بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۰
مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در گفت‌وگو با تسنیم:

متولی تعیین سبد سوخت وزارت نفت است/مشخص نبودن سهم‌ هر سوخت به چالش تبدیل شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گفت: اینکه سهم مطلوب هر سوخت در سبد سوخت کشور برای امروز و آینده مشخص نیست؛ خود یک چالش در بخش انرژی کشور است.
کد خبر : ۱۳۶۳۷۵

نصرت اله سیفی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: متولی تعیین سهم مناسب سوخت های مختلف در سبد سوخت کشور؛ شرکت بهینه سازی مصرف سوخت نیست.

وی افزود: اینکه سهم مطلوب هر سوخت در سبد سوخت کشور برای امروز و آینده مشخص نیست؛ خود یک چالش در بخش انرژی کشور است.

مدیرعامل سازمان بهینه سازی مصرف سوخت با بیان اینکه به صورت سازمانی باید معاونت برنامه ریزی وزارت نفت به بحث تعیین جزئیات سبد سوخت کشور بپردازد، گفت: کلیات این موضوع در طرح جامع انرژی کشور که مورد بررسی موسسه مطالعات بین المللی انرژی قرار گرفته وجود دارد که باید دید با اتمام بررسی های دولت و مجلس روی طرح جامع انرژی کشور، تعیین جزئیات سبد سوخت کشور به چه گونه ای خواهد شد.

به گزارش تسنیم، با وجودی که در گذشته سهم 20 درصدی CNG و 5 درصدی LPG و 75 درصدی بنزین در سبد سوخت خودروهای سبک هدفگذاری شده بود، امروز حدود 25 درصد سهم CNG و 75 درصد سهم بنزین است و دولت در حال مطالعه ورود گازوئیل به سبد سوخت خودروهای سبک است.

تصمیم برای ورود گازوئیل به چرخه حمل و نقل خودروهای سبک در حالی است که هیچ سهم مطلوبی برای گازوئیل در سبد سوخت مشخص نشده و افزایش سهم CNG نیز در حالی در برنامه دولت قرار دارد که هیچ رقم مشخصی از سهم مطلوب CNG در چرخه حمل و نقل کشور برای دهه های آتی در چشم انداز انرژی کشور تدوین و ابلاغ نشده است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر