بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۷
کد خبر : ۱۳۲۶۲۳

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - طنز روز

فرزین پورمحبی

- زمین شناسان متعهد کشورمان کلی زحمت می کشند تا یک میدان نفتی را پیدا کنند.

- تیم های حفاری متعهد کشورمان کلی زحمت می کشند که در آن میدان نفتی، چاهی حفر کنند.

- تیم های استخراج متعهد کشورمان کلی زحمت می کشند تا از آن چاه حفر شده، نفت استخراج کنند.

- نمایندگان متعهد کشورمان در اوپک کلی زحمت می کشند تا برای نفت استخراج شده قیمت تعیین کنند.

- تیم های بازار یاب متعهد کشورمان کلی زحمت می کشند تا بر اساس قیمت تعیین شده، مشتری دست به نقد پیدا کنند.

- ملوانان متعهد کشتی های نفت کش کشورمان کلی زحمت می کشند که علی رغم حضور فعال دزدان دریایی و تحریم بیمه کشتی ها و... نفت را برسانند به آن مشتری های دست به نقد.

- کارکنان متعهد بانک های کشورمان کلی زحمت می کشند تا پول مشتری های دست به نفد را بریزند به حساب خزانه.

- کارمندان متعهد خزانه کشورمان کلی زحمت می کشند تا این پول را برسانند دست ملت شریف ایران.

- ملت شریف ایران کلی زحمت می کشند تا برای تفریح و نشاطشان این پول را در جایی درست و درمان خرج کنند.

- دلواپسان متعهد کشومان کلی زحمت می کشند با قوانینی همچون تفکیک جنسیتی و ساپورت و ... نگذارند جایی درست و درمان برای تفریح و نشاط در داخل کشور تاسیس شود.

- ملت شریف ایران هم به‌ناچار کلی زحمت می کشند تا برای تفریح و نشاطشان بروند به آنتالیا و دوبی و تایلند و ...

- کشورهای فوق الذکر بدون هیچ زحمتی پول نفت را می گیرند و می خورند و دست آخر هم، بدون هیچ تعهدی به ملت شریفمان تجاوز و هتک حرمت می کنند.

- با همه این احوال، ملت ما کلی زحمت می کشند تا با دریافت پول نفت بعدی باز هم بروند به همان کشورهایی که پولشان را می خورند و به آنها تجاوز می کنند!!

البته نباید این موضوع را مانند جریان ناظم آن مدرسه زبانمان لال یک گرایش دو طرفه نامید ... اشکال کار در مسؤولینی است که خوابیده اند تا دیگران با آسودگی بیدار بمانند.

به عقیده بنده شعر: «ما بکاریم تا دیگران بخورند.» کمی به تفسیر نیاز دارد تا از سوی مسئولان متعهد اما ساده دل و رقیق القلب ما خیلی جدی گرفته نشود. در شرائط فعلی نباید چنان شرایطی را برای دیگران فراهم کرد که آنها در اثر زدن خوشی به زیر دلشان رودل کنند و بر سرمان بالا بیاورند.

دقیقا نمی دانم اما حدس می زنم که شعر:

«زمینش مال ما نونش مال مردم.»

برای همین جریان نفت و مسئله گردشگری ما و به طور کلی ملت زحمتکش ما سروده شده است.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
فرجام 538
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۴
یک باردیگر اندیشه های ژرف و خلاقانه و موشکافانه ی آقای فرزین پورمحبی را که در عبارات بالا به منصه ی ظهور رسیده مطالعه فرمایید . درست مثل آنهایی که شیر دهانشان را سوزانده و به اشتباه فوت ماست می کنند ، تحلیل فرموده . فقط یک خواهش از جناب ایشان دارم : لطفا از آن دوخانم بپرسید ساعت 3 نیمه شب تنهایی در سواحل یک کشور غریبه چه می کردید ؟ متاسفانه بعضی ها خارج رفتن هم بلد نیستند .
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۵
مثل همیشه عالی بود ... اون کسانی هم که فکر می کنند 3 نصفه شب تنها برای زنان خرابه باید بهشون گفت که زنهای خیابانی در اون موقع جاهای دیگه ای هستند نه کنار ساحل ... ایکاش بقهمیم که انسان بعضی وقتها به هزار دلیل ممکنه نیاز داشته یاشه که بزنه بیرون و غرق اقکارش بشه ...
فرجام 538
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۱
آه علی عزیزم سلام . چقدر احساساتت لطیف و رمانتیک است . راستش را بگو !شما به عنوان یک مرد اگر نصف شبی به هزار دلیل ممکنه نیاز داشته یاشی که بزنی بیرون و غرق اقکارت بشی ، محل عبور خود را خیابانهای تاریک و پرت و ناشناخته انتخاب می کنی ؟ البته اگر یک پسر نوجوان هستی ، بهتراست نصف شب پشت پنجره ی اطاقت غرق در افکارت بشی . این را از این بابت گفتم که 40 سال قبل معلم ادبیاتمان می گفت : بچه ها شما دراین سن با یک دختر تفاوتی ندارید و باید خیلی مراقب خودتان باشید . این وقاحت را از من ببخش . فقط خواستم اینقدر رمانتیک و احساساتی نباشی .