بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۵
کد خبر : ۱۳۸۰۱۲

در پی دیدار رییس سازمان توسعه تجارت با سفیر ونزوئلا در تهران، طرفین ضمن تاکید بر عملیاتی کردن توافقات صورت گرفته در هشتمین کمیسیون مشترک ایران و ونزدوئلا، صادرات داروی ایران به ونزوئلا مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، آمن هوتب زامبرانو، سفیر ونزوئلا در تهران به درخواست ونزوئلا برای واردات دارو از ایران اشاره و اظهار امیدواری کرد با توجه به ظرفیت بالای ایران در تولید و صادرات دارو و نیازمندی ونزوئلا به این کالا قراردادی میان طرفین در این زمینه منعقد شود.

سفیر ونزوئلا در تهران این کشور را مقصدی برای ورود به بازار آمریکای لاتین دانست و با تاکید بر ایجاد خط هوایی، تصریح کرد: ایران با افزایش صادرات به ونزوئلا بتواند به بازار آمریکای لاتین دست یابد.

زامبرانو پیگیری توافقات صورت گرفته در کمیسیون مشترک تهران و کاراکاس را نقطه مثبتی در ارتباط دو کشور دانست و گفت: باید تلاش کنیم که راه ارتباط دو کشور باز بماند و تعهدات دو طرفه عملیاتی شود.

طبق اعلام سازمان توسعه تجارت، وی با اعلام سفر آتی وزیر صنایع ونزوئلا به تهران اظهار امیدواری کرد با این سفر گامی در جهت رفع مشکلات توسعه تجارت دو طرف برداشته ‌شود.

ولی‌الله افخمی‌راد، رییس سازمان توسعه تجارت نیز در این نشست از وزیر بهداشت و درمان ونزوئلا دعوت کرد تا از کارخانه‌های داروسازی ایران بازدید و لیست اقلام مورد نیاز کشور متبوعش را ارائه کند.

رییس سازمان توسعه تجارت در مورد صادرات مواد شوینده به ونزوئلا هم گفت: با ارائه اقلام مورد نیاز از سوی کاراکاس صادرات مواد شوینده به این کشور از سر گرفته می‌شود.

وی با تاکید بر حل مشکلات مالی شرکت‌های ایرانی فعال در ونزوئلا گفت: این شرکت‌ها ملزم به ارائه گزارش از فعالیت‌های خود هستند و علت برخی تاخیرها در انجام پروژه این شرکت‌ها عدم تامین مالی آنها از سوی ونزوئلا بوده است که با رفع مشکلات، پروژه‌ها با جدیت انجام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، هشتمین کمیسیون مشترک ایران و ونزوئلا در شهریور ماه گذشته با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و وزرای امور خارجه، نفت و صنعت ونزوئلا برگزار شد.

پیش از این جلسه نیز نمایندگان شرکت‌های فعال در ونزوئلا از جمله ایمیدرو، بانک توسعه صادرات، اداره همکاری‌های منطقه‌ای وزارت بهداشت، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بانک مشترک ایران و ونزوئلا، سازمان زمین‌شناسی، شرکت کشتی‌سازی، خانه‌سازی ایرانیان در جلسه‌ای با رییس سازمان توسعه تجارت مسائل و مشکلات سرمایه‌گذاری در کاراکاس را مطرح و در خصوص رفع آنها چاره‌اندیشی کردند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر