بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۹
با توجه به تغییر سال مالی

نیرو کلر به مجمع نشست

شرکت نیروکلر فعالیت خود را در زمینه تولید کلر، سود و مشتقات کلر به منظور تأمین آب آشامیدنی سالم جامعه و قسمتی از صنایع دیگر از سال 1376 آغاز نمود، به طوری که تا کنون بخش مازاد تولیدات خود را نیز به خارج از کشور صادر نموده است. این شرکت از نسل جدید الکترولیز ها با آخرین تکنولوژی روز دنیا (روش ممبرانی) بهره مند می باشد که سود کاستیک عاری از جیوه مورد مصرف صنایع غذایی را تولید می نماید.
کد خبر : ۱۳۸۵۰۶

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت نیرو کلر ( سهامی عام ) رأس ساعت 10:00 روز سه شنبه مورخ 1393.08.20 درمحل هتل بزرگ تهران با حضور بیش از 93 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای قنبری به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان ثریا نژاد و کریمی و به دبیری آقای محمود بوذری تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی ایران مشهود نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط مدیر عامل محترم جناب آقای بوذری و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 1393.06.31

2- تقسیم 220 ريال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی هوشیار بهمند به عنوان حسابرس و بازرس اصلی و موسسه حسابرسی ایران مشهود به عنوان بازرس و حسابرس علی البدل

4- انتخاب روزنامه دنیای اقتصاد و نسل فردا به عنوان روزنامه کثیر الانتشار



گزارش مجمع نیرو کلر

گزارش مجمع نیرو کلر

* پیام هیأت مدیره

رسالت شرکت در دوره مالی جاری علاوه بر انجام وظایف معمول و توجه علمی و عملی به اهداف پیش روی، معطوف به آینده ای درخشان بوده است.

راهبرد های آتی شرکت نیروکلر، تولید و بهبود کیفیت محصولات با ارزش افزوده بیشتر، بهینه سازی انرژی و کاهش توقفات کارخانه و ضایعات، تلاش سازنده در جهت کاهش آلایندگی محیط زیست، اهتمام در ارتقاع سطح بهره وری به منظور استفاده بهینه از منابع اقتصادی موجود، با هدف حفظ و افزایش منافع سهامداران و توجه به رعایت قوانین استانداردهای تعیین شده در سایه رصد دقیق، مستمر و نظام مند کلیه شئونات شرکت در کنار ارزش آفرینی کارکنان خواهد بود.

شرکت نیروکلر فعالیت خود را در زمینه تولید کلر، سود و مشتقات کلر به منظور تأمین آب آشامیدنی سالم جامعه و قسمتی از صنایع دیگر از سال 1376 آغاز نمود، به طوری که تا کنون بخش مازاد تولیدات خود را نیز به خارج از کشور صادر نموده است. این شرکت از نسل جدید الکترولیز ها با آخرین تکنولوژی روز دنیا (روش ممبرانی) بهره مند می باشد که سود کاستیک عاری از جیوه مورد مصرف صنایع غذایی را تولید می نماید.

این شرکت با عضویت در انجمن های داخلی و خارجی از جمله انستیتو کلر آمریکا و یوروکلر اروپا از استاندارد های روز دنیا استفاده نموده و در خصوص ایمنی ، حمل و نقل مواد شیمیایی خطر ناک به دانش روز دسترسی یافته و آن را به مشتریان آموزش می دهد و امید وار است همچون گذشته در جهت خدمت رسانی به سلامت و بهداشت جامعه ، صنایع غذایی ، صنایع فولاد ، نفت و سایر صنایع موفق باشد.

به منظور دسترسی سریع به محصولات پایین دستی و همچنین بدست آوردن بازار مصرف کلر و افزایش سبد محصولات شرکت در دوره مالی شش ماهه قبل اقدام به ادامه تولید محصول MCA (منو کلرواستیک اسید ) و اسید کلیرید ریک در واحد یزد نمود، و امید دارد با توکل بر خداوند منان واحد CMC (کربوکسی متیل سلولز ) در سال 1394 مورد بهره برداری قرار دهد. شایان ذکر است که با خرید کارخانه یزد، دو محصول جدید به سبد محصولات شرکت افزوده شده است.

* سرمایه و ترکیب سهامداران

سرمایه شرکت در بدو تأسیس مبلغ 1.000 میلیون ریال (شامل 100.000 سهم به ارزش اسمی هر سهم 10.000 ریال ) که طی چند مرحله به شرح زیر به مبلغ 200 میلیارد ریال (شامل 200.000.000 سهم ، به ارزش اسمی هر سهم 1.000 ریال ) در پایان دوره مالی 6 ماهه منتهی به 1393.06.31 افزایش یافته است.

گزارش مجمع نیرو کلر
گزارش مجمع نیرو کلر

* شرکت از منظر بورس اوراق بهادار

وضعیت معاملات و قیمت سهام

شرکت طی نامه شماره 8038/20 مورخ 1382.04.08 سازمان بورس اوراق بهادار در گروه شیمیایی با نماد "شکلر" پذیرفته شد و سهام آن برای اولین بار در آبان 1382 مورد معامله قرار گرفت.

باعث خرسندی است که به اطلاع سهامداران محترم برساند، شرکت نیروکلر در سال جاری با اتخاذ سیاستهای مناسب و اطلاع رسانی به موقع توانست در رده بندی اعلام شده از طریق سازمان بورس و اوراق بهادار برای دوره منتهی به شهریور ماه سال 1393 جایگاه خود را در بین کلیه شرکتهای بورسی از لحاظ قابلیت اتکاء و اطلاع رسانی به موقع به رده اول برساند.

گزارش مجمع نیرو کلر

* وضعیت شرکت در سازمان بورس و نقد شوندگی سهام

در پیش بینی بودجه دوره مالی 6 ماهه منتهی به 1393.06.31 با سرمایه 98.360 میلیون ریال برای هر سهم مبلغ 555 ریال سود پیش بینی گردید . پس از افزایش سرمایه در 1393.04.04 و سرمایه 200 میلیارد ریال سود هر سهم معادل 280 ریال برآورد گردید. در مهر ماه 93 بر اساس اطلاعات حسابرسی نشده رقم سود دوره مالی 6 ماهه منتهی به 1393.06.31 مبلغ 281 ریال محقق گردید.

گزارش مجمع نیرو کلر

* جایگاه شرکت در صنعت

شرکت نیروکلر در صنعت مواد شیمیایی فعالیت می نماید و رشد فروش در دوره مورد گزارش، نسبت به مدت مشابه قبل 12.5 درصد می باشد ، که اهم دلایل آن عبارتست از افزایش قیمت فروش محصولات و همچنین فروش محصولات کارخانه یزد.

گزارش مجمع نیرو کلر
گزارش مجمع نیرو کلر
گزارش مجمع نیرو کلر

* مروری بر عملکرد مالی و عملیاتی شرکت در سال جاری

به موجب مصوبه مجمع عمومی فوق العاده مورخ 1393.02.22 سال مالی شرکت از پایان اسفند ماه به پایان شهریور ماه تغییر نموده است. تغییر در ترکیب تولید و افزایش نرخ فروش، فروش و قیمت تمام شده در دوره مالی 6 ماهه منتهی به 93.06.31 نسبت به دوره مالی منتهی به 92.06.31 رشد داشته، از طرفی درآمدهای عملیاتیو غیر عملیاتی نسبت به دوره مشابه با کاهش مواجه بوده که عمدتا مربوط به کاهش درآمد حمل و همچنین درآمد حاصل از فروش زمین واقع در سعادت آباد تهران در دوره قبل می باشد.

گزارش مجمع نیرو کلر

* آمار تولید به تفکیک محصول

تولید محصولات شرکت طی سه سال گذشته و مقایسه با بودجه سال مالی آتی

گزارش مجمع نیرو کلر

* مروری بر عملیات شرکت در دوره منتهی به 1393.06.31

اهم برنامه ها و اهداف انجام شده شرکت

با توجه به اخذ مجوز برداشت نمک از دریاچه قم و بهره برداری از معدن نمک شرکت در آران و بیدگل کاشان در سال مالی 1391، مجوز مزبور برای سال مالی منتهی به 1393.06.31 نیز تمدید شد و پرداخت حدود 10.000 تن نمک مرغوب و مناسب جهت مصرف در واحد آب نمک انجام گردید ، این موضوع علاوه بر اینکه از لحاظ ریالی باعث کاهش در هزینه های خرید نمک گردید ، باعث جلوگیری از فشار تأمین کنندگان اصلی نمک (بدلیل انحصاری بودن تامین نمک) نیز شده است.

* ادامه شارژ و خدمات تست و رسوب زدایی سیلندرهای کلر مایع از طریق نیروی پیمانکاری انجام می شود، که باعث افزایش درآمد شرکت گردیده است.

* در ادامه سیاست برون سپاری سال گذشته، در مرداد 93 رستوران شرکت طی غقد قرارداد به پیمانکار واگذار گردید.

* تمدید گواهینامه انجام تست و رسوب زدایی سیلندر های کلر از اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان

* رسیدگی به شرایط موجود در واحد تولید یزد و بهبود آن در قالب شورای عالی فرآیند و استفاده از خدمات پیمانکاران بومی.

* پیش برد پروژه مکانیزه نمودن بخش کریستال، سانتریفیوژ و بسته بندی واحد MCA که در حال نصب تجهیزات می باشد، به طوری که انجام پروژه فوق در افزایش ظرفیت تولید و کیفیت محصول موثر خواهد بود.

* تلاش در جهت به فروش رساندن فرآورده ML واحد MCA به عنوان ماده اولیه برای واحدهای شیمیایی مصرف کننده، در راستای کاهش قیمت تمام شده محصول که در حال انجام و تهیه قرارداد می باشد.

* اقدام به ایجاد زیر ساخت های لازم برای استقرار سیستم یکپارچه مدیریت کیفیت، ایمنی و زیست محیطی در واحد یزد.

* پیگیری اجرای پروژه گاز رسانی بویلرهای خطوط تولید واحد یزد در راستای کاهش هزینه های تولید و کاهش آیانده های زیست محیطی.

*نصب و راه اندازی دوربین های مدار بسته با استفاده از تکنولوژی IP

*پیگیری وصول مطالبات شرکت از طریق کمیته وصول مطالبات.

* خرید یکدستگاه آمبولانس جهت واحد ایمنی و بهداشت.

* خرید، نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور واحد یزد.

* راه اندازی تلفن های تحت شبکه در شرکت

* خرید کامپیوتر، پرینتر و مبلمان اداری و ...

* برنامه های آینده شرکت

*طرح توجیهی افزایش ظرفیت تولید کلر به میزان 55 تن در روز در قالب کار گروه تحقیق و توسعه در حال پیگیری بوده و در صورت نهایی شدن از طریق سامانه کدال اطلاع رسانی خواهد شد.

* رعایت الزامات قانونی سازمان بورس و اوراق بهادار تهران دوره 6 ماهه و رعایت آن در سنوات آتی.

*الزامات قانونی سازمان بورس اوراق بهادار تهران در ارتباط با کمیته حسابرسی داخلی در دوره مذکور انجام شده است و برای سنوات آتی نیز ادامه خواهد یافت.

*تعویض ممبرانهای EL-111 و EL-112 و قطعات الکترولایزرها با حضور کارشناس خارجی و افزایش ظرفیت تولید کلر از مقدار فعلی به 40 تن در روز.

*بهره برداری از فیلتر دکتر مولر با 72 عدد المنت جهت افزایش ضریب اطمینان در بخش تصفیه نمک و بهبود کیفیت.

*بهره برداری از دو عدد برجهای رزینی جدید دیگر (C505A,B) و ایجاد آمادگی در بخش تصفیه آب نمک قبل از برنامه تعویض ممبران.

*تکمیل عملیات لوله کشی، نصب جعبه های F و الکترو موتورهای سیستم آتش نشانی واحد یزد و بهره برداری از آن.

*راه اندازی و بهره برداری از چیلر نمک سرد واحد پر کلرین (PU 1271) در راستای طرح افزایش ظرفیت پر کلرین.

*خرید، نصب و بهره برداری از آبگرمکن خورشیدی جهت تامین آبگرم بهداشتی واحد پرکلرین.

* کاهش میزان تعمیرات اضطراری و استقرار نرم افزار PM شرکت بهبود سیستم

*اورهال اساسی تجهیزات واحد پر کلرین از جمله درایر DR1242 و اسکرابر C1258

*برنامه ریزی جهت اورهال روی درایر D-1242 در نیمه اول سال مالی آینده.

*بهره برداری از بویلر و مبدل هوای گرم درایر پر کلرین در راستای افزایش ظرفیت واحد پر کلرین تا 15 تن در روز.

*تکمیل عملیات ساخت، خرید متعلقات و نصب و بهره برداری از F-1245N در راستای کاهش آلودگی واحد پرکلرین و افزایش ظرفیت واحد.

* مکانیزه نمودن سیستم کریستال سازی ، بارگیری و بسته بندی محصول MCA در واحد یزد

*اجرای عایق باکس روی والوهای بخار در راستای بهینه سازی مصرف انرژی.

*تکمیل عملیات ساخت و بهره برداری از رستوران و نمازخانه واحد یزد.

* ارتقاء شاخص های کنترلی از قبیل کارآیی و بهره وری

*پیگیری مصوبات کمیته حسابرسی در واحدهای مختلف.

* تبدیل پساب واحد پر کلرین به محصول آب ژاول

*اجرای عملیات محوطه سازی و آسفالت معابر واحد یزد.

*بهره برداری آزمایشی از واحد CMC واحد یزد.

*ارتقاء کنترل اهداف استراتژیک سازمان

*ایجاد واحد آهک هیدراته یا ساخت و نصب دستگاه Slaker برای تامین شیر آهک مناسب برای واحد پر کلرین.

* ترازنامه 

گزارش مجمع نیرو کلر

 * صورت سود و زیان

گزارش مجمع نیرو کلر

 * آدرس وبسایت شرکت

http://www.nirouchlor.com/home/fa/


اشتراک گذاری :
ارسال نظر