بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲
همزمان با تقسیم 310 ریال سود نقدی در مجمع سهامداران کسب شد:

افزایش 87 درصدی سرمایه گذاری کوتاه مدت "وانصار" در چهارمین سال فعالیت

در سالی که گذشت، تثبیت نر خ ارز و قیمت سکه و طلا و همچنین رکود بازار مسکن باعث گردید بخش عمده ای از نقدینگی جذب بازار سرمایه و نهایتاً منجر به افزایش شاخص های بورس و کسب بازده 104 درصدی شود.
کد خبر : ۱۲۸۶۰۶

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه بانک انصار (سهامی عام) رأس ساعت 9:00 روز سه شنبه مورخ 93.04.31 درمحل سالن همایش های بین المللی رایزن با حضور بیش از 69 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای خیابانی به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان نوربخش و خلبانی و به دبیری آقای مردان پور تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس آقای علیزاده و نماینده موسسه حسابرسی دلیرانی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط آقای ابرهیمی مدیر عامل و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

  1. تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 1392.12.29
  2. تقسیم 310 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم
  3. انتخاب موسسه حسابرسی هشیار ممیز به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت و مؤسسه حسابرسی فاطر به عنوان علی البدل
  4. انتخاب روزنامه دنیای اقتصاد و اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

پیام هیأت مدیره

اقتصاد ایران در سال 1392 فراز و فرودهای زیادی را پشت سر گذاشت. در این سال گر چه چالش ها و مشکلات موجود در بازار پول که به عنوان یکی از مهمترین و بارزترین نمادهای اقتصاد کشور شناخته می شود موجب شد تا این بازار راه دشواری را طی نماید لیکن با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و جابجایی دولت همراه با تغییر نگرش دولتمردان جدید به خصوص در عرصه اقتصاد، فرصت های جدیدی نیز برای بازارهای پول و سرمایه فراهم گردید.

مقایسه حجم نقدینگی در پایان سال نسبت به اسفند ماه 1391 حاکی از رشد 29.1 درصدی نقدینگی می باشد که ناشی از افزایش ضریب فزآینده و البته رشد پایه پولی کشور بوده است. بدیهی است افزایش ضریب فزآینده پول می تواند نشان دهنده بهبود کارکرد بانک ها در سال گذشته باشد .

در سالی که گذشت، تثبیت نر خ ارز و قیمت سکه و طلا و همچنین رکود بازار مسکن باعث گردید بخش عمده ای از نقدینگی جذب بازار سرمایه و نهایتاً منجر به افزایش شاخص های بورس و کسب بازده 104 درصدی شود. از طرفی توقف تشدید تحریم های اقتصادی به خصوص در حوزه بانک، بارقه هایی از امید در بهبود وضعیت اقتصادی و همچنین گشایش بازار پولی کشور را موجب شد .

از سویی بانک مرکزی ج. ا. ا براساس قانون برنامه پنجم توسعه مکلف است هر ساله نرخ سود بانکی را متناسب با میزان تورم تعیین کند؛ اما با اعلام نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ماه 1392 معادل 34.7 درصد و نرخ تورم نقطه به نقطه معادل 19.7 درصد توسط بانک مرکزی ج. ا. ا، انتظار می رفت در سال مزبور نرخ سود بانکی افزایش قابل توجهی داشته باشد. لیکن این افزایش، تدریجی و غیر محسوس بود تا اینکه در پایان سال انتشار اوراق مشارکت با نرخ 23 درصد، منجر به رقابت بانک ها در حفظ منابع خود و افزایش نرخ سود سپرده های بانکی با شتاب بیشتر گردید .

بانک انصار در این سال علیرغم همه مشکلات و تنگناهای موجود، در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری که با طرح موضوع حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی مسیر حرکت سیاسی و اقتصادی کشور را تبیین نمودند و همچنین با تلاش و همدلی همکاران بانک سعی نمود تا از فرصت های ایجاد شده در این سال ارزش افزوده بالایی را به خصوص در بخش اقتصادی برای کشور و سهامداران از فعالیت های خود حاصل نماید.

بانک انصار این افتخار را دارد که در سال حماسه اقتصادی، با سعی و تلاش همکاران خود، اهداف و برنامه های پیش بینی شده در سال 1392 را تحقق بخشید و در راستای برنامه های تحولی سه ساله بانک، حرکتی حماسی در حوزه پولی و بانکی به عمل آورد.

هیأت مدیره بانک امید دارد تا در سال آینده با رفع تنگناها و محدودیت های پیش رو و در راستای اجرای طرح تحول سه سال که دومین سال اجرای آن سپری خواهد شد، در بین بانک های کشور به عنوان یک بانک سرآمد اسلامی ایرانی معرفی گردد.

اعضای هیأت مدیره

با قوانین بانک مرکزی، اشخاص حقیقی ذیل به عنوان اعضای جدید هیأت مدیره انتخاب شدند.

مجمع بانک انصار

حاشیه مجمع:

مجمع عمومی عادی فوق العاده صاحبان سهام بانک انصار مورخ 93.4.31 در محل سالن همایش های بین المللی رایزن برگزار شد.

در این جلسه که با حضور بیش از 69 درصد سهامداران رسمیت یافت، مجمع فوق العاده تطابق اساسنامه شرکت با نمونه اساسنامه سازمان بورس را با رأی اکثریت سهامداران به تصویب رساند.

مجمع عمومی سهامداران نیز با همان ترکیب هیأت رییسه رسمیت یافت و ابراهیمی مدیر عامل بانک انصار گزارشی جامع از فعالیت های این مجموعه طی سال 92 ارایه کرد.

وی اظهار داشت: طی سال 92 به ویژه در شش ماهه دوم به دلیل ظهور برخی پدیده های مخرب مشکل نقدینگی در جامعه وجود داشت که بر سیستم بانکی آثاری نامطلوب را تحمیل کرد. با این وجود بانک انصار موفق شد در چهارمین سال فعالیت خود با رشد منافع بانکی همراه شد. بطوریکه منابع بانک در پایان سال مالی مذکور به پیش از 18 هزار و 500 میلیارد تومان رسیده که در مقایسه با سال پیش از آن 36 درصد رشد داشته است و سرمایه گذاری های کوتاه مدت نیز حدود 50 درصد از این مبلغ را شامل می شود که با افزایش بیش از 87 درصد نسبت به سال مالی قبل از آن همراه می باشد.

وی ادامه داد: با این عملکرد و در حالی که رشد منابع جاری حدود پنج بانک منفی بوده، بانک انصار موفق به تحقق 34 درصد رشد در این بخش شده است.

این مقام مسئول با اشاره به کسب رتبه سوم میزان سهام شناور آزاد برای "وانصار" در میان سایر بانک ها از مدیریت و کاهش قیمت تمام شده تأمین پول در این بانک سخن گفت.

وی افزود: با توجه به افزایش رقابت میان بانک ها برای پرداخت نرخ سود بالاتر و در راستای حفظ سپرده های خود قیمت تمام شده پول را تا 20.6 درصد افزایش دادیم. البته در شرایطی که طی سال گذشته حدود 12 درصد نقدینگی موجود در کشور جذب بانک ها و مؤسسات مالی و اعتباری جدید شده، اما در بانک انصار درصد رشد منابع همچنان بالاتر از رشد حجم نقدینگی کل کشور بوده است.

وی مطالبات معوق 1.7 درصدی در بانک انصار را در سیستم بانکی کشور بی نظیر دانست و افزود: در حوزه سهام نیز طی سال گذشته بیش از 108 درصد بازدهی مثبت برای "وانصار" محقق گردید؛ در حالیکه بازده سهام بانک در سال پیش از آن حدود 12 درصد منفی بوده است.

ابراهیمی در خاتمه سخنان خود کسب افتخارات متعدد و دریافت نشان و لوح تقدیر در حوزه های مختلف توسط بانک انصار را گواهی بر عملکرد موفق پرسنل این مجموعه پرتلاش عنوان کرد.

سرمایه و ترکیب سهامداران

سرمايه بانك انصار (شركت سهامی عام) در بدو تأسیس مبلغ 2,000میلیارد ریال بوده که با توجه به افزایش سرمایه های انجام شده، وضعیت آن به شرح زیر می باشد:

مجمع بانک انصار

براساس مصوبه مجمع عمومی فوق العاده در تاریخ 1392.06.20 سرمایه بانک طی دو مرحله از مبلغ 4.000 میلیارد ریال به مبلغ 8.000 میلیارد ریال افزایش یابد. همچنین سهامداران دارای مالکیت بیش از یک درصد به شرح جدول زیر می باشند:

مجمع بانک انصار

ترکیب سپرده های بانک انصار در سال 1392

مجمع بانک انصار

سهم بانک انصار از کل سپرده های سیستم بانکی

مجمع بانک انصار

* منابع اطلاعات: اطلاعات کل سپرده ها براساس گزارش بانک مرکزی تا بهمن ماه برای اسفند 92 برآورد شده است.

* سپرده های بانک های خصوصی براساس گزارش کانون بانک ها می باشد.

ملاحظه: بالغ بر 12 درصد از رشد سهم بانک های خصوصی به دلیل اعمال آمار و اطلاعات بانک ها و مؤسسات جدید می باشد.

روند رشد منابع بانک انصار و رشد حجم نقدینگی کشور را در چهار سال گذشته نشان می دهد. همانگونه که ملاحظه می شود در سال 1392 همراه با کاهش رشد نقدینگی، درصد رشد منابع بانک نیز کاهش یافته است لیکن نسبت به رشد حجم نقدینگی کشور حدود 10 واحد (معادل 39 درصد) بیشتر می باشد.

مجمع بانک انصار

ترکیب منابع ارزان و گران قیمت بانک انصار و متوسط بانک های خصوصی عضو کانون (توسط صنعت) در پایان اسفند ماه 1392 را نشان می دهد. بدیهی است ترکیب مناسب تر سپرده های بانک انصار مزیت رقابتی خوبی را ایجاد نموده و موجب کاهش بهای تمام شده پول در بانک انصار گردیده است:

مجمع بانک انصار

توسعه زنجیره ارزش در بانک

در راستای مأموریت اصلی بانک که افزایش ارزش سهام سهامداران می باشد، اقدامات اساسی به منظور توسعه زنجیره ارزش در سال 1392 صورت پذیرفته که شمای کلی آن به صورت زیر قابل ترسیم است:

مجمع بانک انصار

عملکرد بانک در بازار سرمایه

در تاریخ 1390.04.29 بانک انصار در بورس اوراق بهادار تهران درگروه واسطه گری مالی با نماد "وانصار" پذیرفته شد و سها م آن برای اولین بار در تاریخ 1390.06.06 در تابلوی اصلی بورس مورد معامله قرار گرفت. بانک انصار در سال 1392 در فهرست 50 شرکت فعال تر بورس اوراق بهادار تهران قرار گرفته و رتبه 39 را به خود اختصاص داده است. وضعیت معاملاتی سهام بانک طی سال 1392 و در مقایسه با سال گذشته به شرح جدول زیر می باشد:

مجمع بانک انصار

روند قیمت سهام بانک انصار براساس معاملات انجام شده در بورس تهران و همچنین نمودارهای شاخص کل بانک ها و شاخص کل بورس در سال 1392 را نشان می دهد:

مجمع بانک انصار

بررسی و ارزیابی سهام بانک

نمودار زیر وضعیت بازدهی سهام بانک را در سال 1392 و در مقایسه با سال گذشته نشان می دهد. همانگونه که ملاحظه می شود در حالی که بازده سهام بانک در سال گذشته حدود 12 درصد منفی بوده است در سال 1392 بازده بانک نیز متأثر از عملکرد بانک و روند مثبت شاخص های بورس، رشد قابل توجهی داشته و به 108 درصد رسیده که در مقایسه با سال قبل 120 واحد افزایش نشان می دهد.

مجمع بانک انصار

بررسی شاخص ها و نسبت های مالی بانک

وضعیت شاخص های عملکردی بانک را طی مدت فعالیت و در پایان سال 1392 را می توان در جدول زیر مشاهده نمود:

مجمع بانک انصار



وبسایت شرکت:

http://www.ansarbank.com


اشتراک گذاری :
ارسال نظر