با کسب بازدهی منفی بیش از شش درصدی در جایگاه های بعدی قرار گرفتند. این در حالی است که گروه انتشار و چاپ بازدهی منفی بیش از 18 درصدی را محقق ساخت و به عنوان کم بازده ترین صنعت مطرح گردید.
کد خبر : ۱۲۸۱۵۸
نویسنده :
جمشیدی
معاملات هفته گذشته تالار شیشه ای در حالی پایان یافت که شاخص کل با بازدهی مثبت 0.4 درصدی از 73 هزار و 416 واحد در ابتدای هفته گذشته به 73 هزار و 754 واحد در آخرین روز معاملاتی همان هفته رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، صنعت منسوجات به مدد رشد قیمتی قابل توجه زیرمجموعه خود یعنی نساجی بروجرد به بازدهی مثبت بیش از 100 درصدی دست یافت و از میان صنایع مختلف به عنوان پربازده ترین صنعت انتخاب شد.

بعد از آن صنعت هتل و رستوران با تحقق بازدهی مثبت بیش از 27 درصدی و گروه انبوه سازی با بازدهی مثبت بیش از 10 درصدی رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

این در حالی است که گروه انتشار و چاپ بازدهی منفی بیش از 18 درصدی را محقق ساخت و به عنوان کم بازده ترین صنعت مطرح گردید.

پس از آن صنعت سایر حمل و نقل با تحقق بازدهی منفی بیش از 9 درصدی و پیمانکاری صنعتی با کسب بازدهی منفی بیش از شش درصدی در جایگاه های بعدی قرار گرفتند.

براساس اطلاعات موجود، سهام 389 شرکت طی هفته گذشته در بورس و فرابورس معامله شدند که از میان آنها 152 نماد بازدهی مثبت را به سهامداران خود هدیه کردند، 16 نماد بدون بازدهی مثبت یا منفی همراه شدند و مابقی آنها یعنی 221 شرکت از بازدهی مثبت بی نصیب ماندند و موجب کاهش سرمایه سهامداران خود گردیدند.

برهمین اساس، شرکت کیسون بازدهی مثبت 215 درصدی را طی معاملات هفته گذشته کسب کرد و به عنوان پربازده ترین سهم بورس مطرح شد.

بعد از آن شرکت نساجی بروجرد با بازدهی مثبت بیش از 201 درصدی و سرمایه گذرای میراث فرهنگی و گردشگری با بازدهی مثبت بیش از 27 درصدی رتبه های دوم و سوم را از آن خود ساختند.

اما در مقابل شرکت پتروشیمی فارابی بازدهی منفی حدود 61 درصدی را کسب کرد و عنوان کم بازده ترین سهم بورس را به خود اختصاص داد.

در پی آن شرکت سازه پویش با بازدهی منفی حدود 30 درصدی و شرکت سرمایه گذاری ایران سنا با تحقق بازدهی منفی بیش از 22 درصدی در ردیف های بعدی از نظر کم بازده ترین سهام بورس در هفته گذشته جای گرفتند.

براساس این گزارش، سه رتبه اول عنوان نقدشونده ترین سهام در هفته گذشته به شرکت های پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، سایپا و نیز سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین داده شد و در مقابل مجموعه های فولاد کاویان، گلوکوزان و کاغذ سازی کاوه در انتهای این جدول قرار گرفتند.

در پایان این گزارش می افزاید، معاملات هفته گذشته بورس در حالی به اتمام رسید که تعداد 62 هزار و 316 کد معاملاتی با جابه جایی بیش از سه میلیارد و 645 میلیون سهم طی 330 هزار و 135 دفعه معامله، ارزشی به مبلغ 10 هزار و 316 میلیارد ریال را رقم زدند و در میان سهام شرکت های بورسی بانک پاسارگاد با حجم معاملاتی بیش از 571 میلیون و 253 هزار سهمی به عنوان پرگردش ترین سهم بورس و در مقابل آن شرکت فولاد کاویان به عنوان کم گردش ترین سهم شناخته شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر