بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹
مستطيل شيشه اي تالار

در انتظار بهار پاییزی بورس

فارغ از روند حرکتی قیمت سهام شرکت در معاملات امروز، آنچه که واضح و مشخص است تردید اهالی بازار برای ورود با قدرت به جهت خرید سهام می باشد البته در این موضوع که اهالی تالار استراتژی خرید را این روزها در پیش گرفته اند.
کد خبر : ۱۳۸۶۳۹
نویسنده :
آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 93.08.25 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 2 واحد رشد به رقم 56142 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 122 واحد کاهش عدد 147990 واحد را تجربه كرد. شاخص كل بورس نيز در روز جاري با 15 واحد افت به رقم 75930 واحد رسيد.

همچنین در این روز "وپاسار" با 56 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "تاپیکو" با 30 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 0.80 واحد افزایش به رقم 853 واحد رسید.

در این شرایط امروز "پترول" با 0.96 واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل "شپاس" با 0.54 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 2896 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 739 میلیارد ریال رسید.

روند متعادل قیمت اغلب سهام شرکت ها به همراه افت شاخص کل بورس اوراق بهادار ماحصل فعالیت بازار سرمایه کشور طی معاملات روز جاری بود، امروز اگرچه شاخص کل برای مدتی توانست خود را مجدداً وارد مدار 76 هزار واحدی نماید اما روند نزولی قیمت سهام شرکت های نفت و گاز و پتروشیمی تأمین به همراه مخابرات ایران و ملی صنایع مس سبب شد تا مجدداً مدار 75 هزار واحدی جایگاه اصلی شاخص کل برای معاملات روز جاری شود.

بنابر گزارش بورس نیوز، فارغ از روند حرکتی قیمت سهام شرکت در معاملات امروز، آنچه که واضح و مشخص است تردید اهالی بازار برای ورود با قدرت به جهت خرید سهام می باشد البته در این موضوع که اهالی تالار استراتژی خرید را این روزها در پیش گرفته اند شکی نیست اما فعلاً نحوه وارد نمودن سرمایه ها به صورت پله کانی می باشد اما نسبت به ماه های گذشته نگاه نوسان گیری اهالی بازار به خرید با دید کوتاه مدت و یا بعضاً میان مدت تغییر یافته است.

به هر حال در شرایط فعلی موضوع مذاکرات هسته ای و نزدیک شدن به آخرین زمان تعیین شده برای دستیابی به یک توافق جامع مهمترین علت تردید اهالی بازار برای ورود با قدرت به این بازار می باشد اما در همین شرایط نیز حجم معاملات نشان از ورود نقدینگی جدید به صورت هر روزه طی هفته های اخیر دارد. البته جسته و گریخته از گوشه و کنار خبرهای خوبی نیز از مذاکرات به گوش می رسد، خبرهایی که فارغ از حد و اندازه ای که دارد می تواند در صورت وقوع بهار بورس در فصل پاییز را به ارمغان آورد.

چند نکته صرفاً جهت اطلاع:

گروه خودرو: ابتدای معاملات را با روندی نزولی آغاز کردند اما از اواسط معاملات مجدداً نوسانات صعودی به خود گرفتند و البته حجم معاملات نیز قابل قبول بود، اهالی تالار معتقدند خبرهای اصلی گروه مذکور در صورتیکه نتیجه مذاکرات مثبت باشد منتشر خواهد شد.

از سوی دیگر در گروه قطعه سازی ها نیز اخبار ضد و نقیضی از سهام دو شرکت سایپا آذین و کمک فنر ایندامین به گوش می رسد که به محض تأیید نهایی به اطلاع عموم خواهیم رساند.

بیمه دانا و آسیا: در گروه بیمه ای ها نیز شاهد اتفاقات مثبتی طی چند روز اخیر بودیم، به نظر می رسد مهمترین عامل اقبال شکل گرفته به این گروه مربوط به انتشار اخباری از تمایل سرمایه گذار خارجی برای خرید بخشی از سهام دو شرکت بیمه ای دانا و آسیا می باشد.

گروه بانکی: در این گروه امروز شاهد روندی متعادل بودیم این روند پس از یک رشد قابل قبول شکل گرفته واهالی تالار معتقدند این روند اصلاحی گروه بانکی می باشد، اما امروز در دو نماد "حکمت" و بانک پاسارگاد روند متفاوت بود و نوسانات مثبت و حرکت صعودی در این دو نماد قابل مشاهده بود اهالی تالار معتقدند این دو بانک نسبت به دیگر همگروهی های خود عقب تر مانده اند و احتمال طی کردن روند صعودی تا رسیدن به بازدهی دیگر هم گروهی ها وجود دارد. البته به نظر می رسد با توجه به حجم معاملات این دو بانک طی روز جاری این روند برای "وپاسار" با احتمال بیشتری همراه باشد.

گروه انبوه سازی: این گروه مدتی است که با روند صعودی همراه است و البته این روند با توجه به حجم بالای معاملات در اغلب نمادها منطقی به نظر رسیده و اکثر آنها طی مدت مذکور با رشد پی بر ای همراه شده اند.

"غپینو": این شرکت خود را برای افزایش 50 درصدی سرمایه آماده می کند، گفته می شود که "غپینو" با توجه به رفع موضوع وام ارزی و تقسیط آنها می تواند روند سودآوری خود را تسهیل نماید. همچنین "غصینو" نیز که این روزها با عرضه سهام زیر مجموعه خود همراه شده با اخبار ضد و نقیضی مبنی بر توقف نماد و تعدیل قابل توجه مواجه است که باید منتظر گزارش جدید این شرکت به سازمان بورس ماند و دید.

اهالی تالار همانند شرکت های فعال در بازار سرمایه به انتظار رسیدن بهار پاییزی بورس می باشند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳
بی خود و الکی وعده سزخرمن به مردم ندهید اوضاع بسیار خراب است و ریزش شدیذ بورس نزذیک
ناشناس
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
طرح کنگره برای لغو امتیازات اوباما برای رفع تحریم خا تصویب شد
کارگزار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۵
وبیمه بزودی با اعلامیه فروش مجتمع تجاری خود یکی از دست نیافته ترین سهم بازار خواهد بود......
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۹
در زمینه هسته ای برخلاف تصورات فکر می کنم حتما یک توافق خواهیم دید . حداقل یک توافق موفق .

با افتی که شنبه بورس داشت دوباره خیلی از نماد ها جذاب شدند .

نماد اعتلا از نماد های مناسب برای خریده و بزودی اعتلا رشد خوبی می کنه .
ناشناس
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵
توافق موقت هم که بشه جمهوری خواهان زانویه خواهند امد و همه چیز را برهم خواهند زد
ایمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۳
به نظر میاد یک روزنه های امیدی در بورس دیده می شه به امید خدا از خبر هایی که از گوشه کنار دیده میشه البته..
علی
UNITED ARAB EMIRATES
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
چرا اکنون اینقدر بورس به مذاکرات حساس است؟ ولی زمان احمدی نژاد علی رغم تحریم ها همیشه بورس بالا می رفت؟
محمدحسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۹
سلام
لطفا در مورد پترول نظری هم بذارید
ممنون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۴
امریکا تمامی قول و قرارهای قبل را در مذتکرات عمان پس گرفته است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۴
در شرايطي که باراک اوباما وضعيت اضطراري را تمديد کرده است، بعيد به‌نظر مي‌رسد که ايالات متحده به تحريم‌ها پايان داده يا اينکه حقوق هسته‌اي ايران را در قالب حداقلي آن يعني تداوم غني‌سازي براي تأمين سوخت هسته‌اي مورد پذيرش قرار دهد.