بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۴
شرکت های سرمایه گذاری نیروگاهی ایران سنا، گاز لوله، تولید تجهیزات سنگین هپکو، قند تربت جام در ردیف های نخست پربازده ترین سهام قرار گرفته اند که مجموعه های مذکور در بازار پایه توافقی معامله می شوند. میزان بازدهی و حجم معاملاتی این شرکت ها در جدول زیر آورده شده است.
کد خبر : ۱۳۸۳۱۴
نویسنده :
جمشیدی
معاملات تالار شیشه ای طی هفته گذشته با بازدهی مثبت اندک شاخص کل پایان پذیرفت، به گونه ای که نماگر بازار سرمایه از 76 هزار و 166 واحد در اولین روز معاملاتی هفته به 76 هزار و 589 واحد طی چهارشنبه همان هفته رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، رشد قیمتی بیش از 12 درصدی تک سهم صنعت سایر معادن یعنی شرکت تأمین ماسه موجب شد تا این گروه به عنوان پربازده ترین صنعت از میان صنایع مختلف شناخته شود.

پس از آن صنایع ماشین آلات و تجهیزات و نیز لاستیک و پلاستیک در جایگاه های دوم و سوم قرار گرفتند.

این در حالی است که صنعت محصولات کاغذی با تحقق بازدهی منفی بیش از پنج درصدی صدر نشین جدول کم بازده ترین صنایع شد.

بعد از آن، گروه های استخراج نفت به جز کشف و نیز ذغالسنگ در ردیف های بعدی این جدول قرار گرفتند.

در مجموع طی هفته گذشته سهام 406 شرکت در بورس معامله شد که 242 نماد بازدهی مثبت را برای سهامداران خود به ارمغان آوردند، هفت نماد بدون مثبت یا منفی همراه شدند و مابقی شرکت ها یعنی 157 مجموعه بورسی بازدهی منفی را محقق ساختند.

به گونه ای که شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان بازدهی مثبت حدود 25 درصدی را به دست آورد و بدین ترتیب عنوان پربازده ترین سهام را از آن خود ساخت. بعد از آن بیمه آسیا و شرکت توریستی و رفاهی آبادگران ایران قرار می گیرند.

البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که شرکت های سرمایه گذاری نیروگاهی ایران سنا، گاز لوله، تولید تجهیزات سنگین هپکو، قند تربت جام در ردیف های نخست پربازده ترین سهام قرار گرفته اند که مجموعه های مذکور در بازار پایه توافقی معامله می شوند. میزان بازدهی و حجم معاملاتی این شرکت ها در جدول زیر آورده شده است.

این در حالی است که شرکت داروسازی اکسیر در پی افت قیمتی بیش از 23 درصدی خود طی پنج روز معاملاتی هفته گذشته به عنوان کم بازده ترین سهام مطرح شد و در پی آن شرکت های چین چین و سیمان دورود رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

علاوه بر این، شرکت کیسون با تحقق بازدهی منفی 43.59 درصدی و حجم معاملاتی بیش از یک میلیون و 748 هزار سهمی کم بازده ترین سهام طی هفته گذشته بود که سهام مجموعه مذکور نیز در بازار پایه توافقی مورد معامله قرار می گیرد و به همین دلیل در جدول فوق آورده نشده است.

عنوان نقدشونده ترین سهام نیز به بانک حکمت ایرانیان، بانک تجارت و سرمایه گذاری سایپا اعطا شد و در مقابل شرکت های گلوکوزان، قند بیستون، سیمان آرتا اردبیل و نوش مازندران در انتهای این جدول قرار گرفتند.

در پایان این گزارش می افزاید، معاملات هفته گذشته بورس در حالی خاتمه یافت که تعداد 104 هزار و 65 کد معاملاتی با جابجایی بیش از پنج میلیارد و 967 میلیون سهم طی 585 هزار و 581 دفعه معامله، ارزشی به مبلغ بیش از 15 هزار و 793 میلیارد ریال را رقم زدند و شرکت سایپا با حجم معاملاتی بیش از 438 میلیون و 814 هزار سهم به عنوان پرگردش ترین سهم و در مقابل آن شرکت گلوکوزان به عنوان کم گردش ترین برگزیده شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۴
خساپا بزودی پر ارزشترین سهام خواهد شد گول نوسانگیران را نخورید برای فروش عجله نکنید
ناشناس
يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۹
خساپا و زیر مجموعه هاش ارزانی خودتو ونوسان گیراش