{mosimage}با ادامه مشكلات عرضه پروپيلن در آسيا و رشد شديد قيمت پلي پروپيلن ، قيمت پروپيلن در بازارهاي آسيايي به بالا ترين ركورد خود دست يافته است .

"> پروپيلن ركورد زد

بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ تير ۱۳۸۷ - ۰۹:۵۰

{mosimage}با ادامه مشكلات عرضه پروپيلن در آسيا و رشد شديد قيمت پلي پروپيلن ، قيمت پروپيلن در بازارهاي آسيايي به بالا ترين ركورد خود دست يافته است .

کد خبر : ۱۳۴۸۷

پروپيلن ركورد زد

گروه بين الملل بورس نيوز- با ادامه مشكلات عرضه پروپيلن در آسيا و رشد شديد قيمت پلي پروپيلن ، قيمت پروپيلن در بازارهاي آسيايي به بالا ترين ركورد خود دست يافته است .

در چهار هفته گذشته قيمت اين محصول با بيش از 250 دلار افزايش به 1745 دلار در هر تن تحت قرار داد FOB در كره رسيده است . اين قيمت براي قرارداد هاي CFR در چين نيز 1820 دلار مي باشد .

اعتصاب رانندگان كاميون كره جنوبي مهمترين عاملي بود كه در هفته گذشته به روند رو به رشد قيمت پروپيلن در آسيا دامن زد و باعث افزايش توجه اين محصول پتروشيمي شد .

در طول اعتصاب اخير در كره جنوبي ، شركت هاي عمده توليد كننده هم از لحاظ رساندن محصول خود به بازار و هم از حيث دسترسي به مواد اوليه توليد به شدت دچار مشكل شدند .

تبعات اين اعتصاب به حدي بود كه شركت SAMSUNG TOTAL در هفته گذشته مجبور شد تا بزرگترين واحد توليد پروپيلن خود را به حالت تعطيل در آورد .

پروژه اخير توان توليد سالانه 300 هزار تن پروپيلن را دارد و تعطيلي موقتي اين سايت عرضه اين محصول را با تنگناهايي روبرو كرده است .

پيش از اين نيز قيمت پروپيلن به علت كاهش توليد از جانب چين به شدت بالا رفته بود .

بسياري از توليد كنندگان محصولات پتروشيمي در آسيا به دنبال افزايش قيمت نفت خام و محصولات مرتبط ، توليد پروپيلن را به نفع توليد ساير محصولات پرسود تر كم كرده بودندكه اين امر تاثير بسزايي در جريانات اخير بازار پروپيلن داشته است .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر