بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
از میان صنایع فعال بورسی صنعت زراعت بازدهی مثبت بیش از 11 درصدی را به دست آورد و در جایگاه نخست جدول پربازده ترین نشست. بعد از آن نیز صنایع سایر معادن و کانی غیر فلزی در ردیف های دوم و سوم قرار گرفتند.
کد خبر : ۱۳۶۳۱۲
نویسنده :
جمشیدی
معاملات هفته گذشته تالار شیشه ای در حالی پایان یافت که شاخص کل در آخرین روز معاملاتی هفته وارد کانال 72 هزار واحدی شد، اما صعود نماگر بازار سرمایه تا پایان معاملات آن روز پایدار نماند و در نهایت بار دیگر به مدار 71 هزار واحدی بازگشت.

بدین ترتیب شاخص کل با بازدهی مثبت حدود 0.2 درصدی از 71 هزار و 783 واحدی در ابتدای هفته گذشته به 71 هزار و 978 واحد در آخرین روز معاملات هفته رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، از میان صنایع فعال بورسی صنعت زراعت بازدهی مثبت بیش از 11 درصدی را به دست آورد و در جایگاه نخست جدول پربازده ترین نشست. بعد از آن نیز صنایع سایر معادن و کانی غیر فلزی در ردیف های دوم و سوم قرار گرفتند.

اما در مقابل، صنعت انتشار و چاپ با تحقق بازدهی منفی بیش از سه درصدی به عنوان کم بازده ترین صنعت از میان صنایع مختلف مطرح شد و پس از آن گروه های قند و شکر و نیز پست و مخابرات رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

طی هفته گذشته در مجموع سهام 389 شرکت در بازار سهام معامله شدند که از میان آنها بازدهی مثبت رهاورد 220 نماد بود، معاملات سهام چهار مجموعه بورسی بدون بازدهی مثبت یا منفی پایان یافت و در نهایت مابقی نمادها، یعنی 165 شرکت نیز بازدهی منفی محقق ساختند.

براساس این گزارش، بازدهی مثبت بیش از 34 درصدی سهام شرکت دارو امین موجب شد تا "دامین" به عنوان پربازده ترین سهم بورس طی معاملات هفته گذشته شناخته شود و در پی آن بیمه رازی و نیز بیمه اتکای ایرانیان در جایگاه های دوم و سوم قرار گیرند.

این در حالی است که سهام برخی از شرکت های فعال بورسی همچون قند تربت جام، سرمایه گذاری توسعه شمال و کاشی سعدی از کسب بازدهی مثبت بی نصیب ماندند که در این بین رتبه اول کم بازده ترین سهم به "قجام" با تحقق بازدهی منفی بیش از 32 درصدی اختصاص یافت.

براساس اطلاعات موجود، رتبه نخست نقد شونده ترین سهام به شرکت های سرمایه گذاری خوارزمی، پارس خودرو و زامیاد اختصاص یافت و در مقابل آن شرکت های سرمایه گذاری فلات ایران، کاغذ سازی کاوه و پارس پامچال در انتهای جدول قرار گرفتند.

در پایان این گزارش می افزاید، تعداد 58 هزار و 35 کد معاملاتی با جابه جایی بیش از دو میلیارد و 124 میلیون سهم طی 256 هزار و 125 دفعه معامله، ارزشی به مبلغ پنج هزار و 881 میلیارد ریال را رقم زدند.

همچنین سهام بانک گردشگری با حجم معاملاتی بیش از 148 میلیون و 553 هزار سهمی به عنوان پرگردش ترین سهم بورس و در مقابل سرمایه گذاری فلات ایران به عنوان کم گردش ترین سهم برگزیده شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر