بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴
در معاملات روز جاری ارزش معاملات بازار فرابورس نسبت به روزهای گذشته افزایش داشت در حالی که ارزش معاملات بورس تغییر خاصی را نمایش نداد البته علت اصلی رشد حجم و ارزش معاملات فرابورس سهام شرکت "پترول" بود که چند روزی است تخته گاز در حال طی روند صعودی است.
کد خبر : ۱۳۷۲۲۴
نویسنده :
آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 93.08.06 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 5 واحد افت به رقم 54649 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 95 واحد رشد عدد 144435 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 8 واحد افزایش به رقم 73967 واحد رسيد.

همچنین در این روز "حکشتی" با 51 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فارس" با 63 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 0.10 واحد افزایش به رقم 847 واحد رسید.

در این شرایط امروز "پترول" با 2 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل "ذوب" با 0.81 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1522 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1333 میلیارد ریال رسید.

در معاملات امروز بازار قابل قبولی را شاهد بودیم، امروز روند متعادلی در اغلب نمادهای بورسی قابل مشاهده بود و بازار از یک ثبات نسبتاً خوبی برخوردار بود. امروز در اغلب نمادها سهام پر پتانسیل روندی را در پیش گرفته بود که می شد گفت مستحق آن بوده البته این موضوع برای برخی نیز صادق نبود که امروز در خصوص آنها بیشتر صحبت خواهیم کرد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، در معاملات روز جاری ارزش معاملات بازار فرابورس نسبت به روزهای گذشته افزایش داشت در حالی که ارزش معاملات بورس تغییر خاصی را نمایش نداد البته علت اصلی رشد حجم و ارزش معاملات فرابورس سهام شرکت "پترول" بود که چند روزی است تخته گاز در حال طی روند صعودی است.

چند نکته جهت اطلاع

"پترول: با احتساب معاملات امروز دقیقاً 5 روز است که در حال طی روند صعودی می باشد اما جالب تر آنکه در این 5 روز بیش از 257 میلیون از سهام این شرکت معامله شده و همچنان با تقاضای خرید همراه است. اهالی تالار معتقدند برخی شایعات مبنی بر تمایل یک خریدار حقوقی برای ورود به هیأت مدیره این شرکت و نیز احتمال فروش سهام پتروشیمی پردیس توسط شرکت مذکور سبب افزایش اقبال بازار به این سهام شده البته هنوز هیچ منبع رسمی این شایعات را تکذیب یا تأیید نکرده اما آنچه به نظر می رسد آن است که "پترول" از جمله شرکت های پر پتانسیل گروه پتروشیمی می باشد.

گروه بانکی: آتش تند این گروه کمی زود خاموش شد اما اهالی تالار معتقدند فعلاً گروه مذکور به آتش زیر خاکستر تبدیل شده و نگاه آنها معطوف به سوم آذر است و اگر توافقی حاصل شود شاید این آتش به آتشفشان تبدیل شود.

کالسیمین: روند معاملات این شرکت هم مشکوک شده، برخی تقاضاهای خرید بیش از 200 هزار سهمی با نمایش یک یا دو هزار سهمی در سامانه معاملات حکایت از حرکت چراغ خاموش خریداران این سهم دارد. هم اکنون در حال تحقیق بیشتر از سهام این شرکت می باشیم که به محض کسب اطلاعات با اهمیت، اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وقتی که آب سر بالا می رود: موضوع اصلی گزارش امروز ما مربوط می شود به پیدایش مجدد پدیده حرکت بر خلاف جهت در برخی سهام بورسی، خیلی وقت بود که سهامداران به دلایل توقف و بازگشایی نمادها نگاه منطقی داشتند، تقریباً می شد تشخیص داد که با توجه به دلیل توقف نماد در روز بازگشایی سهم چه روندی را در پیش خواهد گرفت، اما چندی است که روندی غیرمنطقی بر شرایط مذکور حاکم شده، "شکربن" تعدیل منفی با اهمیت می دهد اما در روز بازگشایی با صف خرید مواجه می شود، "شدوص" خبر از کاهش سود می دهد اما رشد قیمت نتیجه این اقدام می شود بعد "کترام" با رشد 94 درصدی سود همراه می شود اما افت قیمت و روند نزولی ماحصل این اتفاق می گردد، از این دست موارد در حال گسترش می باشد و مجدداً شرایطی را ایجاد می کند که اهالی تالار را دچار دوگانگی تصمیم و نظر می کند. این اتفاقات در صورتی که تداوم پیدا کند نگران کننده خواهد شد چون تحلیل فاندامنتال با بازدهی سهام غیر همسو شده و سبب نااطمینانی می گردد. این گفته ها تنها جهت اطلاع بود و بس.

"خاهن": نارضایتی و شکایت نامه ها از یک اقدام این شرکت روز به روز در حال فزونی است. آنچه مسلم است، تخلف در پرداخت وجه حق تقدم های استفاده نشده مشخص و آشکار است اما اینکه چرا هیچ مقام مسئولی به آن رسیدگی نمی کند جای تعجب بسیار دارد. تخطی از قوانین توسط شرکت ها موضوعی است که انتظار می رود مسئولین امر به آن واکنش سریع و قوی دهند اما متأسفانه بارها و بارها این قبیل موارد با کوتاهی از جانب مسئولین مواجه شده، آقای مسئول، آقای رییس لطفاً به داد سهامداران این شرکت برسید، مردم گناه نکردن که حق تقدم این شرکت را خریدند، آقا جان شما با چه اجازه ای سرمایه مردم را بیش از زمان قانونی نزد خودت نگه داشتی. آقای رییس این مطلب صرفاً جهت اقدام بود نه اطلاع.

راستی یادتون هست که قدیم ندیما یه گروه پر طرفدار به اسم پالایشی داشتیم، یادشون بخیر سعادتمند و عاقبت به خیر شدن. در دوران اوج نزول بازار در امن ترین حاشیه بورس قرار گرفتند. آقا میگن مثل اینکه خطر رفع شده و از سقوط بورس دیگه خبری نیست می توانید برگردین.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳
آقا حرفت با صراحت بزن نترس چرا میگی صرفا جهت اطلاع .تو این بازار والله موندیم چه کار کنیم...
جلال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷
جمله آخرتون ناعادلانه بود/..سهام های پلایشگاهی 5ماه قبل از اصلاح بازار افت کرده.برید شبندر ،شاوان،شپنا،شتران و....رو نگاه کنید.الان 13ماهه که این گروه رشد نکردند.نمودارشون رو نگاه کردید یا مثل بعضی ها،هوایی تحلیل کردید.با تشکر .ج
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹
تو را خدا یکی به مدیر عامل شرکت آهنگری تراکتور سازی بگه پول ما را بده . بدهی قرض و بدبختی داریم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۱
ممنون از بورس نیوز که قوت قلبی شده برای متضررین "خاهنح". متاسفانه معلوم نیست چرا در قبال تخلفات متعدد این شرکت سکوت اختیار کرده اند!!
ناصر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۲
اقا با پالایشی چه خصومتی داری؟ شاوان 4300تومنی شده 1830تومنی شما بگو اصلاح نیست چیه؟؟همینطور شراز شبریز شبندر شپنا قیمتشون یک سوم شده کاش اصلاح بود سهامدارانشون ورشکست کردند شما مینویسی{{راستی یادتون هست که قدیم ندیما یه گروه پر طرفدار به اسم پالایشی داشتیم، یادشون بخیر سعادتمند و عاقبت به خیر شدن. در دوران اوج نزول بازار در امن ترین حاشیه بورس قرار گرفتند. آقا میگن مثل اینکه خطر رفع شده و از سقوط بورس دیگه خبری نیست می توانید برگردین}}
امین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۸
سلام
فکر کنم نویسنده این مطلب خیلی زورش گرفته از این که بعضی از سهم های خفته و پر پتانسیل مانند "پترول" که هم از نطز سود آوری و هم از نطر بنیادی دارای پتانسیل بالایی است،تخته گاز به هدف های بالای 400 تومن با توجه به نزدیک شدن به مجمع عمومی سالیانه و خبر های خوب برای سهامدارانش در حال حرکت می باشد. حالا برای سم پاشی کردن و مانع از حرکت این چنین سهم هایی تلاش کرده و شایعه پراکنی می کنند تا روند صعودی سهم را متوقف کرده و در راستای سیاست های اربابان خود (حقوقی ها و سهام داران عمده که در قالب کد های حقیقی سهم می خرند) قدم بردارد.
ناشناس
UNITED STATES
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۰
من هنوز تو کف تعدیل سود بیش از 100 درصدی خودرو مونده ام که چطور صف خرید نشد دیروز .بازار آماتوری داریم که بیشتر به دست سهامداران دیگه نگاه می کنند نه هذف خودشون
علی
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۲
عزیزم کف کردن داره ؟
تازه با این تعدیل، پی بر ای اون شده 9.5
شما یه کم فکر کن بجا کف کردن
بورس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۳
شبندر از 1800تومان به1000 تومان رسیده و چند ماه هم بسته مانده بعد شما می فرمایید در امان مانده !!!!!!!
علی
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۶
خداییش من هم دردم گرفت
یکسال پیش 1500 خریدم وآخرین روز 1060 بود. بعدش هم که به تاریخ پیوست.
واقعا ما از شما انتظار بیشتری داریم آقای بورس نیوز.
((در دوران اوج نزول بازار در امن ترین حاشیه بورس قرار گرفتند)) واقعا برای این حرف نسنجیده دلجویی کنید لطفا
فری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۹
خیالتان راحت بیمه ها رشد فزاینده تری نسبت به هر گروه بورسی خواهند داشت/
محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۱
ممنون بورس نیوز عزیز حرف دل ما را زدی... الان چندماهه از مهلت قانونی پرداخت پول حق تقدم ما گذشته ولی شرکت پول ما را نمی ده .تلفن شرکت را هم جواب نمی دن . اقان مسول بورس به داد ما برسید !!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۵
باسلام
شرکت معادن بافق(کبافق)که قراربودازتاریخ اول شهریورماه شروع به واریزسودبه حساب سهامداران حقیقی نمایدمتاسفانه بعدازهربارکه با شرکت تماس گرفتم گفتندتاآخرهفته واریزمی شودیاآخرماه شهریوروهمچنین درحدود20روزپیش تماس گرفتم گفتندتاآخرمهروالان بالای 5باربه امورسهام شرکت زنگ زدم ولی ازواریزسودخبری نیست لطفا"اطلاع رسانی فرمائید.
باتشکر
milad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۵
کاملا موافقم که شرکت خاهن باید هر چی زودتر حق و حقوق سهامداراشو بده ولی من که چند روز پیش سهم خریدم اگه طولانی مدت بسته باشه چه خاکی به سرم بریزم
ایرج
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۷
ضمن سپاس چندین باره از بورس نیوز عزیز که درد و دل سهامداران حقیقی رو بازگو می کنی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۷
لطفا در مورد شرکت هایی مثل حتاید که مدت توقف نمادشان از یک سال هم گذشته و هنوز هم که هنوز است مسئولین بی مسئولیت شرکت اعصاب سهامداران آن را خراب کرده اند هم مطلب بنویسید شاید سازمان بورس و سایر سازمان های نظارتی کمی بخود بیایند و تصمیمی جدی در جهت منافع سهامداران جزء بگیرند.
آیدین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۵
دوستانی که شرکتهاشون مطابق زمانبندی سودشونو نمیده هرچه زودتر به سازمان شکایت کنند. خیلی زود جواب میده
فروتن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۴
پروفسور اگر به سود بود که شکربن قبل از تعدیل 250 هم نمی ارزید. همه می دانند که این شرکت فقط از بابت فروش زمین هر سهمش 450 تومان گیرش میاد در ضمن 120 هم سود انباشته دارد. خودت حساب کن ببین چند میارزد.
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۶
پاراگراف آخر کنایه بود واقعاً عالی بود درست فرمودید اینها فکر میکردند که بازار منفی بشود پالایشگاهی ها را بستند.
اما یه چیزی بهتون بگم نهایتش این است هر کی دیگه هم بیاد هیچی حالیش نیست
شهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۹
بیچاره از خاهن این سهم درجه یک بازار به کدال مراجعه کن درخواست شماره حساب کرده شماره حساب بده تا واریز بشه حتما جا موندی از خرید سهم حیف شد نخریدی
مریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۹
سلام
در مورد پالایشی ها یکم بی انصافی میکنید اونا به حد کافی در موقع نزول بازار افت داشتن مثلا شاوان 4300 تومانی تا1800 افت کرده بیش از 50 درصد ..............
فقط بلا تکلیفیه که نصیب سهامدارای پالایشی ها شده.
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲
بورس نیوز!!!!!!!!!!!!!!!خیلی خیلی بی انصافی!!!!!!!!!شبندر1800تومنی من، قبل ازرفتن به مجمع شد1000تومن،وحالافرداپس فرداهم میخادبا750تومن بازشه!!!!!!وحالاتومیگی پالایشی هادرحاشیه امن بازار قرارگرفتند!!!!!!!!!!خیرآقاجان!سهامداران شبندربیشترازبقیه ضررکردندوخواهندکرد(درروزهای آتی)
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳
شهرام جون تو که از خاهن طرفداری میکنی! جهت اطلاع بگم از فردای روزی که شرکت اعلام کرد شماره حساب بدیم، من شماره حساب فرستادم اما تا الان هیچ اتفاقی نیفتاده
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴
باسلام مسئولین محترم بورس نیوز لطفا یه پیگیری هم درمورد سهام بانک آینده انجام واطلاع رسانی بفرمایید با تشکر
محمد حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۷
باز بگین پدیده بده