بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶
بررسی های مالی نشان داد که این شرکت در نیمه اول سال بیش از 6 میلیارد و 892میلیون ریال سود عملیاتی به دست آورده است.
کد خبر : ۱۳۹۵۹۱

به گزارش روابط عمومی بیمه دانا، این شرکت که در نظر داشت در سال مالی جاری مبلغ یک میلیارد و 282 میلیون ریال از فعالیت های بیمه ای سود کسب کند، بررسی های مالی نشان داد که این شرکت در نیمه اول سال بیش از 6 میلیارد و 892میلیون ریال سود عملیاتی به دست آورده است.

این بررسی ها نشان داد که پیش بینی بیمه دانا در بخش سایردرآمدها و هزینه های غیربیمه ای مبلغ 83 میلیارد ریال بوده است و شرکت توانسته در نیمه اول سال مبلغ 35 میلیارد و 605میلیون ریال در این بخش کسب سود کند. لازم به اشاره است که بیمه دانا مبلغ 35ریال سودغیر عملیاتی به هر سهم اختصاص داده است.

به گفته کارشناسان این شرکت با توجه به اینکه توانسته در 6ماهه اول سال از فعالیت های بیمه ای به سود قابل توجهی دست یافته و چند برابر پیش بینی ها حرکت کند، می توانست پیش بینی ها را نیز تعدیل کند. اما رئیس ناشران بورسی نظر دیگری دارد. دستیابی این شرکت به سود عملیاتی بیش از 6میلیارد ریال در نیمه نخست سال، شائبه ارائه تعدیل از سوی شرکت را ایجاد کرد نکته ای که محمدرضا معتمد رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی به آن پاسخ گفت.

محمدرضا معتمد در گفتگو با ایران و جهان می گوید: با توجه به سطح اهمیت پایین این بخش لزوم تعدیل احساس نشده و شرکت متناسب با عملکرد پوشش داده است.

بیمه دانا پیش بینی کرده بود که مبلغ 84میلیارد و 282 میلیون ریال در سال مالی جاری سود خالص داشته باشد که از این میزان مبلغ 83 میلیارد ریال سود غیرعملیاتی و ناشی از فعالیت های غیربیمه ای درنظر گرفته شده بود، در نیمه سال، توانست مبلغ 42 میلیارد و 497 میلیون ریال سود خالص محقق کند که از این میزان میلغ 35میلیارد و 605میلیون ریال ناشی از سایردرآمدها و هزینه های غیربیمه ای گزارش شده است.

این شرکت یک هزار و 20میلیارد و 373 میلیون ریالی، در بهار و تابستان، مبلغ 7هزار و 249میلیارد و 80 میلیون ریال، حق بیمه صادر کرد و به پیش بینی ها دست یافت. همچنین بیمه دانا در این مدت 3هزار و 740 میلیارد و 226 میلیون ریال، به پرداخت خسارت اختصاص داد.

لازم به اشاره است که بیژن صادق مدیرعامل این شرکت به شایعات بازار پاسخ گفت و اعلام کرد پیرو شایعاتی که در بازار در خصوص واگذاری زمین های شرکت بیمه دانا در تصرف نیروهای مسلح قرار دارد، هنوز هیچگونه جلسه و توافقی در این خصوص برگزار نشده و در این مورد نیز هیچگونه تعدیلی در صورت های مالی اخیر این شرکت اتفاق نیفتاده است.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
آرمین
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
این رئیس اداره ...... اصلاً معلوم هست چی گفته
شایان
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
پس اینا کی میخوان تعدیل بدن سهم 2600 تومنی رو تا 110 تومن کشیدند پایین جواب این همه ضررو زیان سهامداران رو کی باید بده
دانا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹
عده ای هستند که با رشد سهم بیمه دانا مخالفت میکنند نمیدونم چرا اشکال کار کجاست چه خبری هست
سبحان
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۳
رئیس نظارت برناشران بورسی ایا میداند که در ست سال 89 بیمه دانا را با احتساب زمینهای لویزان در زمان مدیریت اقای کرد زنگنه در سازمان خصوصی سازی به قیمت 26100 ریال کشف قیمت وبه مردم بدبخت قالب کردن وحالا قیمت سهم تا 110 تومان هم رسیده براسنی پاسخ این همه ضرروزیان سهامداران را کدام مسئول باید بدهد که اکنون جناب رئیس اداره نظارت دخالت در روند سهم میکند . بنظر میرسد پشت سهم جریان مافیایی خوابیده است ایا زمان آن نرسیده که اینگونه شرکت ها به سبب تحمیل ضرر وزیان به سهامداران از بورس اخراج شوند.